adres opslaan

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

Integratie expert - Java Developer

Dit ga je doen Nieuw koppelingen ontwerpen, ontwikkelen en implementeren; Je schakelt met de klanten om hen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Strategisch kijken naar nieuwe mogelijkheden op bestaande of nieuwe koppelingen zo effectief mogelijk te realiseren; Je bestaande toolset afwegen tegen nieuwe mogelijkheden om integratiedoelen steeds effectiever en/of effcienter te bewerkstelligen; Bestaande software koppelingen beheren, dit zijn koppelingen met zowel interne als externe systemen; Overleg met zowel directe collega's als met stakeholders om nieuwe integratieplannen concreet te maken; Je kunt de junioren meenemen op sleeptouw. Hier ga je werken Onze klant is op zoek naar een ervaren

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale aspecten van Coolblue. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan ook goed

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

Full Stack Software Developer C#.NET

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Alblasserdam zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als Senior .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag met complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek (denk aan ECT) en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan

Bekijk vacature »

Als Front-end developer bijdragen aan het onderwij

Functie Als front-end developer om je terecht in een team van goede en ervaren developers, en ga je werken aan de software die door miljoenen mensen gebruikt wordt. Je bent in staat om designs effectief te vertalen naar werkende feautures en hebt oog voor een goede UX van het product. Je staat voor clean code en goede documentatie. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit software en code. Je dagelijkse werk bestaat uit het werken aan componenten in de Storybook. Het verbeteren en refactoren van de huidige

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/04/2014 16:24:16
Quote Anchor link
Ola,

Ik zit me iets af te vragen. Als ik "vroeger" een adres moest opslaan in de database, dan deed ik dat bij de gebruiker zelf:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
1  piet  pietersen  grotestraat   1  9999aa amsterdam
2  jan   jansen     stationstraat 10 1111bb zwolle

* De namen en adressen zijn fictief.

Nu vraag ik me af. Als je geen gebruik maakt van een externe adressen-service, hoe sla je dan eigenlijk adressen op?

Maak je een losse tabel voor de adressen? En sla je dan per rij een compleet adres op? Of ga je ook een tabel met straat/plaatsnamen maken en maak je daar referenties naar? Wat is een gebruikelijke manier?

PHP hulp

PHP hulp

07/01/2025 03:18:44

Ries art

Ries art

22/04/2014 16:41:37
Quote Anchor link
Namen en adressen in een aparte tabel. Je kunt je voorstellen dat er op 1 adres meerdere mensen wonen, met dezelfde achternaam of verschillende achternamen. Stel dat Piet Pietersen, Klaas Pietersen en Lucia Pietersen op de Grotestraat wonen en gaan verhuizen. In jou situatie zou je dan op 3 plekken het adres moeten wijzigen, wat fouten tot gevolg kan hebben. Met de adressen in een aparte tabel, hoef je alleen de verwijzende sleutel te wijzigen.

id voornaam achternaam adres
1 Piet Pietersen 1
2 Klaas Pietersen 1
3 Lucia Pietersen 1
4 Jan Jansen 2

id straatnaam huisnummer postcode woonplaats
1 Grotestraat 1 9999a Amsterdam
2 Stationstraat 10 1111b Zwolle

22/04/2014 16:42:12
Quote Anchor link
Je kunt als je wilt JSON gebruiken zoals dit:

{
"Piet":{
naam:"Piet Pietersen",
straat:"GroteStraat",
huisnummer:"1",
postcode:"9999aa",
stad:"amsterdam"
},
"Jan":{
naam:"Jan Jansen",
straat:"StationStraat",
huisnummer:"10",
postcode:"1111bb",
stad:"zwolle"
}}

En als je dat op een pagina wilt weergeven gebruik je dit script:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php

$json
= json_decode(file_get_contents('URL_NAAR_JSON_BESTAND'));

foreach($json as $user)
{

echo '<h3>' . $user->naam . '</h3><br>';
    echo $user->straat . '<br>';
    echo $user->huisnummer . '<br>';
    echo $user->postcode . '<br>';
    echo $user->stad . '<br><br><br>';
}

?>

Ik hoop dat dit je helpt! Een tip: die json zou ik opslaan met .json als exentie

Met Vriendelijke Groet:

Pascal Gerrist

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/04/2014 16:50:39
Quote Anchor link
Pascal, dankjewel voor je reactie. Echter, ik ben meer benieuwd naar de oplossing zoals Ries Art die uitlegt. Dus hoe je het in de database opslaat.

