ampersands uitlezen als string
Timor bos
15/12/2006 14:19:00Hallo,
ik wil een tekst uit een database lezen (met php) en in een flash textveld plaatsen , ik heb alleen een probleem met het & teken.. zodra deze voor komt in een tekst breekt hij de tekst af, alles wat achter die & komt wordt niet meer getoont. (wel gewoon als ik de php in mijn webbrowser open, maar in flash niet)
Ik had dit zelfde probleem met xml, daar moest ik & vervangen door &
weet iemand wat ik moet doen om die & gewoon als string uit te lezen en correct in een flash textveld weer kan geven?
mijn php code:
$output = "&veld1=";
$sql=mysql_query("SELECT lineup FROM `agendaeerstvolgende` WHERE 1");
while($row=mysql_fetch_array($sql))
{
$veld1="$row[lineup]";
$output.="$veld1";
}
echo $output;
in het database veld lineup staat dus een tekst waar het & teken in staat..
ik wil een tekst uit een database lezen (met php) en in een flash textveld plaatsen , ik heb alleen een probleem met het & teken.. zodra deze voor komt in een tekst breekt hij de tekst af, alles wat achter die & komt wordt niet meer getoont. (wel gewoon als ik de php in mijn webbrowser open, maar in flash niet)
Ik had dit zelfde probleem met xml, daar moest ik & vervangen door &
weet iemand wat ik moet doen om die & gewoon als string uit te lezen en correct in een flash textveld weer kan geven?
mijn php code:
$output = "&veld1=";
$sql=mysql_query("SELECT lineup FROM `agendaeerstvolgende` WHERE 1");
while($row=mysql_fetch_array($sql))
{
$veld1="$row[lineup]";
$output.="$veld1";
}
echo $output;
in het database veld lineup staat dus een tekst waar het & teken in staat..
PHP hulp
12/01/2025 12:54:30Jelmer -
15/12/2006 14:23:00hint: urlencode
Jurgen assaasas
15/12/2006 14:24:00misschien moet je & escapen door bijv een \ ervoor te zetten. Dit is toch wel vreemd. Als je het als tekst verzend.
Jelmer -
15/12/2006 14:40:00Je moet de data even door urlencode halen, aangezien Flash z'n loadVariables dat verwacht als antwoord, een urlencoded string.