Adressen uit db gebruiken in Swift Mailer 4.x?
Het plaatst ook het “=>”teken en de komma’s.
VOORBEELD: [email protected]=> IJsbrand de IJsbeer, [email protected]=> Zille van Zwaardvis,
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
include('verbind.php');
$id = 1;
$sql = "SELECT * FROM gebruiker";
$res = mysql_query($sql);
if ($res && mysql_num_rows($res) >= 1)
{
while ($row = mysql_fetch_array($res))
{
echo'
'.$row['email'].'=>
'.$row['gebr_voornaam'].'
'.$row['gebr_tussenvoegsel'].'
'.$row['gebr_achternaam'].',';
}
} else {
echo 'Geen data gevonden';
}
?>
include('verbind.php');
$id = 1;
$sql = "SELECT * FROM gebruiker";
$res = mysql_query($sql);
if ($res && mysql_num_rows($res) >= 1)
{
while ($row = mysql_fetch_array($res))
{
echo'
'.$row['email'].'=>
'.$row['gebr_voornaam'].'
'.$row['gebr_tussenvoegsel'].'
'.$row['gebr_achternaam'].',';
}
} else {
echo 'Geen data gevonden';
}
?>
Swift Mailer wil de adressen + naam, voorzien van een “ ‘” voor –en achteraan, in een array aangeleverd krijgen volgens onderstaand voorbeeld.
$message->setTo(array(
'[email protected]' => 'Recipient Name One',
'[email protected]', //Note that this is not a key-value pair
'[email protected]' => 'Recipient Name Two' ));
Hoe krijg ik ze nu compleet in die array. Het handboek Swift Mailer gaat niet verder dan bovenstaand voorbeeld en ik heb zo’n 30-tal forums bezocht, maar kennelijk zit ik alleen met dit probleem.
Natuurlijk kan het met knippen en plakken, dat werkt wel!
Maar er moet toch een mogelijkheid zijn om dit via een script dit te realiseren.
Ik doe best wat met php, maar dit is even te ver voor mij.
hartelijk dank voor het aanrijken van mogelijke oplossingen, maar ik denk dat mijn kennis van strings en arrays te ver weg is gezakt. Zij dateren namelijk nog van voor 1985 toen ik met mijn Sinclairtje en later met de commodore in Basic allerlei mogelijke scriptjes schreef. Wat mij nu niet duidelijk is: moet de door jou voorgestelde array in het SELECT/FROM script of komt het appart te staan. Of zet ik het juist in het Swift-script na $message->setTo(array( ...));
Ik heb geprobeerd de string $row = mysql_fetch_array($res) op jouw stippeltjes te plaatsen maar ook dat gaf geen uitkomst.
Ik begreep uit dat andere topic dat voor jou Swift ook nieuw was, maar ik schat jou PHP-kennis veel hoger in.
Ik hoop dat we samen wat verder kunnen komen zodat ik mijn website www.genlink.nl verder kan verbeteren. (Forum staat al klaar, en ja nu die nieuwbrief, hè. Alvast bedankt voor de moeite.