Adobe Flash leren
Is het nog nodig om met adobe flash om te kunnen gaan nu jQuery HTML5/CSS3 er is voor webdesign?
Ik weet niet of je met html5 en dergelijke flash in zijn geheel kunt vervangen maar in de meeste gevallen heb je flash helemaal niet nodig. Ik heb flash zelf altijd uit staan om veiligheids redenen. Des te eerder we van flash af zijn des te beter naar mijn mening.
Wat is 'nodig'? Daar komt bij dat met de volhardende weigering van Apple om Flash te ondersteunen op zijn iPads, en die dingen steeds meer gebruikt worden, je voor die groep bezoekers sowieso iets anders zal moeten verzinnen. Ik denk dat je er daarom slimmer aan doet Flash te vergeten.
dat jquery/css3/ niet kunnen
ja, maar vervolgens kan bijna niemand jouw creaties aanschouwen. gebruik dan C# ofzo als je zonodig wat leuks wilt, wat je tegenwoordig eigenlijk allemaal met css3/html5 kunt
Zolang adobe flash nog geupdate word laatste versie is geloof ik cs6 zit er nog steeds toekomst in redeneer ik zo
tsja msdos doet t ook nog op elke windows pc, maar hoe vaak gebruikt de gemiddelde computergebruiker die? iets waar je niks meer aan hebt moet je vergeten, kunt er hoogstens in de kroeg wat leuks over vertellen.
Francoi gckx op 26/07/2013 15:44:53:
Zolang adobe flash nog geupdate word laatste versie is geloof ik cs6 zit er nog steeds toekomst in redeneer ik zo
Gekke redenering. Natuurlijk blijft Adobe zijn eigen product updaten, maar als tegelijkertijd er steeds meer apparaten komen (iPads en iPhones) die Flash niet ondersteunen, is Flash op zijn retour.
Gewijzigd op 27/07/2013 12:39:19 door Frank Conijn
Windows XP wordt ook nog geupdate.
Maar of er nog een toekomst is voor XP......
Frank Conijn op 27/07/2013 12:38:39:
Gekke redenering. Natuurlijk blijft Adobe zijn eigen product updaten, maar als tegelijkertijd er steeds meer apparaten komen (iPads en iPhones) die Flash niet ondersteunen, is Flash op zijn retour.
Het kan ook zijn dat het ooit wel word ondersteund,
Windows XP is een besturingssysteem om te gebruiken
Adobe Flash is een programma om dingen er mee te maken
Quote:
Het kan ook zijn dat het ooit wel word ondersteund,
ahhh volgens die redenering ga ik beginnen met het spijkerschrift, dat wordt het helemaal in 2014!
om uit te sluiten dat het niet nodig is of word in de toekomst,
Misschien word Adobe een superdeluxe bouwpakket met flash/css3/html5 erin verwerkt dat misschien
prioiteit geeft aan css3/html5 naast flash
nou hier zeg je het al. speculeren heeft geen zin, vergeet heel adobe flash. natuurlijk is het leuk om te doen enzo, maar echt nuttig is het niet. richt je dan op wat nuttigers
Ik weet niet of je Template Monster Series kent, moet je is zien hoe mooi die flash gebaseerd sites zijn!
het maakt niet uit hoe mooi het wel niet is, iedereen die een apple gebruikt kan het niet zien. en niet te vergeten die flash altijd uit hebben staan. alles wat je in falsh kan kun je ook bereiken in html, css of javascript
Je kan nog altijd een site maken met een optie , ga naar de flash site , of naar de zonder flash site.
of automatisch detectie of flash aan of uit staat
Toevoeging op 27/07/2013 14:03:08:
Maar de kern van mij vraag is wat kan flash wel wat html/js/css niet kan
Beiden zijn al mogelijk in CSS, JS, en Canvas. Adobe Flash raakt steeds uitgestorvener...
De nadelen heeft Jeroen al beschreven, het geldt alleen niet voor alle Apple gebruikers.
Ligt eraan wat je wilt dus.