advanced query weergave

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Testen en valideren van de ontwikkelde software. Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je gaat aan de slag met diverse technologieën en frameworks. Denk hierbij aan C#, JS frameworks, HTML, CSS, TypeScript,

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Digital Agency

Functie Jij als Front end developer komt te werken in een van de 8 multidisciplinaire teams binnen de organisatie. Deze teams werken op basis van Scrum agile in 2 wekelijkse sprints. De grootte van de teams varieert van 9-14 collega’s en bestaan altijd uit één of meerdere project managers en een project manager. Samen met je team werk je aan verschillende projecten voor uiteenlopende klanten zoals grote multinationals tot het kleine mkb. De stack waarmee gewerkt wordt is voornamelijk Javascript, ES6, Es.next, HTML, CSS, React.js en Node.js. Wat deze organisatie onderscheid is dat ze echt langdurige partnerships aangaan met hun

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

Ervaren Full-Stack PHP Developer

Functieomschrijving Gezocht! Ervaren PHP Developer! Voor een organisatie in de regio Harderwijk zoeken wij een ervaren PHP Developer die het IT team van dit bedrijf gaat versterken. We zijn op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die het innovatieve bedrijf nog een stap verder kan brengen. Voor deze functie zoeken wij iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je werkt samen met een externe ontwikkelpartij en kunt hun dus uitdagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI en hardware kant valt onder je verantwoordelijkheden. Het bedrijf noemt zichzelf een

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript Developer Webapplicaties

Bedrijfsomschrijving Voor deze organisatie ben ik op zoek naar een getalenteerde Fullstack JavaScript Developer. Ze is een snelgroeiend software development agency dat zich richt op het ontwikkelen van moderne webapplicaties en complexe systemen voor haar klanten. Ze is gevestigd onder de rook van Utrecht en heeft als doel om tot de top van de Nederlandse agencies te behoren. Deze organisatie maakt softwareoplossingen voor verschillende soorten bedrijven. Innovatie staat hoog in het vaandel en je zult dus met nieuwe technieken aan de slag gaan. Ze hebben klanten in vele branches zitten, zoals retail, finance, gezondheid en onderwijs. De diverse klanten zorgen

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij in één van onze vier scrumteams. Met 30 ontwikkelaars werk jij aan de doorontwikkeling van ons core product. Ook werkt jouw team aan maatwerkoplossingen op aanvraag van de klant en op projectbasis. Wij vinden het erg belangrijk dat onze ontwikkelaars met plezier naar werk gaan. Een deel hiervan ligt uiteraard bij jezelf, als jij ontwikkelen niet leuk vindt, ben jij bij ons echt aan het verkeerde adres. Jouw team bestaat namelijk uit een groep gepassioneerde vakidioten die dit werk doen omdat dit eerst een hobby was! Daarnaast wordt er intern rekening gehouden met

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een ontwikkelteam met 15 developers en twee testers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor financiële applicaties met meer dan 50.000 gebruikers. Een deel van het team is verantwoordelijk voor de webapplicaties van deze organisatie. Ook zijn er twee app ontwikkelaars werkzaam in het team die zich focussen op de mobiele applicatie. Als .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag met de webapplicaties van deze organisatie. Hierbij maak jij o.a. gebruik van C# .NET, ASP.NET, T-SQL, Angular en TypeScript. De nadruk van jouw functie ligt wel op de backend van de applicatie. Wat jouw functie

Bekijk vacature »
Kabbi

kabbi

02/03/2007 11:13:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik probeer een soort van rooster/agenda te maken met behulp van PHP en MySQL. Ik heb een vraag over 1 onderdeel daarvan. Nu vroeg ik mij af of er iemand is die mij iets kan uitleggen, of misschien een tutorial weet over het volgende:

k wil graag op het scherm een weektabel laten zien waarbij de dagen van de week de kolommen zijn; ma di wo do vr za zo.
Ik zou dan graag in elke kolom[dag] van het weekoverzicht de gebruikers van een afdeling laten zien die werken die dag met de IN en OUT tijd.

Ik gebruik de volgende tables:

table calendar:
ag_id int
event
u_id
event_type
received [Date]
received2 [Time IN]
event_finish2 [Time OUT]
group

table location
lok_id
lok_building
lok_room
Loc_descr

table users:
u_id
u_location
u_room
u_department
u_type
u_min [min hours per week]
u_max [max hours per week]
u_hours [total hours worked this week]
u_notes
u_function
u_telephone
u_email

Then I use the following query:

SELECT c.*, u.*, l.* FROM calendar AS c
LEFT JOIN users AS u ON c.u_id = u.u_id
LEFT JOIN location AS l ON l.l_id = u.lo WHERE WEEKOFYEAR('') = $weeknumber

Waarschijnlijk is dit dan niet juist, maar ja ik zou niet weten hoe ik het goed krijg.
Ik wil graag op het scherm een weektabel laten zien waarbij de dagen van de week de kolommen zijn; ma di wo do vr za zo.
Ik zou dan graag in elke kolom[dag] van het weekoverzicht de gebruikers van een afdeling laten zien die werken die dag met de IN en OUT tijd.

