Ajax/jquery url vanaf andere website
Ik heb een vraag waar ik niet uitkom. Allereerst heb ik twee webhostingpakketten bij twee verschillende aanbieders, maar beiden staan die qua DNS goed ingesteld op het domein. Pakket 1 bevat bijvoorbeeld sub1.domein.nl en pakket 2, bij de andere hoster, bevat sub2.domein.nl terwijl het domein bij aanbieder 3 staat. Dat werkt allemaal.
Maar, nu het volgende. Ik heb bij pakket 1 een pagina, laten we het even het volgende noemen:
sub1.domein.nl/pagina.php
Verplaatst ik die pagina naar het andere pakket bij de andere hoster, dan wordt de url:
sub2.domein.nl/pagina.php.
In onderstaande code, onderdeel van een poll, doet 'sub1.domein.nl/pagina.php' het wel en 'sub2.domein.nl/pagina.php' het niet, terwijl het praktisch hetzelfde bestand is en het opzoeken van de pagina in een webbrowser, doet het ook gewoon.
Nu is mijn vraag, waarom doet de code het niet in onderstaande code? Ik heb niet heel-heel ervaring met ajax, misschien dat ik iets over het hoofd zie, of iets anders moet gebruiken in de code.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
function show_poll(){
$.ajax({
type: "POST",
url: "//link.nl/pagina.php",
processData : false,
crossDomain: true,
beforeSend: function() {
$("#overlay").show();
},
success: function(responseHTML){
$("#overlay").hide();
$("#poll-content").html(responseHTML);
}
});
}
$.ajax({
type: "POST",
url: "//link.nl/pagina.php",
processData : false,
crossDomain: true,
beforeSend: function() {
$("#overlay").show();
},
success: function(responseHTML){
$("#overlay").hide();
$("#poll-content").html(responseHTML);
}
});
}
Toevoeging op 12/12/2021 19:56:40:
Nog een update: kan het zijn met iets van IP-toegang of iets?
Wat zeggen de response-headers?
CORS te maken. Mogelijk moet je dit instellen op het externe domein in een .htaccess bestand.
Vaak heeft dit met Gewijzigd op 13/12/2021 14:24:52 door Veur Heur