Afsprakenkalender

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior/senior front end developer React Sportsoftw

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van onze stack; Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor

Bekijk vacature »

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Capelle aan den IJssel zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je

Bekijk vacature »

IT Infrastructuur Developer

IT Infrastructuur Developer Ben jij (bijna) klaar met je HBO studie in de richting van IT? Opzoek naar een spannende eerste baan, waar je ontzettend veel kan leren? Dan hebben wij de ultieme job voor jou! Voor een goede klant van ons in de financiële dienstverlening zijn wij opzoek naar een Junior Infrastructure Developer. Deze baan is een mooie kans om een sterke start te geven aan jouw carrière binnen de IT! De job Je werkt nauw samen met het Devops team, en zal je voornamelijk bezighouden met het automatiseren van infrastructure componenten. De componenten worden opgevraagd door het DevOps

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

IT Manager team PaaS

TenneT is hard groeiende om haar ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Lead PaaS die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je wordt de Teammanager (Lead) van een nieuw team binnen de afdeling Basic van Information Technology and Facilities (ITF) van TenneT. Het team heet Platform as a Service. Hier wordt elke dag in een goede sfeer met zijn allen hard gewerkt om vanuit IT

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

C#.NET-developer - JUNIOR

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Brielle zijn wij op zoek naar een junior developer. Werk jij graag met de volgende tools & technieken? C#, .NET, ASP.NET, MVC en SQL? Kijk dan snel of dit iets voor jou is! Als programmeur bij een productiebedrijf zal je voornamelijk nieuwe software schrijven maar ook bestaande software verbeteren. Verder werk je veel samen in back end projecten met leuke collega's. Bedrijfsprofiel Met een team van ruim 130 personen staan ze elke dag weer klaar om IT en Business te combineren door het ontwikkelen van producten op maat. Er zijn 3 teams,

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »
Bart C

Bart C

15/11/2012 23:19:25
Quote Anchor link
Hoi,

ik wil graag een afsprakenkalender gebaseerd deze hier: http://www.huisartsenpraktijkmontaigne-vromman.be/nl/stap-2?personid=3

Alleen krijg ik kop noch staart aan de opbouw van de database.

- welke tabellen heb ik nodig?
- hoe bepaal ik op welke tijdstippen (dag/uur) de dokterspraktijk open is (verschil tussen unavailable en normal)?
- hoe schrijf ik dan een afspraak weg?

Iemand die me op weg kan/wil helpen?

thx

PHP hulp

PHP hulp

16/02/2025 16:46:40

Chris PHP

Chris PHP

16/11/2012 07:49:57
Quote Anchor link
Hoeveel ervaring/kennis heb je van PHP/MySQL?

Dit is niet 'even' gemaakt en vaardigd een redelijk begrip van deze twee. Misschien is een Google agenda een optie? Of misschien Dailypilot?

Bart C

Bart C

16/11/2012 08:36:33
Quote Anchor link
Hoi Chris,

ik weet dat dit inderdaad wat werk zal vergen. De PHP en MySQL heb ik wel ervaring mee, ik heb al websites gemaakt maar steeds met vrij eenvoudige database-structuur met weinig relaties en koppeltabellen.

Het principe van de kalender vind ik prachtig en daarom wil ik daarop verder bouwen of beter gezegd, zelf maken. Het is voor een vriend die dokter is en ik beschouw het dan ook als een persoonlijk project met een leuke uitdaging.

Ik ben begin dit jaar begonnen aan een programma in C#. Tot daarvoor had ik geen enkele notie ervan en nu heb ik een programma gemaakt met kalender om reservaties in te voeren voor scholen die bij ons educatieve activiteiten volgen met gidsen. Dus als ik iets wil...dan ga ik ervoor! Maar mijn collega van de IT-dienst heeft me ook op weg geholpen met de database :-)

grtz
Gewijzigd op 17/11/2012 10:28:14 door Bart C

Tim van Norde

Tim van Norde

21/11/2012 17:05:34
Quote Anchor link
Ik pak het altijd zo aan, kwa database opbouw:

Stap 1. Bepaal wat je wil op slaan.
In jouw geval willen we datums, tijd en informatie van 'gebruikers' op slaan.
We hebben dus bijvoorbeeld:
Datum (dd-mm-jjjj)
Tijd (hh:mm)
Naam
Achternaam
Adres
Telefoonnummer
Straat (en straat nummer)
Rede van bezoek

Stap 2, Waar je wel wat aandacht aan moet besteden is Databasenormalisatie, voor een zo efficiënt mogelijke database. Dit is over het algemeen gewoon logisch nadenken!

Stap 3. Realiseren.
Waar begin je mee? Obviously de database, maar daarna.
Nu is dit antwoord in jouw geval heel simpel, want het is geen complete website, maar 1 module.

Hoe schrijf ik dan een afspraak weg?
Nou.. met sql :)

Succes! Als je meer vragen hebt horen we dat wel :)

Bart C

Bart C

22/11/2012 12:11:28
Quote Anchor link
Dag Tim,

ik besteed inderdaad aandacht aan Databasenormalisatie. Werkt veel makkelijker.

Het wegschrijven van een datum-tijd-persoonsgegevens is niet het probleem.
Waar ik wel mee zit is de database-opbouw van de kalender zelf.

De daguren lopen van 8u tot en met 21u. Dan ga ik er van uit dat de dokterspraktijk altijd gesloten is.
De eerste opdracht voor de dokter is het invoeren van zijn openingsuren. Welke momenten is de dokter beschikbaar (wordt per kwartier gerekend). Je kan niet verwachten dat hij z'n tijd moet besteden door elke dag alle vakjes aan te klikken waarop z'n praktijk open is. Er moet dus een soort standaardschema worden opgebouwd.

Dit heb ik zo proberen op te lossen: tbl_praktijkopen(ID, Weekdag, Moment_ID, Dokter_ID)
Ik werk niet met datums maar met de weekdag (maandag=1 tot...). De dokter krijgt een weekschema voor zich en kan daarop aanklikken welke dagen/momenten van de week hij werkt. Op die manier kan ik simpelweg de kalender week na week opbouwen vanuit die ene tabel. De query kijkt welke weekdag het die dag is en via een loop controleert hij dan welke dagmomenten (8-8:14, 8:15-8:30,..) er in de tabel staan. Als dat zo is, dan wordt dat vakje beschikbaar om een afspraak te maken.
Dit werkt goed.

Stel dat een dokter een half dagje sluit, dan kan ik nog een extra column in m'n tabel laten voorzien die het verschil laat zien tussen 'bezet door afspraak' of gewoon 'uitzonderlijk gesloten'. De dokter kan dat via eenzelfde kalender als de cliënten invoeren. Dit kan ook geen probleem opleveren.

Maar nu komt mijn probleem: stel, die dokter gaat in verlof voor een week of zelfs veel langer. Dat kan hij natuurlijk via bovenstaande methode aanvinken maar dat gaat lang duren. Zeker als het bvb een maand is. Dan dacht ik om te werken met periodes. Dit schema geldt van dag A tot dag B. Dat zou werken maar dat wil zeggen dat hij na een verlofperiode opnieuw een schema met de normale uren moet invullen van dag B tot ...

Hier zit ik een beetje vast. Je zou een systeem moeten hebben waarbij uitzonderlijk schema's het standaardschema overruled. Tips?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.