Is dit uberhaupt mogelijk? Veel online agenda's laten bijvoorbeeld ook vaak een weekoverzicht zien toch, dit is toch een beetje vergelijkbaar dacht ik.

Hopelijk kan iemand me in de juiste richting helpen, want ik heb echt geen idee.

Grt,

Kabbi
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kabbi

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 10:38:06

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

02/03/2007 11:20:00
Quote Anchor link
Ik zou gewoon 1 query maken waarin je ook het weeknummer opvraagt. Bijvoorbeeld voor week 13:

SELECT tijd_in, tijd_out, werknemer
FROM tabelnaam
WHERE WEEK(datum, 1) = 13
ORDER BY tijd_in ASC

Edit:
Correctie: je zult de MySQL funktie YEARWEEK nodig hebben, anders kom je in de problemen met je weeknummers, die immers ieder jaar terugkeren.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

Kabbi

kabbi

02/03/2007 11:53:00
Quote Anchor link
Erg bedankt voor je antwoord. Maar hoe zou ik het resultaat van deze query nu goed kunnen weergeven zoals je bijvoorbeeld in een excel formulier kan doen? Waarbij de kolomkoppen bestaan uit de dagen van de week.
In de maandagkolom zijn dan een aantal wernemrers die met hun in en out worden weergegeven. Hetzelfde voor dinsdag en woensdag, etc. Het probleem is dat als ik 1 rij laat weergeven voor een werknemer dat als deze niet op dinsdag werkt bijvoorbeeld, dat dit veld in deze rij in dinsdag leeg is.
Degene die dan op dinsdag werkt wordt pas een rij verder getoond bijvoorbeeld dan. Begrijp je wat ik bedoel?
Bijvoorbeeld voor 1 taak laat ik zien wie er in de ochtend is en wie in de middag op een dag:

A=Medewerker A
B= Medewerker B, etc

Week: 07 2007
Ma Di Wo Do Vr Za Zo
ochtend: A B A C B A C
Middag: A A A B C B C

Begrijp je wat ik bedoel? Is dit uberhaupt mogelijk op een goede manier weer te laten geven?
Zoals ik het begrijp zou jij het gewoon zo doen: [o=ochtend/m=middag]

Week: 07 2007
Ma Di Wo Do Vr Za Zo
medwrker A o/m A /m A o/m A/o
medwrker B /o
etc

Ik ben benieuwd, hoe hoe zou ik nu het rooster logisch kunnen maken?

Groet,

Kabbi

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

02/03/2007 12:03:00
Quote Anchor link
kabbi schreef op 02.03.2007 11:53:
Het probleem is dat als ik 1 rij laat weergeven voor een werknemer dat als deze niet op dinsdag werkt bijvoorbeeld, dat dit veld in deze rij in dinsdag leeg is.
Degene die dan op dinsdag werkt wordt pas een rij verder getoond bijvoorbeeld dan. Begrijp je wat ik bedoel?

Niet helemaal ;-) Hoe ziet je MySQL tabel er op dit moment uit? Heb je al een datamodel in je hoofd?

Kabbi

kabbi

02/03/2007 12:31:00
Quote Anchor link
Hoi,

Ik ben net begonnen en me nog aan het orienteren. Maar ik heb snel even verscheidene tabellen aangemaakt:

in eerste instantie
* Lokatietabel met de lokatie en lokatiecode + afdeling
* user tabel met gebruikersgegevens
* roostertabel;
user_id / datum[yyyy-mm-dd] / tijdIN / tijdUIT /event

Ik zou het weeknummer eventueel ook kunnen opslaan dan

Ik combineer dan de gegevens uit de drie tabellen in de weergave.

Het lukt me wel een query uit te voeren en dan het resultaat te krijgen voor een gebruiker per rij.
Ik zou graag een weekoverzicht willen tonen wie er werken op welke dagen plus de tijd in en tijd uit.
Nu laat ik rijen zien "per medewerker" dit betekent dat als ik de rij laat zien van medewerker A en deze werkt elke dag aaneen dat ik dan voor elke kolom [ma t/m zo] een IN en OUT tijd heb.
Maar als iemand alleen op dinsdag werkt dan zie ik alleen in de DI kolom een veld met IN en OUT voor die medewerker in die rij. De rest van de velden zijn dan leeg. Een volgende medewerker komt weer op een nieuwe rij, etc.

