Afdrukopties PHP
Maar zodra ik deze print in IE of FF komt er allemaal vervelende informatie mee op het papier. De URL, de datum, naam van de pagina, etc.
Hoe zorg ik er voor dat dat allemaal meteen leeg is en dus niet geprint wordt, ipv dat ik dat zelf moet instellen voor het printen?
Kortom. Hoe krijg ik gewoon alleen m'n tekst op die pagina? Kan dat in PHP of kan het echt niet anders?
Alvast bedankt!
Ik zou gewoon een printbutton programmeren die alleen de tekst van de pagina afdrukt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Zelf Weten
browser (printen) == client
Kortom, je kunt met php hier geen oplossing voor maken, het zijn de instellingen van de client waar je problemen mee hebt.
Wat je wel kunt doen, is met php een pdf-file aanmaken. Wanneer de client deze gaat afdrukken, dan wordt dit gedaan zoals jij dat wilt. Hoewel je ook hier nog kunt kiezen voor pagina-nummers, aantal pagina's per print, kaders, etc.
Heb je gelijk in en dat vraag ik me ook af.
@Frank
Geloof me. Dat pdf heb ik ff helemaal gehad. Ik ga het tekstbased doen. Het liefst met een fijne printfunctie!
Moeten de plaatjes enzovoorts ook allemaal mee afgedrukt worden?
Er zit één plaatje in het bestand ja.
Eigenlijk houd dat in dat je je content opent in een nieuwe layout, zonder menu etc. Kies wat je wel nodig vind.
Dit is in ieder geval de manier waarop ik het zou doen. Ik heb nog wel even gezocht op internet en toen kwam ik dit nog tegen
http://users.skynet.be/javascript/varia/pageprint.htm
ik heb het niet getest en ik weet dus niet of het handig is.
Succes ermee!
Cris
Phphulp.nl doet et trouwnens ook zo.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Simon
Ja prima. Maarja, inderdaad wat Frank zegt. Je kan 't uitschakelen maar in principe is het een client iets.
Ik heb een button; GENEREER! Hoe zorg ik er voor dat die pagina in een nieuw venster wordt geopend? target="_blank" in de <input ... etc. werkt niet.
Die vervelende informatie zoals URL, datum enz. kun je gewoon uitschakelen in bestand -> pagina-instellingen/afdruk-instellingen.
Hier kun je dan marges en voet/kop teksten in stellen ;)
Mooizo
Quote:
Ik heb een button; GENEREER! Hoe zorg ik er voor dat die pagina in een nieuw venster wordt geopend? target="_blank" in de <input ... etc. werkt niet.
@Michiel: gewoon even googlen. "Javascript button nieuw venster":
http://www.mijnhomepage.nl/javascript/popup-maken.php
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michael -