afkorten of niet?
Ozzie PHP
05/07/2013 22:36:42Puur uit nieuwsgierigheid...korten jullie in je code dingen af, of juist niet?
Stel je hebt een functie die een directory verwijdert. Doe je dan bijv. zoiets:
Of schrijf je alles voluit, dus zoiets:
Stel je hebt een functie die een directory verwijdert. Doe je dan bijv. zoiets:
Of schrijf je alles voluit, dus zoiets:
PHP hulp
28/11/2024 12:38:35Waarom zou je het afkorten?
Elke goede IDE vult de functienamen en methods wel aan. Het is gewoon een kwestie van smaak. Zolang je het maar overal goed toepast, dat je niet delDir(), en deleteUsergroup() hebt.
Elke goede IDE vult de functienamen en methods wel aan. Het is gewoon een kwestie van smaak. Zolang je het maar overal goed toepast, dat je niet delDir(), en deleteUsergroup() hebt.
Ozzie PHP
05/07/2013 22:44:07Ik doe het voornamelijk om mijn code kort te houden zodat ik niet van die hele lange regels krijg. Alleen het is best lastig. Want wanneer moet je iets wel of niet afkorten? Ik vraag me dus af of het wel slim is om af te korten, en of ik inderdaad niet alles voluit moet gaan schrijven.
Eddy E
06/07/2013 07:59:04Wouter J
06/07/2013 10:09:24Ozzie PHP
06/07/2013 14:09:37Oké, ik zal m'n afkortingen er dan wel uit gaan slopen inderdaad. Ik dacht dat het een goed idee was, maar op een gegeven moment verval je dan in een raar patroon waarin je ineens bijna alles gaat afkorten (als ik dit afkort, dan kan ik dit ook net zo goed wel afkorten...) en voor je het weet is bijna alles afgekort :)