Wat ik eigenlijk zou willen is de lege velden in een rij kunnen opvullen met de IN en OUT van de medewerker die die dag wel werkt. Stel ik zet op de Y-as de tijden en die verdeel ik in ochtenden en middagen. Op de X as als kolommen zet ik de dagen. Dan zie ik precies per dag wie in de ochtend werkt en wie in de middag.
Werkt mederker A wel op Maandagochtend en middag, maar niet op Dinsdag ochtend en middag, dan zou ik in de volgende kolom op dezelfde rij graag medewerker B weergeven die op dinsdag in de ochtend en in de middag werkt...

Ik weet niet of dit mogelijk is? Ik hoop dat je me nu begrijpt.

grt
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door kabbi

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

02/03/2007 12:40:00
Quote Anchor link
Hoi kabbi,

ik ben even op pad, maar ik hou het topic in de gaten. Intussen zijn er vast wel andere leden die je een duwtje in de goede richting kunnen geven. Vanavond ben ik er weer!

Kabbi

kabbi

02/03/2007 12:42:00
Quote Anchor link
Ja hoor. Dank je wel voor zover iig he!

nog even extra:
Begrijp je het probleem? Er worden mensen ingepland op een "taak".
Nu kan het ook zijn dat een medewerker op een dag twee keer werkt op twee verschillende dagdelen. Je zou dan twee keer een "IN" en "OUT" tijd krijgen op een dag voor 1 medewerker. Dit betekent in mijn database tabel twee keer invoeren en twee rijen. Nu maakt dat niet zoveel uit, allen als dan de medewerker wel op maandag werkt en niet op dinsdag dan is het dinsdag veld leeg in die rij [vd query] en zou ik daar graag de medewerker plaatsen die dan werkt...

grtn

Kabbi

kabbi

06/03/2007 11:17:00
Quote Anchor link
Hoi,

Ik zou mijn vraag nog eens anders proberen te formuleren.
Op dit moment probeer ik "roosterprogrammaatje" te maken. Ik vraag mij af hoe het mogelijk is om een query resultaat goed weer te geven. In mijn query haal ik alle resultaten voor een bepaalde week uit de database. Nu zou ik dit resultaat graag in de vorm van een tabel voor de hele week willen laten weergegen. Ik zou graag als kolomnamen de dagen van de week weergeven, als; ma di wo do vr za zo
Het probleem is dat de query alle resultaten laat zien in verschillende rijen. Maar ik zou graag onder de kolom di alle wernemers + tijden in en out laten zien die op dinsdag werken en in de kolom woensdag [wo] alle medewerkers die woensdag werken, incl. alle tijden [tijd IN / OUT]. Is dit mogelijk? Of is dit alleen mogelijk als ik per dag een andere query laat uitvoeren?? Het liefst gebruik ik 1 query en zou dan alles goed willen laten weergeven, ook omdat ik de mogelijkheid wil bieden om het een en ander naar excel te exporteren om af te kunnen drukken.
Hopelijk is er iemand die mij hiermee op weg kan helpen!
Alvast bedankt iig.

gebruikte query:

SELECT c.*, u.*, l.* FROM cal AS c
LEFT JOIN usrs AS u ON c.u_id = u.u_id
LEFT JOIN lo AS l ON l.l_id = u.lo WHERE WEEKOFYEAR('') = $weeknummer

[bovenstaande geeft dus wel rijen, maar de data per rij is dus alle data die bij 1 werknemer hoort...]

Grt,

Kabbi

Kabbi

kabbi

08/03/2007 09:58:00
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb weer het een en ander geprobeerd, jammer genoeg is het me nog steeds niet gelukt. Ik heb echt geen idee hoe dit te doen. Momenteel heb ik dit:

Ik gebruik de volgende tables:

table calendar:
ag_id int
event
u_id
event_type
received [Date]
received2 [Time IN]
event_finish2 [Time OUT]
group

table location
lok_id
lok_building
lok_room
Loc_descr

table users:
u_id
u_location
u_room
u_department
u_type
u_min [min hours per week]
u_max [max hours per week]
u_hours [total hours worked this week]
u_notes
u_function
u_telephone
u_email

Then I use the following query:

SELECT c.*, u.*, l.* FROM calendar AS c
LEFT JOIN users AS u ON c.u_id = u.u_id
LEFT JOIN location AS l ON l.l_id = u.lo WHERE WEEKOFYEAR('') = $weeknumber

Waarschijnlijk is dit dan niet juist, maar ja ik zou niet weten hoe ik het goed krijg.
Ik wil graag op het scherm een weektabel laten zien waarbij de dagen van de week de kolommen zijn; ma di wo do vr za zo.

Is dit uberhaupt mogelijk? Veel online agenda's laten bijvoorbeeld ook vaak een weekoverzicht zien toch, dit is toch een beetje vergelijkbaar dacht ik.

Hopelijk kan iemand me in de juiste richting helpen, want ik heb echt geen idee. Misschien staat deze post ook in het verkeerde forum? Excuses.

Grt,

Kabbi

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

08/03/2007 10:06:00

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.