Als resultaat query = niet gevonden dan waarde = 0
Wouter
09/03/2006 19:10:00Hoi,
Ik heb een soort van roosterpagina gemaakt zodat een medewerker per dag kan zien waar hij/zij voor hoeveel uur moet werken. Elke rij stelt daarbij 1 dag voor. Het ziet er een beetje als volgt uit:
Nu wil ik mbv een andere pagina laten zien hoeveel uur iemand per dag de volgende week is ingezet.
Ik heb daarbij volgende code
Deze code werkt. Het probleem is alleen dat als een medewerker op een bepaalde dag niet is ingezet (en dus visueel afwezig is), dat ik dan een 'undefined offset' error krijg.
Ik zoek nu een manier dat als een medewerker niet is ingezet, dat dan automatisch de betreffende waarde een nul wordt. MAW: Stel iemand werkt elke dag muv woensdag, dat als ik dan echo $ingeroosterd[4] doe dat ik dan '0' (nul) krijg.
Ik heb gekeken maar de 'empty' tutorial maar ik betwijfel of dat't goede antwoord is op mijn probleem.
Ik heb een soort van roosterpagina gemaakt zodat een medewerker per dag kan zien waar hij/zij voor hoeveel uur moet werken. Elke rij stelt daarbij 1 dag voor. Het ziet er een beetje als volgt uit:
Nu wil ik mbv een andere pagina laten zien hoeveel uur iemand per dag de volgende week is ingezet.
Ik heb daarbij volgende code
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
//Volgende week, weeknummer
$volgendeweek = Strftime("%U",time()+60*60*24*7);
$dagnummer = array('1','2','3','4','5','6','7');
//For loop wordt gedefinieerd
for ($dagnr = 0; $dagnr <= 6; $dagnr++) {
//Hoeveel uur werkt iemand volgende week?
$ingeroosterd2 = @mysql_query("SELECT DISTINCT Proces_uren FROM verdeling WHERE week(datum) = '$volgendeweek' AND dayofweek(datum) = '$dagnummer[$dagnr]' ");
if (!$ingeroosterd2) {
exit ('<p>Deze medewerker is nog niet ingeroosterd<p>');
}
while ($result33 = mysql_fetch_array($ingeroosterd2)){
$ingeroosterd[] = htmlspecialchars($result33['0']);
}
}
$volgendeweek = Strftime("%U",time()+60*60*24*7);
$dagnummer = array('1','2','3','4','5','6','7');
//For loop wordt gedefinieerd
for ($dagnr = 0; $dagnr <= 6; $dagnr++) {
//Hoeveel uur werkt iemand volgende week?
$ingeroosterd2 = @mysql_query("SELECT DISTINCT Proces_uren FROM verdeling WHERE week(datum) = '$volgendeweek' AND dayofweek(datum) = '$dagnummer[$dagnr]' ");
if (!$ingeroosterd2) {
exit ('<p>Deze medewerker is nog niet ingeroosterd<p>');
}
while ($result33 = mysql_fetch_array($ingeroosterd2)){
$ingeroosterd[] = htmlspecialchars($result33['0']);
}
}
Deze code werkt. Het probleem is alleen dat als een medewerker op een bepaalde dag niet is ingezet (en dus visueel afwezig is), dat ik dan een 'undefined offset' error krijg.
Ik zoek nu een manier dat als een medewerker niet is ingezet, dat dan automatisch de betreffende waarde een nul wordt. MAW: Stel iemand werkt elke dag muv woensdag, dat als ik dan echo $ingeroosterd[4] doe dat ik dan '0' (nul) krijg.
Ik heb gekeken maar de 'empty' tutorial maar ik betwijfel of dat't goede antwoord is op mijn probleem.