"anders" = nieuw tekstvak
Patrick
01/09/2007 10:55:00Beste leden,
ik heb een select list, daarvoor gebruik ik deze code:
<select name="select" id="select">
<option value="test">test</option>
<option value="test2">test2</option>
<option value="anders">anders...</option>
</select>
Nu wil ik, dat als anders geselecteerd word, dat er direct eronder een tekstvak verschijnt waarin mensen iets anders kunnen invullen.
Nu heb ik dit script:
<a href="#" onSelect="javscript: document.getElementById('other').style.display = ( document.getElementById('other').style.display == 'none' ) ? 'block' : 'none';">Andere</a><br />
<div id="other" style="display:none">
<input type="text" name="andere" />
</div>
Alleen deze zet onder mijn selectlist een link met "anders" neer waarop geklikt moet worden als ze iets anders in willen vullen, waarna het tekstvak verschijnt.
Dit wil ik dus niet, het moet dus gewoon direct verschijnen als ze "anders" in de selectlist aanklikken.
Hoe moet dat?
ik heb een select list, daarvoor gebruik ik deze code:
<select name="select" id="select">
<option value="test">test</option>
<option value="test2">test2</option>
<option value="anders">anders...</option>
</select>
Nu wil ik, dat als anders geselecteerd word, dat er direct eronder een tekstvak verschijnt waarin mensen iets anders kunnen invullen.
Nu heb ik dit script:
<a href="#" onSelect="javscript: document.getElementById('other').style.display = ( document.getElementById('other').style.display == 'none' ) ? 'block' : 'none';">Andere</a><br />
<div id="other" style="display:none">
<input type="text" name="andere" />
</div>
Alleen deze zet onder mijn selectlist een link met "anders" neer waarop geklikt moet worden als ze iets anders in willen vullen, waarna het tekstvak verschijnt.
Dit wil ik dus niet, het moet dus gewoon direct verschijnen als ze "anders" in de selectlist aanklikken.
Hoe moet dat?
PHP hulp
08/11/2024 00:43:38Arjan Kapteijn
01/09/2007 10:59:00Zoiets als dat je hier bij betalingstermijn bijvoorbeeld invult 'Per halfjaar'?
Dat is vrij eenvoudig te realisreen, ik doe het zelf hier mee, scheelt je een berg code want je kunt het eenvoudig hergebruiken.
Dat is vrij eenvoudig te realisreen, ik doe het zelf hier mee, scheelt je een berg code want je kunt het eenvoudig hergebruiken.
Patrick
01/09/2007 11:06:00Dat is inderdaad wat ik bedoel.
Alleen met dat script snap ik het niet zo, want er staat verder helemaal geen uitleg bij hoe ik het kan toepassen..
Alleen met dat script snap ik het niet zo, want er staat verder helemaal geen uitleg bij hoe ik het kan toepassen..
Arjan Kapteijn
01/09/2007 11:13:00Zo moeilijk is het niet, je maakt een divje aan en geeft een rel="none" of rel="divnaam" mee... Daarnaast staat in het script een link, je komt dan uit op deze website met alle info die je nodig kan hebben. Is van PPK, dus goed spul.