achterhalen welke url gebruikt wordt om de site te bezoeken
Ik heb nu 2 domeinen op zelfde hostingaccount, aangezien ik deze een tijdje had uitgeleend aan een vriend. Nu is hij gestopt met deze site en gebruik ik de site weer op de oude domein. Hoe kan ik achterhalen met welke url de site wordt bezocht, zodat ik eventueel oude bezoekers kan vertellen dat de site offline is.
mischien dat je van bijde sites een doorlinkpagina kan maken met eeen script dat registreert hoeveel er langs zijn geweest of bedoel je dta niet
Je kunt gewoon een HTTP 301 geven. Dat betekent "moved permanently". Het voordeel hiervan is dat bijvoorbeeld Google dit ook ziet.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door bilel
bilel schreef op 02.03.2009 15:53:
ja maar beide domains staan opzelfde host-folder, vandaar.
Dat maakt toch niet uit? Die kun je toch gewoon doorverwijzen? domeinA naar domeinB
om een of andere reden niet. Er is toch gewoon een $_SERVER key waarmee je de url kunt lezen
Doe gewoon var_dump($_SERVER);
Die krijgt die van de huidige pagina. Ik denk dat het ene domein naar het andere domein doorverwijst, en dat dan gekeken moet worden waar de bezoeker vandaan kwam. Maar dat is volgens mij niet mogelijk, heb er een tijdje geleden ook al naar gekeken maar kwam toen niet tot een oplossing.
Nee. Er zijn gewoon 2 domeinen, ze worden niet doorverwezen naar 1 pagina ofzo. Ze blijven gewoon de domainnaam waar de bezoeker voor gekozen heeft. En das idd de global waar ik naar zocht, bedankt.