Addslashes en Htmlspecialchars
ik ben weg
21/12/2008 19:33:00Hallo,
ik ben een forum aan het maken. Ik had een vraagje:
moet ik addslashes en htmlspecialchars doen als ik een bericht in de database stop, of als ik een bericht uit de database haal?
Jesse.
ik ben een forum aan het maken. Ik had een vraagje:
moet ik addslashes en htmlspecialchars doen als ik een bericht in de database stop, of als ik een bericht uit de database haal?
Jesse.
PHP hulp
24/11/2024 00:03:48Justin S
21/12/2008 20:10:00Als je ze erin stopt, aangezien je ze 'schoon' in je database wil zetten om ze er ook weer normaal uit op te halen :-)!
- SanThe -
21/12/2008 20:37:00ik ben weg
22/12/2008 12:17:00@SanThe:
En als een gebruiker nou de code tag gebruikt, dan moet de code denk ik wel met htmlspecialchars() erin gezet worden toch?
En als een gebruiker nou de code tag gebruikt, dan moet de code denk ik wel met htmlspecialchars() erin gezet worden toch?
Frank -
22/12/2008 12:24:00Een database is geen browser en heeft dus geen htmlspecialchars() nodig. htmlspecialchars() gebruik je wanneer je data naar de browser stuurt, dus bij de output.
Ga je data nooit verknallen met html of slashes, dan moet je de zooi er later weer uitslopen. Dat is niet handig, het is dubbel werk en je gaat het een keer vergeten.
Ga je data nooit verknallen met html of slashes, dan moet je de zooi er later weer uitslopen. Dat is niet handig, het is dubbel werk en je gaat het een keer vergeten.