Adviesvraag: wat zou jij / zouden jullie doen?
Sommige makelaars zouden graag een export willen doen van de objecten vanuit hun systemen. Onbekend is in welk formaat deze dan geëxporteerd zullen worden e.d. maar we zouden kunnen aangeven dat ze dat in een bepaald formaat moeten doen?
Er zijn verschillende soorten talen, steden, valuta’s, landen etc aanwezig die allemaal me ID’s werken. Dus als ik bijvoorbeeld een export zou maken van de objecten uit de database zie ik grotendeels alleen ID’s.
De eigenaar van de website had het over een XML feed te gebruiken: Wij zouden via een XML feed de gegevens uit hun databases moeten kunnen lezen? Dan is mijn vraag: hoe zou dit mogelijk zijn als je niet weet welke omgeving daar gebruikt word? Is dat handig als je verschillende soorten makelaars hebt?
Echter is hij ook positief over het gebruik van een xls export, aan de hand van een vastgesteld sjabloon, die de makelaars uploaden in de database. Wat is het meest efficiënt in data verkrijgen en programmeer tijd?
De hamvraag is, waar zal de export voor gebruikt gaan worden?
Ik ben bezig met het tunen van een makelaarswebsite. Daar hebben ze te maken met verschillende makelaars uit verschillende landen (en dus ook alles daaromheen...).
Sommige makelaars zouden graag een export willen doen van de objecten vanuit hun systemen. Onbekend is in welk formaat deze dan geëxporteerd zullen worden e.d. maar we zouden kunnen aangeven dat ze dat in een bepaald formaat moeten doen?
Dat is eigenlijk ook de kern van de vraag, en denk ik ook het meest verveldende, omdat het juist onbekend is welk systeem zij gebruiken, in welke formaten deze zou kunnen exporteren.
Hoop jullie nu meer inzicht te hebben gegeven?
Als ontvangend systeem (zijnde de makelaarswebsite) zorg je dat je csv kan ontvangen. De makelaars kunnen dan excel/csv aanleveren. Je kan ook een inventarisatie gaan doen bij al die makelaars, wat kunnen zij aanleveren maar meestal stelt het ontvangende systeem de eisen, bijvoorbeeld csv of xml.
@John, dat leek mij ook de meest makkelijke manier. Zijn er nog meer mensen die deze visie delen of hebben anderen een ander idee?