aktie na sluiten venster

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Dennis

Dennis

09/10/2005 21:43:00
Quote Anchor link
Het gaat om een pop-up, zodra die gesloten wordt (gewoon met t kruisje) dan moet er dus onmiddelijk een aktie getriggerd worden.. hoe doe ik dit?

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 16:15:30

- SanThe -

- SanThe -

09/10/2005 21:45:00
Quote Anchor link
Javascript, iets met onClose of onWindowClose of zoiets. Even googlen.

Erik Rijk

Erik Rijk

09/10/2005 21:58:00
Quote Anchor link
op leejoo staat het ongetwijfeld
daar wordt het zelf ook gebruikt

Jelmer -

Jelmer -

09/10/2005 22:10:00
Quote Anchor link
onclose inderdaad. Kan als javascript (<script>window.onclose=function(){die iets}</script)
(mening weggelaten)

Dennis

Dennis

09/10/2005 22:26:00
Quote Anchor link
Het is niet voor irritante alerts ofzo ;)
Het gaat om een chatbox die ik zelf aan t bouwen ben. Als een gebruker de chatbox sluit moet hij uit de gebruikers_tabel van mn mysql-database gehaald worden.

<script>
window.onclose = <hoe roep ik hier een php scriptje op dan?>
</script>

- SanThe -

- SanThe -

09/10/2005 22:31:00
Quote Anchor link
Google eens. Je staat verstelt.

Dennis

Dennis

10/10/2005 01:12:00
Quote Anchor link
Ben al stukje verder. Heb nu een Javascript die een .php-bestand aanroept die op zijn beurt de chat-sessie goed afsluit.

Alleen wordt dat script aangeroepen door:
<BODY onUnload="functie()">

Het script start niet alleen als het scherm gesloten wordt (wat ik wil) maar ook als de pagina ververst wordt, en dat moet dus niet gebeuren. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Het javascript moet dus alleen gestart worden als het scherm gesloten wordt, niet bij een refresh.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

10/10/2005 05:58:00
Quote Anchor link
Hoi Dennis,

leuk probleem wat je daar aansnijdt. Ik moest er echt even op studeren. Volgens mij komt deze pagina aardig in de buurt van wat je bedoelt.

edit: getest in FireFox
Gewijzigd op 10/10/2005 05:58:00 door Jan Koehoorn

Jelmer -

Jelmer -

10/10/2005 07:46:00
Quote Anchor link
Mmm, in Safari krijg ik altijd het bericht dat het venster nog open is waneer ik het met close of kruisje sluit. :-/

Remco van Arkelen

Remco van Arkelen

10/10/2005 09:01:00
Quote Anchor link
Met alle respect maar hier is HTTP niet voor bedoeld, HTTP is stateless, er is geen continue verbinding tussen client en server, de server kan niet weten wanneer de client de pagina sluit, de URL verlaat, zijn PC afzet of misschien wel ontploft :)

onunload is geinig, maar gaat inderdaad ook af met een refresh of wijzigen van de URL.

Je lost dit alleen netjes op met een client-server-tool welke gewoon een continue verbinding heeft, dat kan een losse executable zijn of bijvoorbeeld een servlet.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

10/10/2005 09:16:00
Quote Anchor link
@ Jelmer: ik moet het nog in andere browsers testen, maar safari werkt dus alvast NIET :(

@ Remco: klopt, dat kan de server niet weten. Dit is dus zeker geen sluitend script.

Toch vind ik het geen gek idee. Bij een unload event stuur ik een waarde naar het opener-venster en in dat venster check ik of het popup venster nog open is.

Veel meer kun je volgens mij met JavaScript niet doen, Dennis!

Willem Jan Z

Willem Jan Z

10/10/2005 12:13:00
Quote Anchor link
In IE werkt het trouwens ook niet...
In FF wel...

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

10/10/2005 12:50:00
Quote Anchor link
Hmm, het blijkt maar weer:
cross-window scripting is niet per sé cross-browser :-))

Dennis

Dennis

10/10/2005 19:47:00
Quote Anchor link
hm dat kan dus knap lastig worden.. :P
ga wel op zoek naar een andere oplossing :) iedereen bedankt voor de moeite!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.