Afbeelding verkleind downloaden naar server
m h
11/02/2012 16:07:58Beste leden,
Ik heb een site die een afbeelding van een andere server moet kopiëren op de eigen server. De code die ik gebruik is:
function save_image($img,$fullpath){
$ch = curl_init ($img);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, 0);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_BINARYTRANSFER,1);
$rawdata=curl_exec($ch);
curl_close ($ch);
if(file_exists($fullpath)){
unlink($fullpath);
}
$fp = fopen($fullpath,'x');
fwrite($fp, $rawdata);
fclose($fp);
global $fullpath;
}
$afbeelding = EXTERNE AFBEELDING URL;
$fullpath = '/afbeeldingen/'.time().'.jpg';
save_image($afbeelding,$fullpath);
Dit werkt prima, de afbeelding word netjes in een mapje geplaatst. Nu zit ik wel met een probleem: de afbeelding word opgeslagen in originele afmetingen. Nu wil ik graag dat de afbeelding maximaal 600 pix breed en hoog is. Hoe is dit te realiseren met een kleine invoeging in bovenstaande code? Kom er niet uit...
Bedankt alvast!
Ik heb een site die een afbeelding van een andere server moet kopiëren op de eigen server. De code die ik gebruik is:
function save_image($img,$fullpath){
$ch = curl_init ($img);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, 0);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_BINARYTRANSFER,1);
$rawdata=curl_exec($ch);
curl_close ($ch);
if(file_exists($fullpath)){
unlink($fullpath);
}
$fp = fopen($fullpath,'x');
fwrite($fp, $rawdata);
fclose($fp);
global $fullpath;
}
$afbeelding = EXTERNE AFBEELDING URL;
$fullpath = '/afbeeldingen/'.time().'.jpg';
save_image($afbeelding,$fullpath);
Dit werkt prima, de afbeelding word netjes in een mapje geplaatst. Nu zit ik wel met een probleem: de afbeelding word opgeslagen in originele afmetingen. Nu wil ik graag dat de afbeelding maximaal 600 pix breed en hoog is. Hoe is dit te realiseren met een kleine invoeging in bovenstaande code? Kom er niet uit...
Bedankt alvast!
Gewijzigd op 11/02/2012 16:34:58 door M h
PHP hulp
23/11/2024 20:03:07bram w
11/02/2012 16:24:22php resize image, 1e resultaat: klik lijkt me vrij duidelijk, vooral met de voorbeelden die erbij staan.
Gewijzigd op 11/02/2012 16:24:54 door bram w
m h
11/02/2012 16:29:16lijkt inderdaad duidelijk, maar ik krijg het toch niet werkend in bovenstaande stukje code verwerkt...
Het lukt niet, iemand die me hiermee kan helpen? Ik ben redelijk nieuw met PHP, het enige wat ie moet doen is alvorens de afbeelding op te slaan deze verkleinen zodat hij minder MB's in beslag neemt...
Toevoeging op 11/02/2012 16:48:45:
Of is het niet mogelijk de afbeelding eerst te verkleinen en dan pas op te slaan? Als ik het internet doorzoek kom ik nergens tegen hoe dit uit te voeren zou moeten zijn...
Het lukt niet, iemand die me hiermee kan helpen? Ik ben redelijk nieuw met PHP, het enige wat ie moet doen is alvorens de afbeelding op te slaan deze verkleinen zodat hij minder MB's in beslag neemt...
Toevoeging op 11/02/2012 16:48:45:
Of is het niet mogelijk de afbeelding eerst te verkleinen en dan pas op te slaan? Als ik het internet doorzoek kom ik nergens tegen hoe dit uit te voeren zou moeten zijn...
Gewijzigd op 11/02/2012 16:36:38 door m h