@Ries

Ik snap jouw voorbeeld, maar hoe vergelijk je dan de adressen? Vergelijk je ze op postcode en huisnummer? Of ook op straatnaam? En wat doe je bijv. als persoon A en B op hetzelfde adres wonen, maar persoon A schrijft Dr. Kuiperstraat en persoon B schrijft Doctor Kuiperstraat?

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

22/04/2014 16:57:58
Quote Anchor link
>> URL_NAAR_JSON_BESTAND […] Een tip: die json zou ik opslaan met .json als exentie

Nog een tip: sluit een goede aansprakelijkheidsverzekering af, liefst eentje die bij "grove nalatigheid" toch niet zo moeilijk doet.

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

22/04/2014 16:59:39
Quote Anchor link
Als je dan toch wilt (over)normaliseren, dan sla je alleen de postcode, huisnummer en huisnummertoevoeging (voor Ozzie NOT NULL DEFAULT '') op in de gebruikerstabel.
Met daarbij dus een tabel met postcodes, straatnamen en plaatsnamen

Dos Moonen

Dos Moonen

22/04/2014 17:08:46
Quote Anchor link
Hoe vaak ga je het adres opvragen?

Hoe veel adressen kan iemand hebben?

Heb je altijd de straatnaam EN het huisnummer EN de postcode EN de plaatsnaam nodig?
Of wil je soms ook dingen per plaats weten? (Plaatsnaam in zijn eigen tabel stoppen kan dan correct zijn.)

Dit is alleen op een case-by-case basis correct te antwoorden. Ook de definitie van 'correct' hangt van de situatie af.
Misschien heb je ooit van Big Data gehoord. Een net genormaliseerde database is over het algemeen niet geschikt om snel het resultaat op een complexe vraag te beantwoorden.
Wat kan je dan doen? Telkens wanneer je nieuwe data uit je genormaliseerde database importeert de-normaliseer je het naar een structuur die meer geschikt is (star-schema bijvoorbeeld) om die specifieke vraag te beantwoorden.

"En wat doe je bijv. als persoon A en B op hetzelfde adres wonen, maar persoon A schrijft Dr. Kuiperstraat en persoon B schrijft Doctor Kuiperstraat?"
Dan laat je ze alleen huisnummer en postcode invullen. Vervolgens koop je een postcode database (bijvoorbeeld http://shop.postcode.nl/, of in het geval van webshops hebben ze een gratis API: https://api.postcode.nl/) en heb je gebruikers minimale en normaliseerbare data in laten voeren die je kunt gebruiker om uitgebreidere data te achterhalen.

Een belangrijk deel van programmeren is je requirements analyseren, verschillende aanpakken te bedenken, en vervolgens op basis van voor- en nadelen de meest optimale keuze te maken.

Ries art

Ries art

22/04/2014 17:11:33
Quote Anchor link
Hier een link naar wat informatie over het normaliseren van data voor databases; http://nl.wikipedia.org/wiki/Databasenormalisatie

Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Maar voor je het weet heb je zelf een adressen service met een paar miljoen items gemaakt ;-).

Ik denk dat de controle en verwerking van de invoer van de gebruikers ook de sleutel is om het geheel werkbaar te maken en te houden.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/04/2014 17:26:20
Quote Anchor link
@Ger:

>> Met daarbij dus een tabel met postcodes, straatnamen en plaatsnamen

Oké... maar dan ga je dus wel uit van een bestaande tabel met plaats/-straatnamen, in plaats van zelf laten invullen??

@Dos:

>> of in het geval van webshops hebben ze een gratis API: https://api.postcode.nl/) en heb je gebruikers minimale en normaliseerbare data in laten voeren die je kunt gebruiker om uitgebreidere data te achterhalen.

Ah oké. Daar zou ik me dan in moeten verdiepen. Zijn daar echt geen kosten aan verbonden? En sla je dan per user (in de usertabel) de postcode en het huisnummer op? En die geef je telkens door aan de api?

Laat ik m'n vraag nog wat uitbreiden. Stel je hebt een webshop. Is het dan überhaupt gebruikelijk om mensen zelf hun adres in te laten vullen? Of werk je altijd met een externe database en match je dan op de postcode en huisnummer van de gebruiker?

Mja... nu ik erover nadenk weet ik het antwoord eigenlijk al... hangt natuurlijk af van de situatie...

