alternatief voor AND?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Harmen

Harmen

20/10/2006 09:06:00
Quote Anchor link
"Maximum execution time of 30 seconds exceeded" betekend dat de while-loop oneindig is volgens mij, maar er is niks fout aan toch?

PHP hulp

PHP hulp

18/11/2024 17:36:58

Remco van Arkelen

Remco van Arkelen

20/10/2006 09:11:00
Quote Anchor link
Hoe ziet $group_03_query eruit als je deze op je scherm gooit? Het is nu nogal gissen, het lijkt erop alsof de query een eindeloze lus oplevert. Waarom gebruik je trouwens or die( mysql_error( ) ) terwijl je met odbc werkt?? :)

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

20/10/2006 09:45:00
Quote Anchor link
Je moet juist op alle velden waarop je queriet GROUPEN.
En dat de max_time overschreden wordt wil zeggen dat je of een hele grote query uitvoert of (en dit is vaak het geval) 1 van de joins vergeten bent waardoor je eigenlijk de resultaten vermenigvuldigt.

Let op:

SELECT a.id, b.id FROM
klanten as a,
adressen as b
WHERE a.id=b.id

geeft bijvoorbeeld 3 rijen

Nu zal
SELECT a.id, b.id FROM
klanten as a,
adressen as b

9 rijen retouneren. Voor alle klanten worden alle adressen oopgehaald dus 3 X3
In een grote database lopen de aantalllen dus redelijk snel op

Wout van der Burg

Wout van der Burg

20/10/2006 09:59:00
Quote Anchor link
Klopt, Remco :) ik had ze al vervangen door odbc_error, maar nog niet geupdate in mijn script op de site hier..

@Klaasjan;
Ik zal ff de GROUP BY's terugzetten..
maar a.id en b.id gebruik je toch als je gebruik maakt van 2 databases, en die wilt vergelijken met elkaar?

Wout van der Burg

Wout van der Burg

20/10/2006 10:02:00
Quote Anchor link
Jeej ik ben de time-out error kwijt nu ik de GROUP BY's heb teruggezet, maar nu doet alleen de 2 eerste velden het maar weer... :( :)

Ik zal zo even mijn script weer updaten op de eerste pagina..

edit:
zie Re: alternatief voor AND? op 16.10.2006 12:26
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wout van der Burg

Wout van der Burg

Wout van der Burg

20/10/2006 10:34:00
Quote Anchor link
Wanneer ik 'AND' vervang door '&&' krijg nu deze fout:

Warning: odbc_exec() [function.odbc-exec]: SQL error: [Pervasive][ODBC Client Interface][LNA][Pervasive][ODBC Engine Interface]Syntax Error: SELECT u_materiaal, u_maatvoerin FROM artbst WHERE u_merk LIKE '(' << ??? >>&& (u_type LIKE ' ') GROUP BY u_materiaal,u_maatvoerin, SQL state 37000 in SQLExecDirect in W:\Web\Index\Service\installatieoverzicht\linkselect4popup.php on line 141

Notice: 37000 in W:\Web\Index\Service\installatieoverzicht\linkselect4popup.php on line 141

Warning: odbc_fetch_array(): supplied argument is not a valid ODBC result resource in W:\Web\Index\Service\installatieoverzicht\linkselect4popup.php on line 142

line 140-147
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<? $group_03_query = "SELECT ".$table_column_03.", ".$table_column_04."  FROM ".$table." WHERE ".$table_column_01." LIKE '".$group_01[$table_column_01]."' && (".$table_column_02." LIKE '".$group_02[$table_column_02]."')  GROUP BY ".$table_column_03.",".$table_column_04."";
            $group_03_result = odbc_exec($connectie,$group_03_query) or trigger_error(odbc_error());
            while($group_03 = odbc_fetch_array($group_03_result))
            {

$javascript .='            VarGroup3.options[VarGroup3.options.length] = new Option("'.$group_03[$table_column_03].'","'.$group_03[$table_column_03].'");
                            VarGroup4.options[VarGroup4.options.length] = new Option("'
.$group_03[$table_column_04].'","'.$group_03[$table_column_04].'");
                '
."\r\n"            ;
            }
?>

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

20/10/2006 10:35:00
Quote Anchor link
@Wout je hebt gelijk ik ging ervanuit dat je je gegevens uit meerdere tabellen haalde.

............idd Lezen is ook een kunst.......

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

20/10/2006 10:37:00
Quote Anchor link
u_maatvoerin moet dat niet zijn u_maatvoering
lost overigens je fout niet op

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

20/10/2006 10:47:00
Quote Anchor link
LIKE '".$group_01[$table_column_01]."' && (".$table_column_02." LIKE '".$group_02[$table_column_02]."')

Gaat mis
Code (php)
1
2
3
<?php
"WHERE u_merk LIKE '%".$group_01[$table_column_01]."%' & ".$table_column_02." LIKE '%".$group_02[$table_column_02]."%'"
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven

Wout van der Burg

Wout van der Burg

20/10/2006 10:50:00
Quote Anchor link
nee het is maatvoerin.. :) exact kan niet meer lettertekens verwerken ofzo dus dat gaat goed, ik zal het eens proberen met 1 '&'..

