AJAX blijft fouten geven.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Software Developer

Functie omschrijving Op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen PHP? Lees dan snel verder! Wij zoeken een ervaren PHP developer die binnen een organisatie gaat functioneren als verlengstuk van de klant. Wij zoeken voor deze iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme en plezier aanvliegt. Verder moet je instaat zijn om je tijd goed te managen omdat je aan meerdere projecten tegelijkertijd werkt. Je werkt met de nieuwste technieken en tijdens deze uitdaging werk je veel samen met de front-end developers van deze organisatie. Wij zoeken iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd de beste wilt zijn. Bedrijfsprofiel Waar ga

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Junior/medior Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij als ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor veel van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van maatwerk features en applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. Jij als full stack developer zult dus

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een PHP developer die affiniteit heeft met C++. Ben jij reeds afgestudeerd of heb je al een paar jaar ervaring? Lees snel verder en kijk of dit iets voor jou is! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Mede-verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en API ontwerp; Participeren in diverse projecten t.b.v. optimalisatie van diverse applicaties; Het opzetten van API koppelingen met externe applicaties. Hier ga je werken Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Swifterbant en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

De rol van Lead C++ Developer Als Lead C++ developer bij KUBUS word je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de desktop applicaties van BIMcollab, ons platform voor 3D model-validatie en issue-management bedoeld om de kwaliteit van 3D design-modellen voor gebouwen te verbeteren. Betere 3D modellen leiden tot betere gebouwen, dus zo draag je bij aan verduurzaming van de gebouwde omgeving met slimmer gebruik van materialen, minder verspilling en energie-efficiënte gebouwen. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel; we gaan in onze ontwikkeling voor innovatie en kwaliteit. In je rol als

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

Als 3D BIM add- on ontwikkelaar bij KUBUS ontwikkel je add-ons (BCF Managers genaamd) voor de toonaangevende building information modeling (BIM) programma's Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD en Tekla Structures. BCF Managers maken gegevensoverdracht mogelijk tussen BIM-software en BIMcollab. Je werkt zowel aan de front- als aan de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en

Bekijk vacature »
Eddy E

Eddy E

12/10/2013 13:01:10
Quote Anchor link
Ik heb deze code staan:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<script>
$(".ja_knop").click(function() {
    $(".nee_knop").removeClass("nee_knop").addClass("weg").html("Tot ziens!");
    var request = $.ajax({url: "feedback.php", type: "POST", data: { t : "<?php echo $p['title']; ?>", w : "1" }});
    request.done(function( msg ) { $("#rechterbovenhoek i").html("Opgeslagen!");});
    request.fail(function( jqXHR, textStatus ) {  alert( "Request failed: " + textStatus);});
});
</script>

jQuery is geladen (1.8.3) en alle werkt goed, behalve dat ik steeds de alert "Request failed: error" krijg.
Het bestand feedback.php staat in dezelfde map (de root) als de html-pagina waarop deze code staat.
Die pagina werkt ook gewoon en geeft óf KLAAR óf FOUT terug. Maar ik krijg er niets van terug.

Ik heb al ../feedback.php en ./feedback.php en /feedback.php geprobeerd, maar zonder succes.
Als ik in feedback.php een sleep(5) zet, duurt het wel 5 seconden voordat ik van Javascript de alert krijg.... dus het bestand wordt daadwerkelijk gevonden/geopend en op gewacht.

Dit is feedback.php:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?php
header("HTTP/1.1 200 OK");
if (isset($_POST['w'], $_POST['t'])) {
    include ("includes/mysqli.php");
    $t = escape($_POST['t']);
    $w = intval($_POST['w']);
    $query = "
        INSERT INTO feedback
            (
            pagina,
            datumtijd,
            waardering
            )
        VALUES
            (
            '"
. $t . "',
            NOW(),
            '"
. $w . "'
            )"
;

sql($query);
    echo 'Klaar!';
}
else {
    echo 'Fout';
}

?>
Gewijzigd op 12/10/2013 13:27:44 door Eddy E

PHP hulp

PHP hulp

23/12/2024 15:46:05

Erwin H

Erwin H

12/10/2013 13:17:06
Quote Anchor link
Roep de php ajax pagina eens direct in de browser aan (en vervang dan even de post gegevens in het script met hardcoded waardes). Wat zie je dan als output?

Eddy E

Eddy E

12/10/2013 14:45:26
Quote Anchor link
Dan krijg ik gewoon "Klaar" en wordt de rij toegevoegd aan de database.
Dat heb ik uiteraard eerst volledig getest.
Zie www.zunflappie.nl/feedback.php

Quote:
Die pagina werkt ook gewoon en geeft óf KLAAR óf FOUT terug. Maar ik krijg er niets van terug.

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

12/10/2013 16:45:25
Quote Anchor link
Wat gebeurt er als je de header weglaat? De juiste header wordt vanzelf meegestuurd.

Donny Wie weet

Donny Wie weet

12/10/2013 16:47:39
Quote Anchor link
Gaat het over dat stukje "heeft u gevonden wat u zocht?" dat omhoog komt rechts in de bovenhoek?

