Ajax rating systeem in database
Kevin -
26/06/2008 10:59:00Hallo allemaal,
Ik heb een database met daarin websites. Nu wil ik in die database voor elke website een rating systeem hebben. Kan ik gewoon het ajax script daarin plaatsen of hoe gaat dat?
Heb het script hiervandaan http://www.nofunc.com/AJAX_Star_Rating/ vind dit een onwijs mooi script en zou deze graag willen gebruiken.
Thanx alvast voor de hulp
Ik heb een database met daarin websites. Nu wil ik in die database voor elke website een rating systeem hebben. Kan ik gewoon het ajax script daarin plaatsen of hoe gaat dat?
Heb het script hiervandaan http://www.nofunc.com/AJAX_Star_Rating/ vind dit een onwijs mooi script en zou deze graag willen gebruiken.
Thanx alvast voor de hulp
PHP hulp
21/11/2024 18:59:08Kevin -
04/07/2008 13:08:00Felix b
04/07/2008 13:14:00als ik het script zo lees zit er al ajax in werkt;
deze regel even veranderen:
req=new XMLHttpRequest(); req.open('GET','?vote='+(v/100),false);
dit ?vote='+(v/100) veranderen naar de pagina die je wil en klaar:
bijv:
req=new XMLHttpRequest(); req.open('GET','foobar.php?vote='+(v/100),false);
deze regel even veranderen:
req=new XMLHttpRequest(); req.open('GET','?vote='+(v/100),false);
dit ?vote='+(v/100) veranderen naar de pagina die je wil en klaar:
bijv:
req=new XMLHttpRequest(); req.open('GET','foobar.php?vote='+(v/100),false);
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Felix b
Kevin -
04/07/2008 13:28:00Felix.. Ik snap dat er al ajax in zit.. Maar wat ik bedoel is hoe kan ik dit in de database zetten?.. Moet ik dan gewoon heel het script in de database zetten?.. En rate hij dan elke website afzonderlijk?..
Gerben Jacobs
04/07/2008 13:57:00Kevin -
04/07/2008 14:25:00het klopt dat ik het niet snap ;) Daarom ben ik hier..
Maar weet wel na research dat de gegevens in de database opgeslagen moeten worden.. En dat het script de gegevens uit de database moet halen om de sterren te displayen. Maar hoe kan ik dat inbouwen in het script?..
Maar weet wel na research dat de gegevens in de database opgeslagen moeten worden.. En dat het script de gegevens uit de database moet halen om de sterren te displayen. Maar hoe kan ik dat inbouwen in het script?..
Douwe
04/07/2008 14:28:00Gerben Jacobs
04/07/2008 14:28:00Oh phew.. dat klinkt al beter ja.
Op 'foobar.php' moet je dan het _GET["id"] (je website) via een MySQL query een ster toekennen.. of iets verhogen.. of nieuwe insert maken, ligt eraan hoe jouw script is.
Op 'foobar.php' moet je dan het _GET["id"] (je website) via een MySQL query een ster toekennen.. of iets verhogen.. of nieuwe insert maken, ligt eraan hoe jouw script is.
Kevin -
04/07/2008 17:03:00Mm ben dus is gaan kijken hoe dat moet met foobar.php maar geen idee hoe ik dat moet toevoegen aan de database.. en of het script uberhaupt al de berekening doet..
Iemand die mij op weg kan helpen(kan zelf eigenlijk alleen beetje scripts aanpassen..)
Iemand die mij op weg kan helpen(kan zelf eigenlijk alleen beetje scripts aanpassen..)