alweer een vraagje van mij
Ik heb namelijk het forum geinstaleert. en het werkt voortreffelijk. 1 probleempje echter:
Hij zegt als je gaat uploaden dat je een jpg, een gif of een png moet uploaden. en ik ben op dat moment een jpgtje aan het uploaden....
is dit een standaart fout?
Als ik het plaatje in de avatars map zet en in phpmyadmin in de tabel gewoon de plek van het plaatje zet dan werkt het wel.
ik weet niet wat het is.
groet bas
Probeer eens wat andere plaatjes, wellicht dat daar ergens een fout inzit. Kan het trouwens zo zijn dat er wellicht gb_lib nodig is om die plaatjes te verkleinen?
volgens mij linux. dus het zou kunnen. ook andere plaatjes en andere browsers hebben geen effect.
Probeer eens de CHMOD van je upload map naar 777 te zetten
hoe doe ik dat het snelst
jah, die had ik al gevonden. waar moet ik die in zetten?
Bas:
Wel, Heb je FTP?hoe doe ik dat het snelst
ja ik heb WS_FTP PRO 9
hoe bedoel je ? of ik kan ftpen naar de server, of dat iedereen kan ftpen naar de server?
of jij dat kan :)
Bas:
jah, die had ik al gevonden. waar moet ik die in zetten?
maan een nieuw bestand aan met dit en vul uiterraard de juiste gegevns in en dan upload je dit en dan rope je het bestand aan in je webbrower
manier van ftp:
je opent de verbinding vorvelgens rechter muisknop pop de mop die chmod moet worden en dan properties (eigenschappen) en dan 777 nemen
ik kan wel (via wsftp :P) uploaden ja. zo upload ik mijn spullen daar altijd heen
soms werkt het niet hoor, alleen met bestanden die door php zijn aangemaakt
en bovendien: het werkt alleen met bestanden, zie een ouder topic(weet de naam niet meer) van dit forum ;)
niels:
en vul uiterraard de juiste gegevns in en dan upload je dit en dan rope je het bestand aan in je webbrower
ik snap hem niet. waar moet ik die gegeven invullen?
In je WsFTP, zoek de map, rechtermuisknop, Properties, chmod instellen...
ik zoek trouwens nog een goede p2p client, is wsftp een goeie of weten jullie een betere? IE is echt niks ;)
Controleer de groote van je jpg, (gebruik even een hele kleine) en je instellingen van php.ini.
; Maximum allowed size for uploaded files.
upload_max_filesize = 2M
Heb ik staan, en houd in dat je maximale uploadsize 2 Megabyte is!
ik denk dat ie hosting heeft, dus das moeilijk php.ini aanpassen? :)