ajax + sessions

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wouter

wouter

29/06/2009 10:02:00
Quote Anchor link
ik ben bezig aan een formulier dat in 1 pagina gevens van een op voorhand onbekend aantal personen moet verwerken en dit zonder de pagina te herladen.

nu heb ik een stukje 'ajax' gemaakt dat telkens er gegevens worden ingevoegd dat wegschrijft in een sessie. Nu dit werkt perfect op die pagina zelf maar de sessie lijkt enkel te bestaan op de php pagina die de javascript oproept en waar de sessie word geschreven. Als ik naar een volgende pagina ga om de gegevens te verwerken dat is de sessie gewoon leeg.

Dus mijn vraag, hoe los ik dit op? Is het normaal dat een sessie niet word doorgeven als ze op die manier is aangemaakt?

nog even voor de duidelijkheid de situatie nu:
form roept via een event een javascript functie op, die functie geeft via een XMLHttpRequest de gegevens door naar een php pagina die simpelweg de gegevens in een sessie variabele steekt.

PHP hulp

PHP hulp

29/11/2024 00:50:55

- Roland -

- Roland -

29/06/2009 10:20:00
Quote Anchor link
Ha, interessant, grappig,

je originele formulier pagina (die NIET herladen wordt) roept via een httpreq. een andere pagina aan die die sessie variabele aanmaakt. Het klopt dus dat je originele pagina daar nog niets van af weet !

je hebt het ook over 'een volgende* pagina' ? ik weet niet precies wat je doet?

? moet je het wel tussendoor verwerken op server? anders eerst alles met js afwerken en daarna in dB zetten ?

* wel overal session_start() ?

Wouter

wouter

29/06/2009 10:33:00
Quote Anchor link
ja overal session_start().
Met naar de volgende pagina gaan bedoel ik ne submit doen.

En dat de originele der niks van afweet is normaal en ook niet het probleem. De pagina na de submit zou er toch iets van moeten afweten?

TJVB tvb

TJVB tvb

29/06/2009 10:46:00
Quote Anchor link
Heb je
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
    error_reporting(E_ALL);
    ini_set('display_errors',1);
?>

bovenaan je code staan?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door TJVB tvb

Wouter

wouter

29/06/2009 10:55:00
Quote Anchor link
nee, ik heb het er eens bij gezet maar er ik krijg geen meldingen

Wat ik ben vergeten te vermelden, het formulier draait binnen Drupal als dat er iets mee te maken zou kunnen hebben.

Wouter

wouter

29/06/2009 14:00:00
Quote Anchor link
ok, ik heb na wa zoeken nog iets gevonden. De sessie value bestaat wel en heeft ook alle waardes.
Maar in Drupal wil hij deze om 1 of andere mysterieuze reden niet weergeven. Ik heb gewoon een andere pagina print_r gedaan van de variabele en alles zit erin maar op een pagina binnen drupal dus niet...

Tom K

Tom K

29/06/2009 15:55:00
Quote Anchor link
wouter schreef op 29.06.2009 14:00:
ok, ik heb na wa zoeken nog iets gevonden. De sessie value bestaat wel en heeft ook alle waardes.
Maar in Drupal wil hij deze om 1 of andere mysterieuze reden niet weergeven. Ik heb gewoon een andere pagina print_r gedaan van de variabele en alles zit erin maar op een pagina binnen drupal dus niet...

maakt drupel toevalig gebruik van een session handler?

Wouter

wouter

29/06/2009 15:58:00
Quote Anchor link
ik heb het probleem gevonden.
Doordat ik via een http request een pagina oproep die eigenlijk los van Drupal staat schrijft hij alle data daar weg in een andere sessie. Ik kan binnen drupal dus geen sessie oproepen die niet in Drupal gemaakt is.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.