Activatiesleutel met mt_rand()
Rutger Rauws
16/05/2010 14:14:55Hallo allemaal,
Ik heb net een start gemaakt met PHP en ik loop vast bij het volgende:
Ik probeer dus een Activationkey te genereren met mt_rand() en die daarna te uploaden naar de MySQL database.
Helaas als ik daarna in de MySQL kijk zie ik het volgende staan:
Dit heb ik opgelost en nu komt er dit uit rollen:
Maar nu wil ik van die ' . . ' af komen, aangezien ik anders later problemen krijg met het controleren..
Weet iemand waar de fout zit? En hoe ik dit eventueel kan oplossen?
Alvast bedankt,
Rutger.
Ik heb net een start gemaakt met PHP en ik loop vast bij het volgende:
Code (php)
1
2
3
2
3
$activationKey = mt_rand() . mt_rand() . mt_rand() . mt_rand() . mt_rand();
$sql = "INSERT INTO users (username, password, rank, email, activationkey) " .
"VALUES ('" . $user . "','" . $pass . "','" . $rank . "','" . $email . "',''' . $activationKey . ''')";
$sql = "INSERT INTO users (username, password, rank, email, activationkey) " .
"VALUES ('" . $user . "','" . $pass . "','" . $rank . "','" . $email . "',''' . $activationKey . ''')";
Ik probeer dus een Activationkey te genereren met mt_rand() en die daarna te uploaden naar de MySQL database.
Helaas als ik daarna in de MySQL kijk zie ik het volgende staan:
Quote:
' . . '
Dit heb ik opgelost en nu komt er dit uit rollen:
Quote:
' . 50849843179996035908 . '
Maar nu wil ik van die ' . . ' af komen, aangezien ik anders later problemen krijg met het controleren..
Weet iemand waar de fout zit? En hoe ik dit eventueel kan oplossen?
Alvast bedankt,
Rutger.
PHP hulp
23/11/2024 10:37:34Thom Lala
16/05/2010 14:17:10Afra ca
16/05/2010 14:45:55Weet je wat komisch is, php heeft daar een wat passender functie voor genaamd uniqid (klik). Dat zou je bijvoorbeeld zo kunnen gebruiken:
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
$sql = "INSERT INTO users (username, password, rank, email, activationkey) VALUES ('".$user."', '".$pass."','".$rank."', '".$email."', '".uniqid('ACT_',TRUE)."')";
?>
$sql = "INSERT INTO users (username, password, rank, email, activationkey) VALUES ('".$user."', '".$pass."','".$rank."', '".$email."', '".uniqid('ACT_',TRUE)."')";
?>
Gewijzigd op 16/05/2010 14:47:02 door Afra ca