afschermen persoonlijke pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

Oracle Apex developer

Bedrijfsomschrijving My client is a technology company based in Den Bosch, the Netherlands. They specialize in providing innovative software solutions to clients, and they are currently looking for an experienced Oracle Apex developer to join the IT team. Functieomschrijving As an Oracle Apex developer, you will be responsible for designing, developing, and maintaining web-based applications using Oracle Apex. You will work closely with project managers, business analysts, and other developers to ensure that clients' needs are met and that the software solutions are of the highest quality. Responsibilities: Design, develop, and maintain Oracle Apex applications. Work with project managers and

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

Backend Developer PHP Laravel SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Backend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf, in de regio Nieuw Vennep, zijn wij opzoek naar een ervaren Backend Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Low Code Developer - Consultant

Functie omschrijving Wil jij fungeren als een spin in het web en samenwerken met klanten? Voor een leuke en interessante opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een Low Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten en het leiden van projecten. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb jij verstand van datamodellering en NO CODE Platformen? Lees dan snel verder! Bij deze rol horen de volgende werkzaamheden: Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform,

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 25 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Senior Software developer PHP

Functie Jij als senior PHP ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 developers binnen onze organisatie Jij gaat de brug zijn tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je je taken op voor de dag. Een greep van jouw taken zijn: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden met Security & Privacy Eisen • Minimaal 4

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed leesbaar is. Je maakt voor bedrijven op maat

Bekijk vacature »
Rinus Schuurman

Rinus Schuurman

17/09/2010 10:06:36
Quote Anchor link
Waarschijnlijk is er een simpel antwoord mogelijk op mijn volgende vraag, maar ik kom er niet op :).

Ik heb een inlog script op mijn site staan, waar gebruiker X na het inloggen op een persoonlijke pagina komt - pagina_X.php bijv..
Dit werkt allemaal prima, er is alleen één maar!
Wanneer gebruiker X ingelogd is, kan deze door simpelweg de URL te veranderen naar bijv. pagina_Y.php op de persoonlijke pagina van gebruiker Y komen en dat is uiteraard niet de bedoeling.

Is er iemand die mij hiermee verder kan en wil helpen?!

Dit is een voorbeeld van de persoonlijke pagina van gebruiker X
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
session_start();

if ($_SESSION['username'])
    echo "Welkom, ".$_SESSION['username']."!<br><a href='logout.php'>Logout</a>";
else
    die("U moet aangemeld zijn om deze pagina te kunnen bekijken!");

?>

<p>Hier komt dan de info welke alleen voor de ogen van deze gebruiker bedoeld is.</p>
Gewijzigd op 17/09/2010 10:07:18 door Rinus Schuurman

PHP hulp

PHP hulp

23/12/2024 05:16:15

- Mark -

- Mark -

17/09/2010 10:14:24
Quote Anchor link
heb je letterlijk voor elke gebruiker een php pagina of 1 pagina die met bijvoorbeeld werkt met ?gebruiker=Y ?

Noppes Homeland

Noppes Homeland

17/09/2010 10:16:26
Quote Anchor link
Dan moet je beter controleren en het is wel zeer onhandig zoals je het nu schets

voor een pp heb je maar 1 php script nodig en niet voor elke gebruiker 1.

Dus inloggen
herkenbaarheid van de inlogger vastleggen
de pp opvragen aan de hand van hetgeen is vastgelegd in de sessie
en dan kan het nooit zo zijn dat een gebruiker uitkomt op andermasn pp

Rinus Schuurman

Rinus Schuurman

17/09/2010 10:22:18
Quote Anchor link
@ Mark,
Ik heb letterlijk voor elke gebruiker een aparte pagina, althans... ik ben bezig met het aanmaken.
Op deze pagina komen de facturen en andere persoonlijke info te staan welke alleen voor de betreffende gebruiker bedoeld is.
Hoe het werkt met ?gebruiker=Y weet ik (nog) niet, daarvoor ben ik nog niet "gevorderd" genoeg, ik was al trots op mezelf dat ik zover ben gekomen als dat ik nu ben :)

Misschien een voorbeeldje hoe of wat voor mij?

@Noppes,

Ik geloof best dat het onhandig is, maar zoals ik hierboven zeg, ben ik allang blij dat ik zover ben gekomen als dat ik nu ben.
Ik ben welgeteld nu een paar dagen met PHP bezig ;).
Volgens mij doe ik precies wat jij zegt, dus ==> inloggen ==> inlogger vastleggen ==> password opvragen, de gebruiker komt dan ook op zijn/haar eigen pagina, het is alleen dan wel mogelijk om óók op de pagina van een andere gebruiker te komen (mits hij natuurlijk weet heeft van deze naam).

Is het mogelijk om de URL onzichtbaar of onleesbaar te maken?
Dus dat er niet komt te staan ... pagina_X.php bijv.

