Advies nodig : Taal :)
Mitch X
15/05/2004 17:09:00Ik wil graag een taalkeuze menutje maken.
Maar hoe doe ik dit het best (niet het menutje maar de talen ;))
Kan ik het best een map Nederlands, taal2, taal3 enz maken en die dan afhankelijk van de instelling laten includen ... of hebben jullie mss een betere oplossing :)
Maar hoe doe ik dit het best (niet het menutje maar de talen ;))
Kan ik het best een map Nederlands, taal2, taal3 enz maken en die dan afhankelijk van de instelling laten includen ... of hebben jullie mss een betere oplossing :)
PHP hulp
26/11/2024 07:31:36Eris -
15/05/2004 17:20:00Maak per taal een php bestand aan en zet alle teksten in variabelen/array met uit leg wat alles betekend.
En dit bestand includen.
Lijkt mij het handigst
En dit bestand includen.
Lijkt mij het handigst
Mark PHP
15/05/2004 17:27:00http://babelfish.altavista.com/ kan een website vertalen. Include de link van het vertalen op je website en je hebt zonder iets te doen talen erbij.
PS Nederlands wordt niet ondersteund en er zijn natuurlijk spellingsfouten
PS Nederlands wordt niet ondersteund en er zijn natuurlijk spellingsfouten
Wat je kunt doen is ook alle talen in de database zetten en dan een kolom naam 'language' maken waarin je dan hebt: nl, be, uk, de etc..
Als er een bezoeker op je pagina komt, kun je automatisch de taal herkennen aan de hostname, wanneer dit onbekend is bijv. standaard 'uk' nemen. Wat je dan doet is de var lang=$language meegeven (je krijgt dan dus bijv. blaat.php?lang=de) en dan kun je alles uit de database lezen waar language $_GET['language'] is :p snap je het een beetje?! :) zo zou ik het doen denk ik :/
Als er een bezoeker op je pagina komt, kun je automatisch de taal herkennen aan de hostname, wanneer dit onbekend is bijv. standaard 'uk' nemen. Wat je dan doet is de var lang=$language meegeven (je krijgt dan dus bijv. blaat.php?lang=de) en dan kun je alles uit de database lezen waar language $_GET['language'] is :p snap je het een beetje?! :) zo zou ik het doen denk ik :/