Eddy E

Eddy E

12/10/2013 17:20:19
Quote Anchor link
Jep, helemaal.
Alles doet precies wat het moet doen, behalve dat er niets wordt opgeslagen (en dat alles dus geen nut heeft) :P

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

12/10/2013 19:13:56
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 12/10/2013 16:45:25:
Wat gebeurt er als je de header weglaat? De juiste header wordt vanzelf meegestuurd.

Heb je daar al naar gekeken?

Erwin H

Erwin H

12/10/2013 19:28:31
Quote Anchor link
Even voor mijn duidelijkheid (misschien ben ik een beetje traag vandaag), wat is nu het probleem precies?
Want als ik naar je pagina ga en op de 'JA' of 'NEE' knop klik dan zie ik dat de ajax call gewoon wordt uigevoerd, dat het resultaat dat terug komt correct is en dat er iets op de pagina gebeurt. Dus het probleem zit aan de server kant?

Alex Mester

Alex Mester

12/10/2013 19:44:14
Quote Anchor link
Ik zie geen fout afhandeling voor de MySQLi?

Lees dit eens door: http://wouterj.github.io/sql-boilerplate/
Gewijzigd op 12/10/2013 19:44:55 door Alex Mester

Eddy E

Eddy E

13/10/2013 11:53:52
Quote Anchor link
@Alex Mester: Nee, er komt geen resultaat terug. Wat ik ook invoer en/of echo, hij blijft "Error" geven. Niet iets als "Fout" of "Klaar". Ik heb nu foutafhandeling toegevoegd, maar dat maakt geen bal uit.
De query is goed en werkt.

@Ger: header() weggehaald, geen effect.

@Erwin: ik zie helemaal geen resultaat terug komen. Ik zie alleen maar "Error", dus het stuk van jQuery van .fail().
De server-kant zit goed. Ik heb nu (tijdelijk) even $_POST['w'] en $_POST['t'] bovenaan ingevuld en het werkt direct wel goed (de PHP-pagina dus). Zelfs dan krijg ik via de AJAX een 'error' terug.

Inmiddels is dit de php-pagina:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<?php

$_POST
['w'] = 1;
$_POST['t'] = "test";

if (isset($_POST['w'], $_POST['t'])) {
    include ("includes/mysqli.php");
    $t = escape($_POST['t']);
    $w = intval($_POST['w']);
    $query = "
        INSERT INTO feedback
            (
            pagina,
            datumtijd,
            waardering
            )
        VALUES
            (
            '"
. $t . "',
            NOW(),
            '"
. $w . "'
            )"
;

if(sql($query) == true)
        {

echo 'Klaar!';
        }

else
        {
            echo 'Fout in SQL';
        }

}
else {
    echo 'Geen waarden ontvangen.';
}

?>

Het javascript is online te zien op www.zunflappie.nl
Je 'activeert' het scherm door je muis naar rechtsboven (richting kruisje ;) ) te bewegen.
Gewijzigd op 13/10/2013 11:55:13 door Eddy E

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

13/10/2013 12:07:49
Quote Anchor link
Bij mij (IE10) komt netjes Opgeslagen! te staan.

Eddy E

Eddy E

13/10/2013 12:17:13
Quote Anchor link
Ja, dat klopt!
Bij mij ook.
Maar dat doet hij dus niet.
Ik wil het, zoals Twitter ook doet: eerst zeggen dat het is opgeslagen, en daarna (ondertussen) het echte opslaan.

Lukt het dan niet... dan gooi ik wel een grotere melding (hoewel dat de bezoekers ook niets boeit).
Let goed op de alert die je krijgt.

Erwin H

Erwin H

13/10/2013 12:29:29
Quote Anchor link
Eddy E op 13/10/2013 11:53:52:
@Erwin: ik zie helemaal geen resultaat terug komen. Ik zie alleen maar "Error", dus het stuk van jQuery van .fail().
De server-kant zit goed. Ik heb nu (tijdelijk) even $_POST['w'] en $_POST['t'] bovenaan ingevuld en het werkt direct wel goed (de PHP-pagina dus). Zelfs dan krijg ik via de AJAX een 'error' terug.

Misschien begrijp ik je nog steeds niet, maar ik krijg van de server als resultaat van de ajax call 'Klaar!' terug. Geen error. Dat is toch wat je wil?

Eddy E

Eddy E

13/10/2013 13:32:36
Quote Anchor link
... krijg jij het wel? Ik op Opera en Chrome niet. Vaag...

Is dit mijn browsers fout?

Erwin H

Erwin H

13/10/2013 14:04:18
Quote Anchor link
In FF werkt het volgens mij.

N K

N K

13/10/2013 14:11:45
Quote Anchor link
In Chrome krijg ik ook "Klaar" terug

Eddy E

Eddy E

13/10/2013 19:22:57
Quote Anchor link
Wat een .... ellende.
In Opera krijg ik nog steeds 'error' terug.
En bij jullie gaat het wel goed? Vaaaag...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.