actionscript voor php script
ik heb een pagina die genaamd is naar
index.html met hierin m'n flash animatie. Ik heb in m'n animatie een formulier waarvan ik wil dat het naar een frame (onzichtbaar) in m'n index.html met de naam form wordt verzonden. Hoe moet ik dit juist doen om het formulier naar deze frame met de post method te verzenden? (in flash)
MVG
Geoff
Daar vond ik al snel een pagina [2] met de volgende tekst:
Formdata.send([PageURL], "_self", "POST");
En ik denk dat dat "_self" gedeelte dan de naam van je onzichtbare frame moet krijgen:
Formdata.send([PageURL], "form", "POST");
Elwin
[1] http://www.google.nl/search?q=flash+post+form+to+target
[2] http://forums.devshed.com/t112004/s.html
In flash kan je ook de methode waarop je het wil versturen vanaf versie 4 zelf instellen, je kan hier de method POST selecteren. Ook kan je een target opgeven (dit target is dus de daam van je 0px frame.)
ik dank jullie voor jullie snelle reactie
vind het echt leuk dat mensen me zo snel kunnen helpen ik hoop dat het werkt ga ik zo meteen proberen
Bedankt!
deze functie heb ik gebruikt maar als ik dit uitvoer,
wordt m'n index.html dan niet gerefreshed want dat zou niet mogen
Bekijk het eens?
ik heb een probleempje in men flash, snap het niet echt goed ivm actionscript
als iemand msn heeft ofzo mag je me altijd toevoegen [email protected] en in de hoop je me dan kan helpen,
mvg
Maar volgens mij wil je in de Flash-movie naar een ander frame, waar het formulier staat?
Dat doe ze dus zo:
In het keyframe zet je een knopje waarin je het volgende actionscripje zet:
on (release) {
gotoAndStop "form";
}
Ik neem aan, dat je met onzichtbaar bedoelt, dat de timeline er niet naar toe gaat, vanwege een stop() actie in een eerder frame?
Als dat zo is moet het werken.
De variabelen van het formulier kun je zo naar een PHP-file zenden:
Maak weer een knopje en zet er dit scriptje in:
on (release) {
loadVariables("afwerkscript.php",0,"POST";
gotoAndStop("laden");
}
Het statement
gotoAndStop("laden");
dient, om de kijker te laten zien, dat er iets gebeurt. Je kunt hier een leuke loader o.i.d. zetten
Gewijzigd op 03/03/2004 09:51:00 door Taeke Dikkema
nee hij heeft in zijn flash movie een formulier en de gegevens die je in dat formulier invult moeten naar dat andere frame toe;)
De input-velden in het eerste frame geef je variable-names (dus geen instance-names, dat hoeft niet).
Afhankelijk wat je er mee wilt, geef je de velden in het tweede frame als property input of dynamic mee.
Je laat de variable-names zoals ze zijn.
'k Heb het geprobeerd en 't werkt.
Ik denk, dat hier je fout zit: in het tweede frame heb je de velden een andere name-property gegeven.