account level ivm betaalsysteem
Bij het weergeven van de advertenties op een lijst pagina moet ik nu aangeven dat alle advertenties 0 t/m 17000 en accountLEVEL 1 zichtbaar mogen blijven. Alle advertenties boven de 17000 mogen alleen zichtbaar zijn indien ze een accountLEVEL "2" hebben.
Ik dacht dit te kunnen doen met een IF structuur, maar hier kom ik niet uit. Mijn code ziet er zo uit:
Code (php)
Hoe kan ik dit het makkelijkste oplossen?
Dan zet je toch eenmalig alle 17000 records op level=2.
Dat zou kunnen maar dan worden ze geregistreerd als dat ze hebben betaald.
Ja, so what. Als dat gratis was dan is er in feite toch €0.00 betaald.
Die 17000 advertenties zijn idd gratis maar als een account/gebruiker een nieuwe adevertentie plaasts moet hij/zij wel betalen. Vandaar dat het account pas kan worden ingesteld op level 2 indien zij hebben betaald.
Michiel v op 20/12/2011 16:37:48:
Hoe kan ik dit het makkelijkste oplossen?
In je database zou ik zeggen? Ik neem tenminste aan dat de data uit een database komt, dus dan kan je er al rekening mee houden in je query. Scheelt ook nog eens geheugen dat je niet meer gebruikt bij het laden van de data uit je database.
Ik neem aan dat de betaling per advertentie is en niet per klant. Als een klant twee advertenties heeft en er is er maar één betaald dan moet de betaalde versie toch wel laten zien lijkt mij.
Als je alleen betaalde advertenties wilt laten zien dan toch kan je dit toch filteren in de query
Groeten,
Michiel