Advies nodig om website uit india te controleren of we alle bestanden hebben.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

John van Eest

John van Eest

02/08/2012 22:34:42
Quote Anchor link
Beste Programmeurs / Engineers,

Wij hebben een complete website laten maken in India, inclusief mobiele applicaties voor IPhone, IPad, Android & Blackberry (deze apps zijn gemaakt met Phonegap.com).

Nu weten wij wel het een en ander van programmeren maar niet alles, vandaar mijn vraag op dit topic.

Hoe kunnen wij controleren of we alle originele bestanden hebben van de website en applicaties?
Wij hebben begrepen dat als we de website op onze server hebben we nog niet automatisch alle bestanden hebben, we hebben ons laten vertellen dat er bestanden zijn welke de programmeurs gebruiken om de website te scripten om bepaalde "opdrachten" in de code met korte termen te schrijven.

Kan iemand ons advies geven waar we op moeten letten zodat we zeker weten dat we alle bestanden hebben voor als een programmeur in Nederland er mee aan de slag moet?

Ik hoop dat iemand ons een beetje wegwijs kan maken met eventueel voorbeelden of uitleg. De website is geprogrammeerd in voornamelijk PHP met MYSQL database. En de applicaties zijn gemaakt met Phonegap.

In afwachting van hulp!

PHP hulp

PHP hulp

13/03/2025 06:53:42

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

02/08/2012 22:44:37
Quote Anchor link
Tsja, Indiase programmeurs zijn goedkoop, nietwaar. Verwacht dus ook niet teveel garanties.

John van Eest

John van Eest

02/08/2012 22:47:53
Quote Anchor link
Het is een heel goed bedrijf dus dat is het probleem niet, maar met alle respect hier ben ik niet echt mee geholpen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/08/2012 22:56:35
Quote Anchor link
Wat wil je dan wat wij nu zeggen? Ten eerste we hebben geen glazen bol, en ten tweede... je laat eerst je website maken in Verweggistan... en dan kom je vervolgens hier op een forum vragen of je wel de juiste bestanden hebt ontvangen? Was het niet wijzer geweest om eerst goede afspraken te maken in plaats van achteraf maar hopen dat alles goed komt???

Neem contact op met het bedrijf en vraag of je alle originele, bewerkbare bestanden hebt ontvangen. Zo nee, geef dan aan dat je die alsnog wilt ontvangen. En dan hoop ik maar voor je dat je contractueel alles goed geregeld hebt.

Succes!

John van Eest

John van Eest

02/08/2012 22:58:57
Quote Anchor link
Bedankt voor de reactie,

Hopelijk komen er ook nog serieuze behulpzame reacties, dat is tenslotte waar forums voor dienen elkaar helpen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/08/2012 23:13:42
Quote Anchor link
John van Eest op 02/08/2012 22:58:57:
Bedankt voor de reactie,

Hopelijk komen er ook nog serieuze behulpzame reacties, dat is tenslotte waar forums voor dienen elkaar helpen.

Ik begrijp je niet helemaal. Bedoel je dat mijn reactie niet serieus en behulpzaam is?

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

02/08/2012 23:14:57
Quote Anchor link
Kan je eens wat code laten zien, want wij kunnen ook niet gokken wat je hebt gekregen van het bedrijf.

John van Eest

John van Eest

02/08/2012 23:15:13
Quote Anchor link
Juist , u heeft toch een glazen bol ;)

Toevoeging op 02/08/2012 23:18:06:

@Nick Dijkstra

Dank je wel Nick,

Volgende week gaan ze alles overzetten naar onze server, volgende week kan ik dus alles inzien,

wat ik me afvroeg was waar ik precies op moet letten.

Ik heb begrepen dat bijvoorbeeld het framework belangrijk is voor als er programmeurs in Nederland mee aan de slag moeten.