Wout van der Burg

Wout van der Burg

20/10/2006 10:52:00
Quote Anchor link
ik heb nu 1x & gedaan en krijg alsnog de volgende fout;

Warning: odbc_exec() [function.odbc-exec]: SQL error: [Pervasive][ODBC Client Interface][LNA][Pervasive][ODBC Engine Interface]Syntax Error: SELECT u_materiaal, u_maatvoerin FROM artbst WHERE u_merk LIKE '%(%' << ??? >>& u_type LIKE '% %', SQL state 37000 in SQLExecDirect in W:\Web\Index\Service\installatieoverzicht\linkselect4popup.php on line 141

Notice: 37000 in W:\Web\Index\Service\installatieoverzicht\linkselect4popup.php on line 141

Warning: odbc_fetch_array(): supplied argument is not a valid ODBC result resource in W:\Web\Index\Service\installatieoverzicht\linkselect4popup.php on line 142

.. :)

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

20/10/2006 11:03:00
Quote Anchor link
En heb je de rest van mijn QUERY ook geprobeerd?

Wout van der Burg

Wout van der Burg

20/10/2006 11:04:00
Quote Anchor link
Ik ben er nu ook achter als ik op de betreffende regel 140/141 in de query 'AND (".$table_column_02." LIKE '".$group_02[$table_column_02]."')' weglaat dan werkt het script wel... Ook het 4e veld krijgt dan de bijbehorende waarde.. :S

Wout van der Burg

Wout van der Burg

20/10/2006 11:15:00
Quote Anchor link
Klaasjan Boven schreef op 20.10.2006 11:03:
En heb je de rest van mijn QUERY ook geprobeerd?

ja, werkte ook niet..
Maar roep ik die AND wel goed aan? want als ik hem weghaal doet hij het wel alleen vergelijkt hij dan de waarde alleen met het eerste veld..

edit: typo

Wout van der Burg

Wout van der Burg

20/10/2006 12:05:00
Quote Anchor link
Wanneer ik mijn query echo
Code (php)
1
<? echo $group_03_query."<br>"; ?>
op line 142..

krijg ik dit als output:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<? // in code tags, zodat het netjes onder elkaar staat ?>
SELECT u_materiaal, u_maatvoerin FROM artbst WHERE (u_type LIKE ' ')AND(u_merk LIKE '(') GROUP BY u_materiaal,u_maatvoerin
SELECT u_materiaal, u_maatvoerin FROM artbst WHERE (u_type LIKE ' ')AND(u_merk LIKE 'A') GROUP BY u_materiaal,u_maatvoerin
SELECT u_materiaal, u_maatvoerin FROM artbst WHERE (u_type LIKE ' ')AND(u_merk LIKE 'B') GROUP BY u_materiaal,u_maatvoerin
SELECT u_materiaal, u_maatvoerin FROM artbst WHERE (u_type LIKE ' ')AND(u_merk LIKE 'C') GROUP BY u_materiaal,u_maatvoerin
SELECT u_materiaal, u_maatvoerin FROM artbst WHERE (u_type LIKE ' ')AND(u_merk LIKE 'E') GROUP BY u_materiaal,u_maatvoerin
SELECT u_materiaal, u_maatvoerin FROM artbst WHERE (u_type LIKE ' ')AND(u_merk LIKE 'H') GROUP BY u_materiaal,u_maatvoerin
SELECT u_materiaal, u_maatvoerin FROM artbst WHERE (u_type LIKE ' ')AND(u_merk LIKE 'I') GROUP BY u_materiaal,u_maatvoerin
SELECT u_materiaal, u_maatvoerin FROM artbst WHERE (u_type LIKE ' ')AND(u_merk LIKE 'M') GROUP BY u_materiaal,u_maatvoerin
SELECT u_materiaal, u_maatvoerin FROM artbst WHERE (u_type LIKE ' ')AND(u_merk LIKE 'P') GROUP BY u_materiaal,u_maatvoerin
SELECT u_materiaal, u_maatvoerin FROM artbst WHERE (u_type LIKE ' ')AND(u_merk LIKE 'R') GROUP BY u_materiaal,u_maatvoerin
SELECT u_materiaal, u_maatvoerin FROM artbst WHERE (u_type LIKE ' ')AND(u_merk LIKE 'S') GROUP BY u_materiaal,u_maatvoerin
SELECT u_materiaal, u_maatvoerin FROM artbst WHERE (u_type LIKE ' ')AND(u_merk LIKE 'T') GROUP BY u_materiaal,u_maatvoerin
SELECT u_materiaal, u_maatvoerin FROM artbst WHERE (u_type LIKE 'GBF 512 ')AND(u_merk LIKE 'T') GROUP BY u_materiaal,u_maatvoerin

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

20/10/2006 12:47:00
Quote Anchor link
SELECT u_materiaal, u_maatvoerin FROM artbst WHERE u_type LIKE ' ' AND u_merk LIKE '' GROUP BY u_materiaal,u_maatvoerin

Wout van der Burg

Wout van der Burg

20/10/2006 13:08:00
Quote Anchor link
Haakjes weghalen geeft hetzelfde resultaat...
Er is toch eigenlijk gewoon geen reet mis met mijn query :) ?
Ik snap der niks van

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.