Ries art

Ries art

22/04/2014 17:38:55
Quote Anchor link
Met die api van postcode.nl wordt het nog spannend wanneer iemand met een adres in het buitenland in je webshop iets wil bestellen... Zelf heb ik eens een webshop gemaakt waarvan ik wist dat er geen duizenden gebruikers zouden zijn, maar wel internationaal. Daar heb ik alle naw gegevens gewoon in 1 tabel gezet.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

22/04/2014 17:47:07
Quote Anchor link
Voor een webshop is het snel een uitgemaakte zaak: sla adressen apart op.

Klanten willen vaak iets op andere adressen laten bezorgen: op het werk, bij familie, in het tweede huis...

Daarnaast verhuizen mensen nu eenmaal wel eens, maar wil je in je historische data kunnen terugvinden wanneer je wat waar geleverd hebt en aan welk adres de bijbehorende factuur geadresseerd was. Het een hangt samen met de wettelijke leveringsverplichting, het ander met de fiscale bewaarplicht.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/04/2014 18:09:42
Quote Anchor link
@Ries:

>> Daar heb ik alle naw gegevens gewoon in 1 tabel gezet.

In de usertabel, of in een aparte tabel? Kun je eens een rij van zo'n tabel laten zien (mag met fictieve gegevens)?

@Ward:

>> Daarnaast verhuizen mensen nu eenmaal wel eens, maar wil je in je historische data kunnen terugvinden wanneer je wat waar geleverd hebt en aan welk adres de bijbehorende factuur geadresseerd was. Het een hangt samen met de wettelijke leveringsverplichting, het ander met de fiscale bewaarplicht.

Goed punt. Maar hoe sla jij die adressen dan op? In een losse tabel, maar sla je het complete adres op, of werk je met een externe database/api?

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

22/04/2014 18:14:01
Quote Anchor link
Data die kritiek zijn voor je bedrijfsprocessen, sla je zelf op. Je wilt niet afhankelijk zijn van een externe API: die kan ineens "out of business" gaan of verdwijnen achter een "paywall".

Voor adressen zou ik dan inderdaad een aparte tabel gebruiken.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/04/2014 18:16:03
Quote Anchor link
Kun jij eens laten zien hoe jij dat opslaat, hoe een rij in de tabel er uitziet (met fictieve gegevens)?

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

22/04/2014 18:26:12
Quote Anchor link
Ik gebruik een datastructuur die is toegespitst op pakketpost via PostNL. Als je wilt weten hoe die in elkaar zit, kan ik je wel even een PB sturen.

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

22/04/2014 18:30:49
Quote Anchor link
Wij zijn daar ook nieuwsgierig naar!!

Jij hebt mij weleens de (niet cynisch bedoelde) vraag gesteld: waar houdt normaliseren voor jou op?

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

22/04/2014 18:37:13
Quote Anchor link
Hahaha, volgens mij kent Ger de beruchte productcodes van PostNL ook al...

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

22/04/2014 19:26:11
Quote Anchor link
Heeft PostNL een api?, daar lopen ze niet met te koop ...

Maar ik vraag me meer af hoe jij omgaat met het factuur adres.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

22/04/2014 19:41:37
Quote Anchor link
Factuuradres gaat inderdaad gedetailleerder dan bezorgadres. Vaak is het bezorgadres echter een samenvatting van het factuuradres, dus je kunt er een abstractie van maken: getFullName() ;-)

De achterliggende beslissingsregels ken je dan waarschijnlijk ook al. Om te kunnen leveren op rekening heb je meer data nodig dan om een pakket te bezorgen.

Of dat te normaliseren is? Nee, nauwelijks helaas.

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

22/04/2014 19:48:53
Quote Anchor link
Tja normaliseren.
Uit:
Quote:
Why Normalization Failed to Become the
Ultimate Guide for Database Designers?

Quote:
“After all has been said and done, the main question could be: may we pronounce the divorce between normalization and
database designers ? Before answering the question, it is worth thinking at another one: have
they ever been married ? ”
Gewijzigd op 22/04/2014 19:50:00 door Ger van Steenderen

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/04/2014 19:54:44
Quote Anchor link
>> Ik gebruik een datastructuur die is toegespitst op pakketpost via PostNL. Als je wilt weten hoe die in elkaar zit, kan ik je wel even een PB sturen.

Ja, laat maar komen... wat ik graag zou willen zien is dus hoe jij de gegevens opslaat van iemand die iets bestelt en zijn/haar adres(sen). Uiteraard mag je fictieve gegvens gebruiken.

Pagina: 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.