Alfabetisch sorteren inhoud multidimensionaal array

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C#.NET ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van dashboards, webapplicaties en apps voor de eigen IOT-oplossingen. Samen met een vooruitstrevend team van ontwikkelaars en engineers krijgen jullie de opdracht om de sensoren in de apparatuur te scannen en vervolgens de data om te zetten in belangrijke inzichten voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Heb jij ideeën over nieuwe technieken die jullie kunnen implementeren? Hier wordt echt naar je geluisterd en gekeken of jouw idee daadwerkelijk ingezet kan worden; Je gaat aan de slag met de

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Je komt in een DevOps-cultuur te werken waarbij je met je team werkt aan de front-end van diverse brand websites; Het ontwerpen van functionele en grafische ontwerpen die worden geïmplementeerd; Draagt zorg voor het maken van analyses; Je werkt nauw met je collega’s samen en geeft elkaar feedback en suggesties waar nodig; Het uitwerken van vraagstukken die afkomstig zijn van verschillende klanten; Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

Junior Fullstack Developer

Functie omschrijving Heb jij je universitair diploma Informatica afgerond en ben jij op zoek naar een startersfunctie waar jouw ontwikkeling in een hoog vaandel staat? Voor een softwarebedrijf in Amsterdam zijn wij op zoek naar een Junior Fullstack Developer. Je begint met een op maat gemaakte training om de kennis bij te spijkeren die jij nog mist. Uiteraard leer je het meeste tijdens je werk, maar de training geeft je hiervoor alvast de juiste handvatten. Je kunt het volgende verwachten! Jij ontwikkelt in technieken als Java, Javascript en SQL. Je werkt hierbij volgens de Agile/Scrum methode; Na het afronden van

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Ontwerpen en bouwen van nieuwe functionaliteiten binnen de complexe omgeving; Proactief de processen kwalitatief en efficient inrichten; Opzetten van Unit Tests; Code Reviews; Regie nemen voor innovatieve projecten; Landschap beheren en de bijbehorende ketens hierbij in het oog houden. Hier ga je werken De organisatie is actief binnen de financiele branche en heeft een IT afdeling van circa 450 man. De organisatie voorziet de maatschappij binnen de financiele dienstverlening en is gedurende de jaren een onmisbare schakel geworden. Het is een high profile organisatie waar ze veel te maken hebben met veranderingen voortkomend uit maatschappelijke ontwikkelingen,

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar ABAP

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving De kandidaat zal worden ingezet binnen een van de DevOps teams binnen SCI (Service Centrum Inburgering) voor het ontwerpen en bouwen in SAP ABAP van de binnen SCI gebruikte informatiesystemen. Voornaamste voorkomende werkzaamheden zijn het aanpassen van en bouwen van nieuwe programmatuur in ABAP (Objects), waarbij ook gebruikt wordt gemaakt van DDD (Domain Driven Design) en het opstellen/aanpassen van Functionele/Technische ontwerpen. Daarnaast moeten ook formulieren met SAP Smartforms worden aangepast. Verder speelt de overgang naar SAP4Hana en SAP CPI. Vanwege het veelvuldig gebruik van SAP PO is kennis hiervan een pré. Achtergrond opdracht Momenteel werken meerdere DevOps teams

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »
Maurice Palmen

Maurice Palmen

15/06/2010 16:59:07
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik heb al enkele uren op internet gezocht naar een oplossing maar vond niets dat ik begreep of (voor zover ik kon zien) mijn vraag beantwoorde.

Mijn probleem is als volgt:

Ik haal m.b.v. een query een multidimensionaal array uit de MySQL database.
Query (lijkt me niet relevant maar voor de volledigheid):

$select_query="SELECT titel, auteur FROM boeken WHERE gebied = 'e' AND type = 'b'";
$query_result= mysql_query($select_query)

Het resultaat van de query zijn diverse records met in zowel 'titel' veld als 'auteur' veld woorden (alfanumeriek dus).
Verder slaag ik er als volgt ook in om ze weer te geven op scherm:

WHILE($query_array = mysql_fetch_array($query_result, MYSQL_BOTH))
{
echo $query_array['titel'] . " / " . $query_array['auteur'] . "<P>\n";
}

Echter, ik moet de inhoud van dit array in een tabel weergeven op scherm, alfabetisch gesorteerd op veld 'titel'.
Hierbij mogen de 'key'-waarden ondanks het sorteren niet wijzigen.

