Aftel script
Lees A.U.B eerst dit voordat je post omdat ik nogal een speciaal script zoek:
Ik zoek dus een aftel script, maar niet naar een bepaalde datum, het telt bijvoorbeeld 60 seconden af, voegt iets toe in de database, en telt dan terug 60 seconden af, voegt dan weer iets toe, enzovoort.. en het moet veilig zijn :p
en heeft er ook iemand een bepaald script, waarmee er bijvoorbeeld na 15 minuten, een captcha erop komt, waardoor ze zoiezo op eender welke pagina, naar doorgewezen worden?
Alvast bedankt,
Stefan
Maar: denk niet dat je dat wil. Waarom wil je het? Meestal doe je dit soort dingen pas uitrekenen op het moment dat je het nodig hebt. Om (onnodige) load te besparen
Toevoeging op 02/09/2010 16:41:33:
ik heb nog steeds hulp nodig :p
Gewijzigd op 02/09/2010 16:43:41 door Stefan iemand
Dus stel persoon x komt na 10 minuten weer online, dan kijk je gewoon hoeveel tijd er voorbij is sinds de vorige keer, dat vermenigvuldig je dan met het aantal xp, en klaar
Bij het aftellen, gebeurt dit op de achtergrond of tijdens de paginaview.
Anders zou je Javascript moeten gebruiken, dan kan de pagina blijven staan.
Voor tijd te onthouden en bepaalde acties te koppelen na bv. verstrijken van bep. tijd zou je cookies kunnen gebruiken om tijdstippen op te kunnen slaan.
Tijdens de paginavieuw, zodat de speler zelf kan zien, hoeveel seconden nog voor hij exp krijgt..
Dat kan toch best makkelijk, op de pageload de tijd ophalen dat hij voor het laatst een exp heeft gekregen, en dan met javascript een timer genereren: (huidige_tijd + tijd_nodig_voor_exp) - databasetijd = tijd nog te gaan, dit als waarde meegeven aan de javascriptfunctie in seconden, en dan het aantal seconden parsen binnen javascript naar tijd, en deze laten aftellen naar 0... Zodra deze op 0 staat, met AJAX een nieuwe call maken en de tijd in de database invoeren en de javascript functie opnieuw aanroepen.
Php is een server-side script taal. Eenmaal geladen op de client kun je alleen nog maar verder met Javascript/Ajax.
Ben je hiermee bekend Stefan?
nee :p kan iemand voorbeeld script maken?