Alfabetisch sorteren inhoud multidimensionaal array

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar ASP .Net / C#

Functie omschrijving Gezocht! Software ontwikkelaar. Ben jij bekend met termen als ASP .Net, C# en SQL? Ben jij op zoek naar een afwisselende en uitdagende IT-functie binnen de agrarische sector? En omschrijf jij jezelf als zelfstandig, enthousiast en proactief? Dan hebben wij de perfecte functie voor jou! Als Software ontwikkelaar binnen deze organisatie ben je samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Je gaat hierbij bijdragen aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Verder bestaan je werkzaamheden uit: Technische uitwerking van de business

Bekijk vacature »

Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features ontwikkelen; Werken met technieken als C#, Angular 12 en Javascript,; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een team van 7 professionals ben je als Full Stack .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Wil je van meerwaarde

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Back End Developer

As a Back End developer at KUBUS you will be developing the (web) application and services of BIMcollab. You have a focus on the back end of our software, for which we mainly work with C# and .NET. We use a full-stack approach, which means that in addition to the back-end, you will also help with other parts of the code. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »
Maurice Palmen

Maurice Palmen

15/06/2010 16:59:07
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik heb al enkele uren op internet gezocht naar een oplossing maar vond niets dat ik begreep of (voor zover ik kon zien) mijn vraag beantwoorde.

Mijn probleem is als volgt:

Ik haal m.b.v. een query een multidimensionaal array uit de MySQL database.
Query (lijkt me niet relevant maar voor de volledigheid):

$select_query="SELECT titel, auteur FROM boeken WHERE gebied = 'e' AND type = 'b'";
$query_result= mysql_query($select_query)

Het resultaat van de query zijn diverse records met in zowel 'titel' veld als 'auteur' veld woorden (alfanumeriek dus).
Verder slaag ik er als volgt ook in om ze weer te geven op scherm:

WHILE($query_array = mysql_fetch_array($query_result, MYSQL_BOTH))
{
echo $query_array['titel'] . " / " . $query_array['auteur'] . "<P>\n";
}

Echter, ik moet de inhoud van dit array in een tabel weergeven op scherm, alfabetisch gesorteerd op veld 'titel'.
Hierbij mogen de 'key'-waarden ondanks het sorteren niet wijzigen.

Ik heb al wat geëxperimenteerd met uasort maar krijg het niet werkend.
Dit waarschijnlijk omdat ik de uitleg maar half begrijp.

Hopelijk kan iemand hier me duidelijk uitleggen wat ik zou moeten doen om het wel werkend te krijgen.

NOOT: Ik realiseer me dat ik zou kunnen sorteren door middel van de SQL-query maar aangezien ik de array voor verschillende doeleinden moet gebruiken zoek ik dus naar een manier om dit te doen in PHP.

PHP hulp

PHP hulp

08/11/2024 10:39:09

- Mark -

- Mark -

15/06/2010 17:07:12
Quote Anchor link
Quote:
Ik realiseer me dat ik zou kunnen sorteren door middel van de SQL-query maar aangezien ik de array voor verschillende doeleinden moet gebruiken zoek ik dus naar een manier om dit te doen in PHP.

Wat bedoel je daarmee? Ik gok dat je op de tabel headers wilt kunnen klikken om te sorten op titel " ASC / DESC " en auteur " ASC / DESC " dat kun je gewoon met mysql doen.

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

15/06/2010 17:21:50
Quote Anchor link
Je kan het gewoon met je query doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$select_query="SELECT titel, auteur FROM boeken WHERE gebied = 'e' AND type = 'b' ORDER BY titel ASC";
$query_result= mysql_query($select_query)

overigens als je het perse met php wil doen je misschien aan de volgende functies wat hebt:

http://www.phphulp.nl/php/tutorial/php-functies/sort/152/sort/269/
http://php.net/manual/en/function.uasort.php

Maurice Palmen

Maurice Palmen

15/06/2010 17:57:21
Quote Anchor link
Wat ik wil is in het script vast te leggen dat de inhoud van de array alfabetisch wordt gesorteerd op een bepaald veld (titel bijvoorbeeld).

Iets in de trant van:

* Haal array binnen d.m.v. query ZONDER het al te sorteren
* Sorteer array alfabetisch op veld (bijvoorbeeld titel) maar laat keys hetzelfde
* Toon (selectie uit) gesorteerde array op scherm in een tabel

* Sorteer zelfde array op ander veld
* Toon weer (selectie) op scherm

* etc.

Ik heb al gekeken naar uasort en, hoewel het blijkbaar zou moeten kunnen daarmee, ik snap gewoon niet hoe ik dat werkend moet krijgen met tekstvelden en een multidimensionale array.
De cmp_function maakt me in de war.

De Sort geeft een output :
Array
(
[0] => Edgar
[1] => Jan
[2] => Klaas
[3] => Piet
)
waarbij ik niet zie hoe ik dit in een tabel kan gieten.

Joren de Wit

Joren de Wit

15/06/2010 22:55:25
Quote Anchor link
Het is vele malen eenvoudiger om het sorteren reeds in de query te doen. Geef eenvoudig het veld of meedere velden op waarop gesorteerd moet worden en vervolgens de gewenste richting van sorteren (zie reactie van The Dutch Guy). Je geeft aan het toch met PHP te willen doen, heb je daar een reden voor?

Als je daaraan vast wilt houden, zul je eerst moeten zorgen dat je alle records in een array krijgt. Let op dat het resultaat van mysql_query geen array is. Het is een resultaatset die je eerst nog moet fetchen. Om alles in een array te krijgen, zou je zoiets kunnen doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$records
= array();
while($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
  $records[] = $row;
}

?>

Vervolgens kun je met de sort functie in PHP proberen die array op de juiste manier te sorteren. Maar nogmaals, sorteren in de query is vele malen eenvoudiger.

Maurice Palmen

Maurice Palmen

16/06/2010 13:14:11
Quote Anchor link
De reden waarom ik het niet in de query wilde doen is omdat ik dezelfde 'batch' aan gegevens meerdere malen onder elkaar op het scherm moet laten zien.
Iedere keer echter gesorteerd op een andere veldnaam.

Mijn gedachte was dat meerdere malen een query naar de database sturen (en die records ophalen) voor meer belasting/vertraging zou zorgen dan slechts eenmalig die records ophalen en vervolgens meerdere malen te sorteren, afhankelijk van vereiste sorteerwens.

Maak ik hier een denkfout mee ?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.