Ajax php class function
Derk Janssen
06/01/2012 00:55:48Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje.
Is het mogelijk om met ajax direct een function aan de roepen die in een php class zit?
Ik heb een vraagje.
Is het mogelijk om met ajax direct een function aan de roepen die in een php class zit?
PHP hulp
21/11/2024 19:16:33Eddy B
06/01/2012 01:58:02Derk Janssen
06/01/2012 02:18:22Sorry Eddy,
Mischien een beetje onduidelijk.
Ik wil graag van uit javascript met een ajax request een php function aan roepen in een class.
Dus zonder eerst zie voorbeeld hier onder.
Maar direct een php class met de juiste function aan te roepen van uit javascript.
Zo dat ik niet buiten de class hoef te werken.
Is dit mogelijk.
Mischien een beetje onduidelijk.
Ik wil graag van uit javascript met een ajax request een php function aan roepen in een class.
Dus zonder eerst zie voorbeeld hier onder.
Maar direct een php class met de juiste function aan te roepen van uit javascript.
Zo dat ik niet buiten de class hoef te werken.
Is dit mogelijk.
Kris Peeters
06/01/2012 08:44:19Ajax is: javascript (dit draait op de pc van de gebruiker) die in de achtergrond surft naar een bepaalde pagina (op de server).
Daarbij heeft het de zelfde mogelijkheden die (die zelfde) gewone gebruiker heeft als hij naar die pagina surft.
Beide hebben GET, POST tot hun beschikking; ook de zelfde SESSION en COOKIES , ...
Ajax kan dus surfen naar gelijk welke url binnen jouw site. Ajax haalt dan de zelfde informatie op die jij ook zou kunnen ophalen als je naar de zelfde url surft.
Daarbij heeft het de zelfde mogelijkheden die (die zelfde) gewone gebruiker heeft als hij naar die pagina surft.
Beide hebben GET, POST tot hun beschikking; ook de zelfde SESSION en COOKIES , ...
Ajax kan dus surfen naar gelijk welke url binnen jouw site. Ajax haalt dan de zelfde informatie op die jij ook zou kunnen ophalen als je naar de zelfde url surft.
Gewijzigd op 06/01/2012 08:45:44 door Kris Peeters