Activatiemail link zonder de zichtbare variabele
Ik heb een probleem, het zit namelijk zo.
Ik wil een link naar de gebruiker sturen. Als er op die link wordt geklikt dan worden alle variabele in die link in de database gezet.
Als ik in mijn PHP script een mail wil versturen dan wordt er gewoon de mail verstuur, maar als ik in mijn mailbox kijk dan staat de activatielink in de volgende vorm:
Code (php)
1
<a href='http://www.pietjepuk.nl/Kartbaan/alles/res_maken4.php?id=&aantal_personen=4&datum=2008-06-04&tijd=13:30&typekartrit=Normale_kartrit&typekart=blabla'>Klik hier!</a>
Terwijl ik juist een link wil, waar je op klik hier moet drukken, ipv op de http://..... enz link.
Kan iemand mij helpen?
Groetjes,
Dennis
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dennis
Dan zal je html-mail moeten versturen in plaats van plain text.
OK, ik zal even uitzoeken hoe html werkt, maar als ik het woord html hoor. dan denk ik toch echt dat ik geen php variabele mee kan versturen, dus dan kan ik geen mooie activatielink maken, maar ik zal nog even checken hoe html mail precies werkt(ben het het alweer vergeten:P)
http://www.jesite.nl/index.php?actie=activate&id=2365
dan kunnen ze de data ook niet aanpassen, want als ze nu de data aanpassen loopt je hele systeem in de soep :)
Die informatie zet je toch bij het posten al in een database en dan stuur je een mailtje met alleen de code als get var en bij een valide code zet je een veld in je db om met geactiveerd.
Dat over die activatie door middel van /.....php?id=87837&code=234324 is inderdaad wel een goed idee, maar dat wil ik niet wat het kost me anders veel te veel werk. Het is maar een school opdracht, dus ik wilde het gewoon zo doen, makkelijk(tenminste dacht ik) en de leraren zien het niet tijdens de presentatie:P
Btw het is ook zo, dat ik nog een keer alle geactiveerde resultaten wil afdrukken in een tabel. Dan wordt het voor mij moeilijker om alles te laten zien.
Het gaat in dit geval om een reserveringssysteem, waarbij mensen kunnen kijken op welke datums er nog niets is gereserveerd. Als iemand dan net gaat reserveren als iemadn anders net al gereserveerd heeft, maar nog niet op de activatielink heeft geklik kunnen er ineens 20 mensen gereserveerd hebben voor 1 tijdstip, terwijl er maar 15 plekken zijn.
Als je gaat checken of iemand al gereserveerd heeft, en je let niet op de activatie, dus je drukt ook al de mensen die nog niet geactiveerd hebben af in de tabel, dan krijg je een groot probleem als diegene nooit gaat activeren, want dan blijft het leeg.
En ik heb nu toch al alle code die eroplet dat de ingevoerde waarde die de url uit de mail doorgeeft juist is, dus ik wil het graag via deze manier, vandaar. Ik ga nu even kijken met dat html mail
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dennis
vervolgens selecteer je in je query alleen de geactiveerde resultaten
Toch bedankt, maar ik doe het liever anders.
Dit omdat anders mensen dubbel kunnen reserveren als er nog iemand actief=0 is.Dan wordt die reservering niet meegeteld dus dan staat er op het beeldscherm dat er meer plaatsen vrij zijn dan dat er zullen zijn als die ene persoon eenmaal actief=1 heeft.
Zo weten ze dat er al gereserveerd is, alleen nog niet bevestigd.
Want wat nou als er nu iemand reserveert, en hij ontvangt/leest de mail pas later? Als er nu iemand anders snel reserveert en de mail wél direct leest?
Dan klopt de reservering niet.