Naast het framework hebben we natuurlijk de code straks maar hoe weet ik nu zeker of we al deze zaken ook compleet hebben? Kan ik zien welk framework ze hebben gebruikt of eventueel andere dingen?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/08/2012 23:24:15
Quote Anchor link
Beste John,

Ik snap je nog steeds niet. Jij hebt je zaken zelf blijkbaar niet goed geregeld en dan ga je zeggen dat wij niet serieus en behulpzaam zijn? Ga eerst eens bij jezelf te rade want zo werkt het op dit forum niet.

Je hebt al de nodige tips gekregen, maar als jij dat allemaal niet behulpzaam en niet serieus vindt dan kun je beter ergens anders een oplossing zoeken.

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

02/08/2012 23:25:04
Quote Anchor link
Je kan kijken of ze goede foutafhandeling gebruiken, en of het script goed beveiligd is.

John van Eest

John van Eest

02/08/2012 23:27:25
Quote Anchor link
@ Ozzie , bedankt voor uw tips.

@ Nick, Oke ik ga dit even doorlezen. Kan ik in de code ook terug vinden welke framework ze hebben gebruikt of welke libery?

Toevoeging op 02/08/2012 23:28:40:

@ Ozzie , bedankt voor uw tips.

@ Nick, Oke ik ga dit even doorlezen. Kan ik in de code ook terug vinden welke framework ze hebben gebruikt of welke libery?

Eddy E

Eddy E

03/08/2012 09:09:46
Quote Anchor link
Installeer even de website op een USB-stick (met daarop dus ook Apache etc....) en probeer heel de website uit, zonder internet-verbinding.

Mocht dat bedrijf informatie gaan doorsturen naar zichzelf (of code opvragen van hun eigen server), dan is dat niet mogelijk en zou je dat moeten merken.

En je moet even heel de code nalopen op achterdeurtjes (wat men goed kan inbouwen, zo moeilijk is dat niet).

Stefan WM

Stefan WM

03/08/2012 09:23:31
Quote Anchor link
Met alle respect maar je laat je website in een ander land ontwikkelen omdat dit (waarschijnlijk) aanzienlijk goedkoper is en dan vraag je hier om informatie.
Ik snap heel goed dat dit mensen tegen de borst stuit aangezien dit werk ook bij één van ons had kunnen liggen en zo dus inkomsten weg gaan die ook voor ons hadden kunnen zijn. Daarnaast vraag ik me af of het uiteindelijk zoveel goedkoper zal zijn, want waarom dan ook niet de support daar?

Om op je vraag terug te komen, zet de website ergens lokaal en test hem zonder internet verbinding. Ik weet niet hoever je kennis gaat, mogelijk dat je zo nog niet alles ontdekt maar in ieder geval wel in grote lijnen.

Chris PHP

Chris PHP

03/08/2012 10:46:55
Quote Anchor link
Stefan,

Heel makkelijk antwoord met verschillende opties (ligt aan je kennis van webdesign/programmeren).

1. Haal alle bestanden binnen via je FTP, en kijk on de bestanden of er niet naar externe links verwezen worden voor configs/functies/etc.

2. Bel/mail met het bedrijf en vraag of ze alle data beschikbaar kunnen stellen die bij je site hoort (zijn ze niet verplicht, ligt aan je contract/SLA afspraken!)

3. Huur een php/webdesigner in om je huidige broncode door te lopen, als je zelf deze kennis niet hebt.
Gewijzigd op 03/08/2012 10:47:59 door Chris PHP

John van Eest

John van Eest

03/08/2012 10:58:32
Quote Anchor link
@Eddy Bedankt voor uw reactie, hoe denkt u dat ik het beste de "achterdeur" kan checken?

@Stefan bedankt voor uw reactie, het outsourcen was helaas nodig ivm de omvang van het project.

@Chris Bedankt voor uw reactie, u geeft een tip om de externe links te checken of ze verwezen worden, is het checken van Configs/functies genoeg of moet ik nog meer bestanden/mappen hierop checken? Heeft u een idee hoe ik dit het beste kan doen? De code zal best groot zijn dus is daar een efficiënte manier voor?

