als een if true is wordt een latere if else niet goed uitgevoerd.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart Huisman

Bart Huisman

04/05/2008 18:24:00
Quote Anchor link
hallo,

Voor het inmiddels al vaker langsgekomen oudleden systeem (weet niet of jullie zagen dat dat het was :P ) heb ik een vaag probleem.

Iedere database regel wordt in een tabel regel laten zien.
- Sommige velden kunnen met een vinkje aan of uitgezet worden, dus in het weergave venster laat ik die waarde met een disabled checkbox zien.
- Met een php code kijk ik of er een waarde in het veld overleden staat, en aan de hand daarvan komt er checked in te staan als hij de waarde on heeft.
- Daarna laat ik een link met de tekst X verschijnen naast de checkbox als het veld overleden leeg is of off bevat. Op die manier kan iemand de X aankliken om iemand op overleden te zetten. (sorry als het cru klinkt, maarja, moeten nou eenmaal de gegevens van 50 jaar verenigingsgeschiedenis updaten, dusja....)
- Het zelfde princiepe in een paar velden verder ook bij het veld archief van toepassing.

het probleem: Als iemand niet op overleden staat wordt er bij archief netjes een link weergegeven. Echter, als iemand wel op overleden staat, verschijnt bij archief geen link met een kruisje, terwijl er geen vinkje bij archief staat.

Kan iemand kijken wat er mis is in mijn code? (ik hoop gewoon een typfout ofzo, dan ist zó opgelost ;) ) misschien dat er nog wat rare enters in staan ofzo, het was een lange regel, en heb nu om dit probleem op te lossen maar ff het probleem stukje enters gegeven ;)

(aub even geen kritiek op de style dingen enzo, (als dat het probleem niet veroorzaakt) heb wel is vaker problemen gehad om styles op cellen toe te passen enzo, dus ff snel niet netjes opgelost, dat weet ik ;) )

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
<td valign="top" style="border: solid black 1px"><INPUT TYPE="checkbox" NAME="overleden"
<?
if($object->overleden=="on"){
    echo 'checked="checked"';
    }

?>

style="border-color: black; color:Black; background-color: white;" DISABLED>
<?
if($object->overleden=""){
    echo "<a href=\"setoverleden.php?id=" . $object->id . "\">X</a>";
    }

?>

<?
if($object->overleden="OFF"){
    echo "<a href=\"setoverleden.php?id=" . $object->id . "\">X</a>";
    }

?>
&nbsp;</td>
<td valign="top" style="border: solid black 1px"><a href="http://www.zoeknummerinfo.nl/?sort=lastname&form=phonenumber&phonenumber=<? echo $object->telefoon; ?>" target="_blank">
<?
echo $object->telefoon;
?>

</a>&nbsp;</td>
<td valign="top" style="border: solid black 1px">
<?
echo $object->faxofgsm;
?>

&nbsp;</td>
<td valign="top" style="border: solid black 1px">
<?
echo $object->origineel;
?>

&nbsp;</td>
<td valign="top" style="border: solid black 1px"><INPUT TYPE="checkbox" NAME="archief"
<?
if($object->archief=="on"){
    echo 'checked="checked"';
    }

?>

style="border-color: black; color:Black; background-color: white;" DISABLED>
<?
if($object->archief==""){
    echo "<a href=\"archiveer.php?id=" . $object->id . "\">X</a>";
    }

?>

<?
if($object->archief=="OFF"){
    echo "<a href=\"archiveer.php?id=" . $object->id . "\">X</a>";
    }

?>

&nbsp;</td>

bedankt namens de club ;)
Bartje
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bart Huisman

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.