Afronden.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software ontwikkelaar

Ben jij graag bezig met verschillende projecten? Vind jij beleving van klanten én medewerkers ook belangrijk? Wij zijn vanwege de doorontwikkeling van het applicatielandschap van onze opdrachtgever op zoek naar een fulltime software ontwikkelaar. Omschrijving Jij en jouw collega’s zijn verantwoordelijk voor de continuïteit en waarborging van het applicatielandschap. Om de processen vloeiend te laten verlopen is software ontwikkeling daarom van essentieel belang. Onze opdrachtgever doet dit voornamelijk zelf, met door hun eigen ontwikkelde applicaties. Dit betekent dat jij: functionele eisen vertaalt naar gebruiksvriendelijke software; tijdens SCRUM sessies advies geeft over het te bouwen ontwerp; nieuwe software ontwikkelt en het

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

IT Manager team PaaS

TenneT is hard groeiende om haar ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Lead PaaS die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je wordt de Teammanager (Lead) van een nieuw team binnen de afdeling Basic van Information Technology and Facilities (ITF) van TenneT. Het team heet Platform as a Service. Hier wordt elke dag in een goede sfeer met zijn allen hard gewerkt om vanuit IT

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you work together in a multidisciplinary development team with 1-2 Senior .NET developers, two front-end developers, Data Scientists and one UX designer. As a team you work on developing a Cloud based application and making this application more stable. Unit testing will also become very important in your new position. Together with the Senior .NET developer you will be responsible for developing the API. You work with a lot of data and occasionally there will also be data issues and some queries will have to be run. This means that you will work a lot

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

In-house .NET software developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house development functie? Maak jij graag hét verschil m.b.t. interne automatisering? Haal jij energie uit het automatiseren van processen voor je eigen collega's? Dan hebben wij de perfecte vacature voor je! Voor een gezellig Brabants familiebedrijf, zijn wij op zoek naar een .NET software developer. Je gaat in deze zelfstandige functie werken aan de ontwikkeling van eigen applicaties & en het koppelen van deze applicaties aan de ingekocht software. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het management team signaleert behoeftes vanuit de business. Vervolgens worden deze behoeftes uitgewerkt en geprioriteerd.

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een andere uitdaging? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een Fullstack developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in

Bekijk vacature »

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »

Front-end developer (medior/senior)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

Back end developer Onderwijssoftware

Functie Als back end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van hoogwaardige

Bekijk vacature »
Jens erd

Jens erd

15/10/2009 20:24:00
Quote Anchor link
Dag,,

ik gebruik om mijn profiel pagina een systeem zodat men op het prfiel kan stemmen. het werkt goed, echter loop ik bij het afronden tegen iets aan. ik wil dat hij het afrond op 0, 0.5, 1, 1.5, 2, 2.5 enzovoort, tm 5. het is mij nog niet gelukt, is er iemand mij de goede richting op kan duwen? het lukt al wel om hem op hele cijfers af te ronden.

BVD, Jens.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jens erd

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 07:51:16

Matthias R

Matthias R

15/10/2009 20:40:00
Quote Anchor link
iets meer informatie??

Jens erd

Jens erd

15/10/2009 20:45:00
Quote Anchor link
goed, ik gebruik een script, ik kan hem eventueel wel posten.

je kunt ermee stemmen op een profiel, je kun them 1, 2, 3, 4, of 5 stemmen geven. ik gooi het aantal stemmen en de gegeven punten in een database.

als ik deze gegevens uit de database haal bereken ik het gemiddelde.
dit is dus een getal tussen de 1 en de 5. deze rond ik af op een heel getal , vervolgens geef ik dit weer in sterren.
bij 3 punten dus 3 sterren, bij 5 punten 5 sterren.
nu wil ik dat hij bij 3.5 punten ook 3.5 sterren weergeeft, maar omdat php het afrond op 4 is dit niet mogelijk.
nou vroeg ik mij dus af of dit wel mogelijk is.

Mr.Ark

Mr.Ark

15/10/2009 20:54:00
Quote Anchor link
Zoiets ??

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?PHP

# Errors weergeven
error_reporting(E_ALL);

# Dummy variable
$Dummy = 3.25;

# Bereken
$Bereken = round($Dummy/0.5)*0.5;

# Output
echo $Bereken;

?>

Voorbeeldje: http://phphulp.vindme.nl/demo/afronden.php
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mr.Ark

Roeltje M

Roeltje M

15/10/2009 20:58:00
Quote Anchor link
in je query:

SELECT ROUND(AVG(rating),1)

gebruiken

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.