Chris PHP

Chris PHP

03/08/2012 11:07:47
Quote Anchor link
John,

Ik bedoel dat je in 'elk' bestand moet kijken of er voor bepaalde dingen niet naar externe bestanden gerefereerd worden (geinclude).

Denk hier bijvoorbeeld aan:

1. CSS layout bestanden
2. Config bestanden waar gegevens is staan die nodig zijn voor het functioneren
3. Rare verwijzingen die niets met je eigen domein te maken hebben.

Het makkelijkste is om dit te laten doen door een bedrijf/persoon die kennis genoeg van php en webdesign heeft. Die weten namelijk wat 'normale' werkwijzes zijn en wanneer er wel of niet extern geinclude moet worden.

De makkelijkste manier is optie 1 in combinatie van wat eddy zegt. Dus gewoon je site via FTP binnen halen EN een export van je database maken. Dan vervolgens lokaal (apache web server, etc) draaien en kijken of dan ook alle functies werken.

Zoniet kan het zijn dat er dus externe includes in zitten die hij op dat moment dus niet kan benaderen (geen netwerk/internet verbinding).
Gewijzigd op 03/08/2012 11:09:53 door Chris PHP

Stefan WM

Stefan WM

03/08/2012 11:16:04
Quote Anchor link
Chris NVT op 03/08/2012 10:46:55:
Stefan,

Heel makkelijk antwoord met verschillende opties (ligt aan je kennis van webdesign/programmeren).

Dat is in zoverre waar dat er toch een groot deel van wat hij zelf kan testen daar vanaf hangt..

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

03/08/2012 12:25:32
Quote Anchor link
Aanvulling op de lijst is ook om te controleren, wat er op dat moment al in de database staat. Dat er niet een verborge gebruiker in kan loggen op jou website (mits er een login systeem in zit).

Het beste scenario wat je kan treffen is dat het bedrijf een compleet 'technisch ontwerp' heeft. Dit geef je aan iemand met verstand hiervan en die laat je het doorlopen. Daarnaast is het nooit verkeerd om voordat een website live gaat, een clubje mensen te verzamelen en deze mensen de website te laten testen. Ondanks het feit dat een bedrijf een tester vaak door zo een website laat lopen is het nooit verkeerd dit nogmaals te laten doen (maar niet bij hetzelfde bedrijf).

Obelix Idefix

Obelix Idefix

03/08/2012 18:32:13

John van Eest

John van Eest

03/08/2012 18:55:09
Quote Anchor link
@Chris, bedankt voor je reactie, ik ga dit zeker testen, mocht je nog een aanvulling hebben hoor ik het graag!

@Stefan het outsourcen was echt nodig gezien de omvang van het product was het hier voor mij helaas niet te betalen, ik ben zelf wel handig met computers en kan wel een website of webwinkel maken maar zoals jullie ook weten is dat de basis en met de uitleg die jullie geven kan ik zeker iets mee.

@Bas, bedankt voor je reactie, ik zal de database ook gaan legen. En ik zal eens kijken of ik een "technische blauwdruk kan bemachtigen" Heb je hier misschien een voorbeeld van of is daar geen "standaard" schema voor?

@Obelix en Idefix, de reactie op Pfz is niet hulpzaam, ik ben blij dat ik hier wel goede hulp kan vinden, maar toch bedankt voor je notificatie hiervoor.

@ Iedereen, Mocht iemand nog aanvullingen of extra tips hebben dan zijn ze welkom! Heel bruikbaar al deze informatie !! :) Super forum zeg ik zo!

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/08/2012 19:11:10
Quote Anchor link
John, op PFZ raden ze je aan een contract met de betreffende partij te ondertekenen.
Vind jij dat niet behulpzaam dan? Je staat zo veel sterker mochten er na een controle vreemde dingen worden gevonden.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.