afbeeldingen vervangen en meteen weergeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

UltimateWeapon

UltimateWeapon

14/03/2007 13:48:00
Quote Anchor link
Ik heb een scriptje gemaakt op een website waardoor een gebruik een nieuw vooertuig kan toevoegen met zijn eigenschappen (merk,functie, jaar, naam, en ook een foto )
Een gebruiker kan een voertuig ook wijzigen, door bijvoorbeeld een andere foto te selecteren en te uploaden via dat scriptje.
Het script upload de nieuwe image en overschrijft de oude, maar direct daarna wordt de pagina opgebouwd en soms gebeurt het dat een foto er nog steeds uitziet als de oude foto, bijvoorbeeld

id_normal.jpg
id = het voertuig id

dan krijg je zoiets als

16_normal.jpg = een foto van een rode scooter bijvoorbeeld
als hij dan een nieuwe upload, bijvoorbeeld een blauwe scooter,
dan overschrijft de blauwe scooter het bestand 16_normal.jpg

dus de "16_normal.jpg" wordt meteen overschreven met de blauwe, maar het probleem is soms dat de browser dit niet meteen visueel wijzigd bij de eerstvolgende aanroep van het bestand 16_normal.jpg, omdat de oude foto nog ergens in de cache of zo zit, ik weet het niet
maar als je dan F5 doet dan word de foto visueel wel aangepast

hoe kan je ervoor zorgen dat dit meteen gebeurd? dus zonder dat er nog eens een F5 nodig is

het ligt zeker niet aan de volgorde van script en pagina opbouw want eerst word het script gerunned en dan pas word de <html> geprint met alles erachter
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door UltimateWeapon

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 09:51:41

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

14/03/2007 14:18:00
Quote Anchor link
ff een meta refresh geven zodat de pagina automatisch ververst.

UltimateWeapon

UltimateWeapon

14/03/2007 14:49:00
Quote Anchor link
ik heb nog eens verder getest
het is niet enkel na het runnen van dat script met onmiddelijke print van het scherm

ik heb bijvoorbeeld ook op een andere pagina een overzicht van alle fotos en als je daar naartoe gaat na het script te hebben gerunned enzo, dan staat de oude afbeelding daar ook nog

en als je dan een F5 doet dan wordt de juiste geplaatst, dus dat is helaas niet met een meta refresh op te lossen

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.