Afdrukken over meerdere bladen in de breedte
Jan R
31/08/2023 11:55:09Hoi
Weet iemand of er een mogelijkheid bestaat om brede teksten, in mijn geval tabellen, af te drukken over meerdere bladen.
Ik maak tabellen waarbij veel kolommen MOET afgedrukt worden. Op het scherm kan ik schuiven maar bij een afdruk wordt de tekst/kolommen gewoon niet meer meegenomen. Ik kan wel op A3 gaan afdrukken maar zodra ik over de 100 kolommen print lukt dat ook weer niet meer. Aan elkaar kleven is dan de enige oplossing maar eerst moeten we ze wel kunnen afdrukken. Nu via omweg plakken in Excel
Er moet zeker wel iets mogelijk zijn gezien Excel het kan.
Jan
Weet iemand of er een mogelijkheid bestaat om brede teksten, in mijn geval tabellen, af te drukken over meerdere bladen.
Ik maak tabellen waarbij veel kolommen MOET afgedrukt worden. Op het scherm kan ik schuiven maar bij een afdruk wordt de tekst/kolommen gewoon niet meer meegenomen. Ik kan wel op A3 gaan afdrukken maar zodra ik over de 100 kolommen print lukt dat ook weer niet meer. Aan elkaar kleven is dan de enige oplossing maar eerst moeten we ze wel kunnen afdrukken. Nu via omweg plakken in Excel
Er moet zeker wel iets mogelijk zijn gezien Excel het kan.
Jan
PHP hulp
23/11/2024 13:13:01Evert Bennekom
31/08/2023 15:15:44Of het kan weet ik niet. Heb geen verstand van printers en hun instellingen. Maar als in Excel jouw tabel wel printbaar is, dan kun je natuurlijk altijd nog jouw tabel data door Php in Excel formaat laten uitpoepen.
Daar zijn de nodige kant en klare libraries voor. (bijvoorbeeld: https://phpspreadsheet.readthedocs.io/en/latest/)
Je zou dan bijvoorbeeld voor je weergave je tabel kunnen laten bestaan zoals die nu is met een linkje erbij naar jouw spreadsheet.php.
Daar zijn de nodige kant en klare libraries voor. (bijvoorbeeld: https://phpspreadsheet.readthedocs.io/en/latest/)
Je zou dan bijvoorbeeld voor je weergave je tabel kunnen laten bestaan zoals die nu is met een linkje erbij naar jouw spreadsheet.php.
Je moet uitrekenen hoeveel kolommen er op een A4-tje passen.
Zijn het er meer dan maak je voor die kolommen nieuwe tabel(len) om te printen.
Als je daarbij doorlopende kolommen wilt kan je
in je CSS gebruiken.
Zijn het er meer dan maak je voor die kolommen nieuwe tabel(len) om te printen.
Als je daarbij doorlopende kolommen wilt kan je
in je CSS gebruiken.