Ik heb al wat geëxperimenteerd met uasort maar krijg het niet werkend.
Dit waarschijnlijk omdat ik de uitleg maar half begrijp.

Hopelijk kan iemand hier me duidelijk uitleggen wat ik zou moeten doen om het wel werkend te krijgen.

NOOT: Ik realiseer me dat ik zou kunnen sorteren door middel van de SQL-query maar aangezien ik de array voor verschillende doeleinden moet gebruiken zoek ik dus naar een manier om dit te doen in PHP.

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 17:41:55

- Mark -

- Mark -

15/06/2010 17:07:12
Quote Anchor link
Quote:
Ik realiseer me dat ik zou kunnen sorteren door middel van de SQL-query maar aangezien ik de array voor verschillende doeleinden moet gebruiken zoek ik dus naar een manier om dit te doen in PHP.

Wat bedoel je daarmee? Ik gok dat je op de tabel headers wilt kunnen klikken om te sorten op titel " ASC / DESC " en auteur " ASC / DESC " dat kun je gewoon met mysql doen.

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

15/06/2010 17:21:50
Quote Anchor link
Je kan het gewoon met je query doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$select_query="SELECT titel, auteur FROM boeken WHERE gebied = 'e' AND type = 'b' ORDER BY titel ASC";
$query_result= mysql_query($select_query)

overigens als je het perse met php wil doen je misschien aan de volgende functies wat hebt:

http://www.phphulp.nl/php/tutorial/php-functies/sort/152/sort/269/
http://php.net/manual/en/function.uasort.php

Maurice Palmen

Maurice Palmen

15/06/2010 17:57:21
Quote Anchor link
Wat ik wil is in het script vast te leggen dat de inhoud van de array alfabetisch wordt gesorteerd op een bepaald veld (titel bijvoorbeeld).

Iets in de trant van:

* Haal array binnen d.m.v. query ZONDER het al te sorteren
* Sorteer array alfabetisch op veld (bijvoorbeeld titel) maar laat keys hetzelfde
* Toon (selectie uit) gesorteerde array op scherm in een tabel

* Sorteer zelfde array op ander veld
* Toon weer (selectie) op scherm

* etc.

Ik heb al gekeken naar uasort en, hoewel het blijkbaar zou moeten kunnen daarmee, ik snap gewoon niet hoe ik dat werkend moet krijgen met tekstvelden en een multidimensionale array.
De cmp_function maakt me in de war.

De Sort geeft een output :
Array
(
[0] => Edgar
[1] => Jan
[2] => Klaas
[3] => Piet
)
waarbij ik niet zie hoe ik dit in een tabel kan gieten.

Joren de Wit

Joren de Wit

15/06/2010 22:55:25
Quote Anchor link
Het is vele malen eenvoudiger om het sorteren reeds in de query te doen. Geef eenvoudig het veld of meedere velden op waarop gesorteerd moet worden en vervolgens de gewenste richting van sorteren (zie reactie van The Dutch Guy). Je geeft aan het toch met PHP te willen doen, heb je daar een reden voor?

Als je daaraan vast wilt houden, zul je eerst moeten zorgen dat je alle records in een array krijgt. Let op dat het resultaat van mysql_query geen array is. Het is een resultaatset die je eerst nog moet fetchen. Om alles in een array te krijgen, zou je zoiets kunnen doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$records
= array();
while($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
  $records[] = $row;
}

?>

Vervolgens kun je met de sort functie in PHP proberen die array op de juiste manier te sorteren. Maar nogmaals, sorteren in de query is vele malen eenvoudiger.

Maurice Palmen

Maurice Palmen

16/06/2010 13:14:11
Quote Anchor link
De reden waarom ik het niet in de query wilde doen is omdat ik dezelfde 'batch' aan gegevens meerdere malen onder elkaar op het scherm moet laten zien.
Iedere keer echter gesorteerd op een andere veldnaam.

Mijn gedachte was dat meerdere malen een query naar de database sturen (en die records ophalen) voor meer belasting/vertraging zou zorgen dan slechts eenmalig die records ophalen en vervolgens meerdere malen te sorteren, afhankelijk van vereiste sorteerwens.

Maak ik hier een denkfout mee ?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.