afbeelding naar map of database?
Ik heb de tut gevolgd die hier op de site staat, maar ik krijg de afbeelding NIET weergegeven in een pagina. Eerder heb ik al eens een upload script geschreven, maar die stuurt een bestand naar een map, en niet naar een database.
Nu is mijn vraag, is het simpel op te lossen om een afbeelding naar een db te sturen, en natuurlijk ook weer te geven,
OF
kan ik beter de afbeelding naar een map uploaden en op 1 of andere manier koppelen aan een nieuws id..
Thnx alvast voor het antwoord
wat je kunt doen is wanneer je de foto hebt geupload, dat er dan in beeld komt te staan:
De URL van het geuploade plaatje is:
http://www.domein.nl/plaatje.jpg
Dit kopieer je en wanneer je een nieuws bericht aanmaakt zorg je dat er een extra veld "foto" is. Gewoon een tekst veld. Hierin plak je dan vervolgens de url adres die je hebt verkregen wanneer je een foto uploade.
Bij de frontend, waar je dus alle 'nieuws/log' berichten laat zien, lees je de database uit en kun je het plaatje laten zien als:
Dit wanneer je dus mysql_fetch_array(); hebt gebruikt en de array naam $row hebt gedefineerd. Maar dit is standaard in de meeste gevallen.
Veel succes, en ik denk dat wanneer je een logboek systeem aan de praat hebt gekregen, dit een makkie moet zijn.. Succes!
Ik dacht al wel dat het uploaden naar een map beter was, aangezien er meestal meer schijfruimte is dan databaseruimte (bij een webhost althans).. Ik wil dat dan natuurlijk ook als argument gebruiken tijdens de presentatie op school ;)
thnx.. en als ik er niet uit kom, dan laat ik ZEKER weer wat van me horen.. gr herbie