- Mark -

- Mark -

17/09/2010 10:31:52
Quote Anchor link
Je hebt geen $_GET nodig Noppes zat dichter in de buurt met wat je wilt dan ik. Ik zat aan een publiekelijk profiel te denken dat afgeschermed moest worden.

Maak een nieuw bestand aan genaamd persoonlijk of account of zoiets. Uit de database haal je dan de gegevens die bij de gebruiker horen. Ik zou wel het ID van de gebruiker ook in sessie opslaan want een database werkt sneller met integers. Op deze manier geeft de pagina alleen weer wat bij de ingelogde gebruiker hoort.

Ik ga er nu wel van uit dat je met een database werkt. Ik zou eens kijken op phptuts.nl daar staan een aantal leuke tutorials. Bij het woord facturen denk ik aan bedrijfsmatig gebruik en dan wil je wel wat veiligs lijkt me dan zou ik niet wat in elkaar flansen hoe goed het ook bedoeld is.
Gewijzigd op 17/09/2010 10:33:00 door - Mark -

Noppes Homeland

Noppes Homeland

17/09/2010 10:35:58
Quote Anchor link
"Is het mogelijk om de URL onzichtbaar of onent leesbaar te maken?
Dus dat er niet komt te staan ... pagina_X.php bijv."

Dat heeft geen enkel nut, want je kan altijd als nog van die gekken treffen die gewoon willekeurige url gaan intypen.

Nee jij doet niet wat ik aangeef, je legt dan wel gegevens vast in een sessie maar je hebt voor elke gebruiken een pagina_x.php en dat is dus simpelweg fout!

Elke keer als er een pp pagina wordt opgevraagt dan gebruik je de waarden uit de sessie om de pp van die ingelogde gebruiker te tonen, dus kan het in rincipe ook niet gebeuren dat gebruiker x op de pp van y komt!

pp.pagina.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php
session_start();
$bRedir = true;
if (   isset($_SESSION['ppid'])
    &&
trim($_SESSION['ppid']) != '') {

$sql = "SELECT *
           FROM   user_pp
           WHERE  user_pp_id = '"
.mysql_real_escape_string($_SESSION['ppid'])."'";

if (($res = mysql_query($sql)) !== false) {
      if (mysql_num_rows($res) == 1) {
         $row = mysql_fetch_assoc($res);
         $bRedir = false;

}

else {
         $bRedir = true;
      }
   }

else {
      $bRedir = true;
   }
}

if ($bRedir) {
   // ga fietsen
}
else {
   // toon profiel
}
?>
Gewijzigd op 17/09/2010 10:38:31 door Noppes Homeland

Rinus Schuurman

Rinus Schuurman

17/09/2010 10:39:46
Quote Anchor link
Mark Coenen op 17/09/2010 10:31:52:
Maak een nieuw bestand aan genaamd persoonlijk of account of zoiets.

Volgens mij heb ik dat gedaan middels het bestand gebruiker_x.php of bedoel je wat anders?
In het laatste geval, zou je dan wat specifieker willen zijn, want ik ben niet te vergeten een beginner ;)

Uit de database haal je dan de gegevens die bij de gebruiker horen. Ik zou wel het ID van de gebruiker ook in sessie opslaan want een database werkt sneller met integers. Op deze manier geeft de pagina alleen weer wat bij de ingelogde gebruiker hoort.

Ik weet hoe de info uit de database gehaald kan worden voor de specifieke gebruiker, alleen begrijp ik niet goed wat je hier mee bedoeld.

Ik ga er nu wel van uit dat je met een database werkt.

Uiteraard ;)

Bij het woord facturen denk ik aan bedrijfsmatig gebruik en dan wil je wel wat veiligs lijkt me dan zou ik niet wat in elkaar flansen hoe goed het ook bedoeld is.

Heb je helemaal gelijk in, alleen is dit nu even van ondergeschikt belang ;)
Bedankt iig voor het meedenken!

Toevoeging op 17/09/2010 10:41:09:

Noppes Homeland op 17/09/2010 10:35:58:
"Is het mogelijk om de URL onzichtbaar of onent leesbaar te maken?
Dus dat er niet komt te staan ... pagina_X.php bijv."

Dat heeft geen enkel nut, want je kan altijd als nog van die gekken treffen die gewoon willekeurige url gaan intypen.

Nee jij doet niet wat ik aangeef, je legt dan wel gegevens vast in een sessie maar je hebt voor elke gebruiken een pagina_x.php en dat is dus simpelweg fout!

