Alle mappen read-only?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Richard v/d Veen

Richard v/d Veen

28/12/2006 21:05:00
Quote Anchor link
Hai,

Even een (waarschijnlijk) stomme vraag...Ik ben pas begonnen PHP te leren, en heb het volgende probleem. Ik heb een programma(tje) geschreven, niets mis mee (met het programma dan) maar wel met windows XP. Ik ben beheerder van de computer, maar alle mappen zijn read-only...(Ik kan wel alles wijzigen, verwijderen etc. in XP) maar als ik bijvoorbeeld met het fwrite commando in PHP iets naar een file weg wil schrijven, lukt dit niet omdat alle mappen read-only zijn...Als ik voor de mappen de read-only tag uitschakel, en toepas, dan staat hij daarna nog steeds op read-only, terwijl ik de beheerder van de computer ben, met alle rechten. Hoe kan ik de mappen nou van read-only afkrijgen zodat mijn php-programmatjes gewoon kunnen werken?

Alvast bedankt voor de reactie!!!

Richard

PHP hulp

PHP hulp

11/01/2025 18:51:58

Aaa Trump

aaa Trump

28/12/2006 21:09:00
Quote Anchor link
Uhm php is:

A. geen programma, en je kunt er ook geen programma's mee maken
B. Server-side only (En heeft dus niks met windows te maken)
C. Php kan je gebruiken op het internet, en dus niet op windows (of je hebt een eigen server)

Terence Hersbach

Terence Hersbach

28/12/2006 21:10:00
Quote Anchor link
@robin

A: PHP is weldegelijk een programma

B: Het heeft wel met windows te maken in dit geval, omdat het op een windows computer draait

C: zie b

@richard

Kijk even naar de functie chmod()

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/12/2006 21:10:00
Quote Anchor link
Je kunt PHP prima op Windows gebruiken. Ben je lokaal aan het testen?

Aaa Trump

aaa Trump

28/12/2006 21:16:00
Quote Anchor link
Dat bedoel ik toch, maar je kunt toch geen programma's maken met php? XD

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/12/2006 21:19:00
Quote Anchor link
Een programma is een zelfstandig uitvoerbaar bestand, en om een PHP bestand uit te voeren moet je altijd PHP hebben draaien. PHP is dus een programma dat PHP bestanden uitvoert.

@ Terence: chmod heeft hier geen zin, want hij draait op een Windows bak.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.