Achterhalen welke CSS wordt gebruikt
Write Down
24/08/2011 01:14:24Hi,
Ik maak gebruik van het jQuery UI framework (dat zijn basis vindt bij het gewone jQuery framework). Eigenlijk gebruik ik maar een zeer klein stukje, de autocomplete functie. De standaard opmaak (in CSS) bevalt mij ten zeerste.
Echter bevat het framework erg veel style bestanden, waarvan velen gewoonweg overbodig zijn. Ik vraag me echter af, hoe ik kan uitzoeken welk style elementen er nu effectief gebruikt worden. Zodanig dat ik weer wat bytes kan besparen :+.
Is er een tool voor om dit snel te achterhalen?
Ik maak gebruik van het jQuery UI framework (dat zijn basis vindt bij het gewone jQuery framework). Eigenlijk gebruik ik maar een zeer klein stukje, de autocomplete functie. De standaard opmaak (in CSS) bevalt mij ten zeerste.
Echter bevat het framework erg veel style bestanden, waarvan velen gewoonweg overbodig zijn. Ik vraag me echter af, hoe ik kan uitzoeken welk style elementen er nu effectief gebruikt worden. Zodanig dat ik weer wat bytes kan besparen :+.
Is er een tool voor om dit snel te achterhalen?
PHP hulp
23/11/2024 11:58:26Firebug :P
Je kan daarmee een 'inspect' uitvoeren op alle bestaande elementen, en zien welke styles er op toegepast worden.
Je kan daarmee een 'inspect' uitvoeren op alle bestaande elementen, en zien welke styles er op toegepast worden.
Gewijzigd op 24/08/2011 01:24:21 door - Ariën -
Fabian M
24/08/2011 07:39:54- Aar - op 24/08/2011 01:23:19:
Firebug :P
Zelfde voor Chrome.
Ik zou geen bestanden of regels gaan verwijderen. Aangezien je browser complementariteit omlaag gaat. In het Nederlands: Je hebt kans dat het op verschillende browsers dan minder goed werkt.
The Force
24/08/2011 11:02:25Nee hoor, niet gebruikte CSS wordt niet gebruikt. Als jij de CSS voor de jQuery datepicker weghaalt dan zal autocomplete gewoon blijven werken ;).