Elke keer als er een pp pagina wordt opgevraagt dan gebruik je de waarden uit de sessie om de pp van die ingelogde gebruiker te tonen, dus kan het in rincipe ook niet gebeuren dat gebruiker x op de pp van y komt!

pp.pagina.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php
session_start();
$bRedir = true;
if (   isset($_SESSION['ppid'])
    &&
trim($_SESSION['ppid']) != '') {

$sql = "SELECT *
           FROM   user_pp
           WHERE  user_pp_id = '"
.mysql_real_escape_string($_SESSION['ppid'])."'";

if (($res = mysql_query($sql)) !== false) {
      if (mysql_num_rows($res) == 1) {
         $row = mysql_fetch_assoc($res);
         $bRedir = false;

}

else {
         $bRedir = true;
      }
   }

else {
      $bRedir = true;
   }
}

if ($bRedir) {
   // ga fietsen
}
else {
   // toon profiel
}
?>

Ik ga het proberen en ik kom er op terug ;)
Tot zover bedankt voor de hulp!

- Mark -

- Mark -

17/09/2010 10:49:26
Quote Anchor link
Quote:
Volgens mij heb ik dat gedaan middels het bestand gebruiker_x.php of bedoel je wat anders?
In het laatste geval, zou je dan wat specifieker willen zijn, want ik ben niet te vergeten een beginner ;)

1 Pagina voor alle gebruikers. Hoe die pagina eruit ziet ligt eraan wat uit de database wordt gehaald. Noppes heeft je al een voorbeeld gegeven zie ik.

Rinus Schuurman

Rinus Schuurman

17/09/2010 10:54:33
Quote Anchor link
Ik vraag me alleen af hoe ik bijv. een factuur in PDF formaat welke alleen bedoeld is voor bijv. gebruiker X, zichtbaar krijg op 1 pagina.
Het zal nog wel wat uurtjes studeren worden voordat ik zover ben helaas :(

Noppes Homeland

Noppes Homeland

17/09/2010 10:56:14
Quote Anchor link
Dynamischer denken en doen!

Rinus Schuurman

Rinus Schuurman

17/09/2010 11:03:40
Quote Anchor link
iets als:

gebruiker_x logt in en komt op de pagina beveiligd.php
Dit is tevens de pagina waar iedere andere gebruiker op komt na succesvol inloggen.
Deze pagina laat informatie zien aan gebruiker_x wat toegestaan wordt omdat gebruiker_x gebruiker_x is.

dus als gebruiker_$ == gebruiker_$ dan echo "factuur_$.pdf" toch? (in grote lijnen dan tenminste hahaha)

Noppes Homeland

Noppes Homeland

17/09/2010 11:11:26
Quote Anchor link
Wel dat is nog niet dynamisch genoeg denk ik...

Je zult gewoon een table hebben met pdf_facturen
id
user_id
filename
path

en voor filenames gebruik je dan bijvoorbeeld:
<factuurvolgnummer:n4>_<datum:n8>.pdf

dus dan kan je gewoon aan de hand van het user_id de bijbehorende facturen tonen

Rinus Schuurman

Rinus Schuurman

17/09/2010 11:15:37
Quote Anchor link
Super, ik ga er mee aan de gang!

Omdat ik (nog) niet bekend genoeg ben met PHP weet ik ook alle mogelijkheden (nog) niet, maar dit zal naarmate de tijd vordert beter gaan denk ik ;)

Rinus Schuurman

Rinus Schuurman

20/09/2010 13:45:40
Quote Anchor link
Noppes Homeland op 17/09/2010 11:11:26:
Wel dat is nog niet dynamisch genoeg denk ik...

Je zult gewoon een table hebben met pdf_facturen
id
user_id
filename
path

en voor filenames gebruik je dan bijvoorbeeld:
<factuurvolgnummer:n4>_<datum:n8>.pdf

dus dan kan je gewoon aan de hand van het user_id de bijbehorende facturen tonen

Misschien een beetje domme vraag, maar waar staat :n4 en :n8 voor, welke respectievelijk achter factuurvolgnummer en datum staan?

Toevoeging op 20/09/2010 14:08:58:

Hoe voorkom ik trouwens dat er 2 of meer personen registreren met de zelfde gebruikersnaam?
Op dit moment is het namelijk zo dat ik twee test personenen kan laten registreren met de zelfde inlognaam en wachtwoord, dat moeten we natuurlijk niet hebben :)

Toevoeging op 21/09/2010 12:05:10:

voorkomen van 2 of meer gebruikers met de zelfde gebruikersnaam is inmiddels verholpen op de volgende manier:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
//controleer of de ingevulde gebruikersnaam niet al bestaat in de database
$connect = mysql_connect("localhost","dbusername","password");
mysql_select_db("databasename");

$query = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE user='$username'");

if(mysql_num_rows($query) != 0)
 {

echo "Deze gebruikersnaam is reeds in gebruik!";
 }

else
  {
  //verder gaan met het script!
  }
?>
Gewijzigd op 21/09/2010 12:05:56 door Rinus Schuurman

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.