Afkomst bepalen met popup venster

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart

Bart

11/04/2007 12:00:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een website ontwikkeld. Maar nu loop ik tegen een probleem aan. Ik wil graag de afkomst weten als de bezoeker op een link drukt*. Maar hoe los ik dit op?

* [EXTRA INFO]
Als mensen op mijn vaders website op een link klikken. Opent zich er een popup venster (doormiddel van javascript). Maar nu wil ik weten vanaf welke site ze komen.
Ik heb al HTTP_REFERER geprobeerd en dit levert geen resultaten op. Ik wil ook niet in javascript meegeven van welke website ze komen aangezien dit zeer simpel te veranderen is.

Bart

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 22:49:31

Benny Lava

Benny Lava

11/04/2007 12:03:00
Quote Anchor link
Misschien kan het ook wel anders. Maar de links aanpassen en dan pagina.php?get=www.afkomstig.nl
Dan is het wel uit te lezen.

Bart

Bart

11/04/2007 13:34:00
Quote Anchor link
Zo wil ik dus niet te werk gaan omdat dat heel makkelijk te veranderen is. Is het op een andere manier niet mogelijk dmv php?

* [NOG MEER INFO]
Ik heb een script ontwikkeld dat alleen een bepaald aantal personen mag gebruiken dus met een link. Als ze op de link klikken opent zich er een popup venster. Nu wil ik dus controleren als ze op de link klikken vanaf welke website dat gebeurt. HOe kan ik dat controleren? Zonder waarden in een URL mee te geven. Ik heb echter all $_SERVER['HTTP_REFERER']; geproeerd maar dan krijg ik een lege waarde. Hoe kan ik dat anders doen?

- SanThe -

- SanThe -

11/04/2007 13:44:00
Quote Anchor link
Bart schreef op 11.04.2007 12:00:
Als mensen op mijn vaders website op een link klikken. Opent zich er een popup venster (doormiddel van javascript). Maar nu wil ik weten vanaf welke site ze komen.

Wat denk je zelf? Juist, vanaf je vaders site.

PHP erik

PHP erik

11/04/2007 13:52:00
Quote Anchor link
Er is maar 1 manier om te checken waar iemand vandaan komt en dat is HTTP_REFERER. Als deze leeg is door bijvoorbeeld een pop-up, dan heb je pech. En je moet dit nooit gebruiken m.b.t. beveiliging aangezien er ook browsers zijn waar je zelf je HTTP_REFERER kan instellen.

Met andere woorden, je maakt een denkfout, bedenk iets anders.

Bart

Bart

11/04/2007 14:01:00
Quote Anchor link
Ik heb al een nieuw idee!

Robert Deiman

Robert Deiman

11/04/2007 14:14:00
Quote Anchor link
@bart

Je kan ook zo te werk gaan als dat ze met sommige advertentiesites doen:

- Maak een tabel en geef daarin ook een random code, en die bijvoorbeeld ge-encode met SHA1() of MD5, aan voor een bepaalde site waar iemand vanaf komt. Deze code sla je op bij de url in je database.
- Maak een link met bijvoorbeeld &code=hierjerandomcodeuitjedatabase
- Maak een pagina waarin je die informatie kan uitlezen
- Wil iemand een link van jou op zijn/ haar site plaatsen, dan maak je een nieuw record in de database, waarin je weer die code plaatst.
- Deze code zet je in je link die je geeft en met behulp van die code kan je dit bepalen.

Het is wat lastig, maaromdat je met een popup zit waarin de referrer niets doet is dit de slimste oplossing, die ook "foolproof" is, omdat je wel een andere code op kan geven, maar de kans dat het een bestaande code is is erg klein.

Bart

Bart

11/04/2007 17:25:00
Quote Anchor link
@robert,

Bedankt voor je tip! Ik ga het proberen om werkend te maken!

gr. Bart

Robert Deiman

Robert Deiman

11/04/2007 19:24:00
Quote Anchor link
Neej een sessie gaat niet werken, omdat sessie alleen maar op een bepaald domein/ voor een bepaalde website werken. Cookies geld in principe hetzelfde voor. Maar hoezo wil jij betaald krijgen als zij jou link op hun website hebben? Dat is toch andersom? En dan heeft iemand anders niets aan die link, omdat zij er niets voor krijgen snappie?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.