Afbeeldingen via xampp server niet te zien(jGallery)
Ik heb een jGallery script op me xampp(apache en al) server, de nieuwste versie.
Ik kom er achter dat de afbeeldingen via localhost wel te zien zijn, maar via extern ip niet.
Weet iemand wat hier het probleem is? Het zijn JPEG bestandstypen.
Heb je alle instellingen wel goed staan? Dus forward je verkeer op poort 80 bijvoorbeeld waar naar jouw PC? Is er niet toevallig een firewall dit dit verkeer tegenhoudt?
te laat
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wouter De Schuyter
Blanche schreef op 18.10.2008 23:06:
Heb je alle instellingen wel goed staan? Dus forward je verkeer op poort 80 bijvoorbeeld waar naar jouw PC? Is er niet toevallig een firewall dit dit verkeer tegenhoudt?
Kan ik het ook testen door de firewall uit te schakelen?
--edit--
alleen de afbeeldingen die in het album staan zie je niet, verder werkt alles wel.
Zie: http://82.168.185.141/
**firewall even uitgezet
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door durk Houtsma
Quote:
Weet je verder wel heel zeker dat je de buitenwereld toegang wilt geven tot je computer? Deze opmerking doet mij vermoeden dat je hier niet heel veel verstand van hebt en alhoewel xampp standaard redelijk veilig ingesteld zal zijn, levert het toch een redelijk veiligheidslek. Er hoeft maar een instelling niet goed te staan of een onveilig script bereikbaar te zijn voor de buitenwereld en een wildvreemde kan zo je computer binnen...Hoe doe ik dat dan? Kan ik het ook testen door de firewall uit te schakelen?
De poort staat in ieder geval nog niet open..
Loran schreef op 18.10.2008 23:26:
Net wel eventjes, maar nu inderdaad niet meer...De poort staat in ieder geval nog niet open..
edit: nu weer wel bereikbaar...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
Hoe kan ik de logs van de webserver opzoeken?
De scripts voor het uploaden zijn goed beveiligd, en verder staat er alleen jGallery op.
Ik lees net dat de poort niet open staat, als hij niet open staat is hij toch niet te bezoeken via extern IP, en dat lukt wel.. alleen de afbeeldingen zie je niet.
Quote:
Die moeten ergens in de map van xampp te vinden zijn...Hoe kan ik de logs van de webserver opzoeken?
Verder krijg ik op het laden van de grote foto gewoon een time-out. Het lijkt erop dat het bestand te groot is om geladen te worden.
Is veel makkelijker en ik denk niet dat je dag en nacht je pc aan hebt..
Loran schreef op 18.10.2008 23:38:
Eigenlijk als ik jou was, als je hem alleen gebruikt voor een foto album een gratis host nemen.
Hij staat alleen 's nachts een aantal uurtjes uit.
De afbeeldingen zijn ongeveer 2 MB per stuk.
Er komen veel afbeeldingen op, dus een grote host zou prettig zijn.
Welke free-host raden jullie dan aan, waarbij ik ook kan uploaden dmv een php filemanager (volgens mij hier bij scripts)?
Blanche schreef op 18.10.2008 23:32:
Verder krijg ik op het laden van de grote foto gewoon een time-out. Het lijkt erop dat het bestand te groot is om geladen te worden.
Quote:
Die moeten ergens in de map van xampp te vinden zijn...Hoe kan ik de logs van de webserver opzoeken?
Had net me pc ook een aantal minuutjes uit staan om te herstarten
Misschien heb je wel van internet provider iets webruimte gekregen?
Volgens mij als ik het goed heb als je dat er bij hebt heb je zo'n 25 MB...
en foto's kun je altijd kleiner maken.
je hebt al een hosting vanaf : 0.82 euro-cent per maand (1e jaar)(daarna: 1.57 euro)
- 50 MB
- 1 .nl domeinnaam
- oneindig dataverkeer
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Loran DP
Quote:
Houd ook rekening met de bandbreedte die je nodig hebt. Alle data zal via jouw internet verbinding verzonden moeten worden, en dat gaat niet sneller dan jouw maximale uploadsnelheid. En die is nu eenmaal bij de meeste providers niet al te hoog...Hij staat alleen 's nachts een aantal uurtjes uit
Verder heb je tegenwoordig voor enkele euro's in de maand al voldoende opslagruimte bij een betaalde host om een tijdje vooruit te kunnen. Dat is toch zeker iets om even naar te kijken.
ps. Verder is het onzin om de gebruiker foto's van 2 mb te laten laden. Dat duurt veel te lang en die resoluties passen toch bij niemand op z'n beeldscherm. Wil je dat gebruikers de foto's kunnen downloaden om er daarna verder mee te werken, biedt ze dan gewoon een mogelijkheid om bijvoorbeeld een zipje met de betreffende foto's te downloaden. Maar voor een fotoalbum is die resolutie echt te groot...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
Warning: ini_set() has been disabled for security reasons in /usr/export/www/hosting/kbfotografie/filemanager1.php on line 64
Warning: ini_set() has been disabled for security reasons in /usr/export/www/hosting/kbfotografie/filemanager1.php on line 65
ini_set("display_errors",1);
ini_set("error_reporting",$error_reporting);
staat er op lijn 64/65.
*al opgelost*
Dit ga ik morgen even verder testen, nu ga ik pitte