Alle tabellen in mySQL wijzigen
patrick
11/03/2008 08:31:00Hoe kan je zorgen dan alle velden in een database een andere naam krijgen? Ik wil alle tabelnamen prefixen met met een landencode.
Tabellen zijn nu:
acces
content
user
En ze moeten worden
nl_acces
nl_content
nl_user
Alvast bedankt
Tabellen zijn nu:
acces
content
user
En ze moeten worden
nl_acces
nl_content
nl_user
Alvast bedankt
PHP hulp
23/11/2024 03:15:27- wes -
11/03/2008 08:45:00run
run and hide
frank will find you
and then u will cry yourself to sleep that night
just a hint of advice , normaliseren! database opmaak!
run and hide
frank will find you
and then u will cry yourself to sleep that night
just a hint of advice , normaliseren! database opmaak!
Erik Rijk
11/03/2008 08:48:00RENAME TABLE acces TO nl_acces;
RENAME TABLE content TO nl_content;
RENAME TABLE user TO nl_user;
Ik zou van "acces" trouwens "access" maken, ik neem aan dat je "toegang bedoeld"?
RENAME TABLE content TO nl_content;
RENAME TABLE user TO nl_user;
Ik zou van "acces" trouwens "access" maken, ik neem aan dat je "toegang bedoeld"?
Frank -
11/03/2008 10:21:00;)
nl_access en nl_content? Klinkt als een fout datamodel, zeker wanneer je ook bv. en_access en en_content hebt.
'nl' of 'en' is niet meer dan een taalcode, dat schrijf je weg in een apart record en klaar is kees.
talen:
id
iso_code
content:
id
id_taal
tekst
En klaar is Klara! Oneindig veel talen met oneindig veel content en je komt nooit in de knoei met ontbrekende content.
Uiteraard zul je dit moeten aanpassen aan je eigen situatie, maar het idee verandert daar niet van: Nieuwe inhoud zal nooit en te nimmer het datamodel veranderen.
nl_access en nl_content? Klinkt als een fout datamodel, zeker wanneer je ook bv. en_access en en_content hebt.
'nl' of 'en' is niet meer dan een taalcode, dat schrijf je weg in een apart record en klaar is kees.
talen:
id
iso_code
content:
id
id_taal
tekst
En klaar is Klara! Oneindig veel talen met oneindig veel content en je komt nooit in de knoei met ontbrekende content.
Uiteraard zul je dit moeten aanpassen aan je eigen situatie, maar het idee verandert daar niet van: Nieuwe inhoud zal nooit en te nimmer het datamodel veranderen.
patrick
12/03/2008 09:01:00Robert Deiman
12/03/2008 09:20:00Er zal best een mogelijkheid voor zijn, maar dat wil je echt niet. Met de opzet van Frank ben je in de toekomst vrij om alles gemakkelijk uit te breiden, een taal toe te voegen, of zelfs te verwijderen.
Dat werkt veel gemakkelijker, en bovendien hebje niet voor elke taal precies dezelfde tabelopzet staan, met een andere naam.
Technisch gezien is dat de enige juiste oplossing.
Dat werkt veel gemakkelijker, en bovendien hebje niet voor elke taal precies dezelfde tabelopzet staan, met een andere naam.
Technisch gezien is dat de enige juiste oplossing.
Jurgen assaasas
12/03/2008 10:37:00Terence Hersbach
12/03/2008 10:55:00Jurgen assaasas
12/03/2008 11:05:00Robert Deiman
12/03/2008 11:17:00Het onderschrift van pgFrank :)
Maar het draait hier ook niet om een stuk "fouten" in de MySQL, maar om de opbouw van de database, dat heeft niets met de achterliggende engine te maken.
Maar het draait hier ook niet om een stuk "fouten" in de MySQL, maar om de opbouw van de database, dat heeft niets met de achterliggende engine te maken.