Alle mappen read-only?
Richard v/d Veen
28/12/2006 21:05:00Hai,
Even een (waarschijnlijk) stomme vraag...Ik ben pas begonnen PHP te leren, en heb het volgende probleem. Ik heb een programma(tje) geschreven, niets mis mee (met het programma dan) maar wel met windows XP. Ik ben beheerder van de computer, maar alle mappen zijn read-only...(Ik kan wel alles wijzigen, verwijderen etc. in XP) maar als ik bijvoorbeeld met het fwrite commando in PHP iets naar een file weg wil schrijven, lukt dit niet omdat alle mappen read-only zijn...Als ik voor de mappen de read-only tag uitschakel, en toepas, dan staat hij daarna nog steeds op read-only, terwijl ik de beheerder van de computer ben, met alle rechten. Hoe kan ik de mappen nou van read-only afkrijgen zodat mijn php-programmatjes gewoon kunnen werken?
Alvast bedankt voor de reactie!!!
Richard
Even een (waarschijnlijk) stomme vraag...Ik ben pas begonnen PHP te leren, en heb het volgende probleem. Ik heb een programma(tje) geschreven, niets mis mee (met het programma dan) maar wel met windows XP. Ik ben beheerder van de computer, maar alle mappen zijn read-only...(Ik kan wel alles wijzigen, verwijderen etc. in XP) maar als ik bijvoorbeeld met het fwrite commando in PHP iets naar een file weg wil schrijven, lukt dit niet omdat alle mappen read-only zijn...Als ik voor de mappen de read-only tag uitschakel, en toepas, dan staat hij daarna nog steeds op read-only, terwijl ik de beheerder van de computer ben, met alle rechten. Hoe kan ik de mappen nou van read-only afkrijgen zodat mijn php-programmatjes gewoon kunnen werken?
Alvast bedankt voor de reactie!!!
Richard
PHP hulp
11/01/2025 18:51:58aaa Trump
28/12/2006 21:09:00Uhm php is:
A. geen programma, en je kunt er ook geen programma's mee maken
B. Server-side only (En heeft dus niks met windows te maken)
C. Php kan je gebruiken op het internet, en dus niet op windows (of je hebt een eigen server)
A. geen programma, en je kunt er ook geen programma's mee maken
B. Server-side only (En heeft dus niks met windows te maken)
C. Php kan je gebruiken op het internet, en dus niet op windows (of je hebt een eigen server)
Terence Hersbach
28/12/2006 21:10:00@robin
A: PHP is weldegelijk een programma
B: Het heeft wel met windows te maken in dit geval, omdat het op een windows computer draait
C: zie b
@richard
Kijk even naar de functie chmod()
A: PHP is weldegelijk een programma
B: Het heeft wel met windows te maken in dit geval, omdat het op een windows computer draait
C: zie b
@richard
Kijk even naar de functie chmod()
Jan Koehoorn
28/12/2006 21:10:00aaa Trump
28/12/2006 21:16:00Jan Koehoorn
28/12/2006 21:19:00Een programma is een zelfstandig uitvoerbaar bestand, en om een PHP bestand uit te voeren moet je altijd PHP hebben draaien. PHP is dus een programma dat PHP bestanden uitvoert.
@ Terence: chmod heeft hier geen zin, want hij draait op een Windows bak.
@ Terence: chmod heeft hier geen zin, want hij draait op een Windows bak.