Android en internet... ?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/09/2011 18:01:54
Quote Anchor link
Ola,

Oké, ik ben er inmiddels vrij zeker van dat deze telefoon voor mij de juiste keuze is. Ik heb nog nooit eerder internet op mijn mobiel gehad en nu vraag ik me een paar dingen af.

- Dit toestel draait op Android. Is dat goed?
- Hoe krijg ik een app op mijn telefoon, bijvoorbeeld buienradar, nu.nl, whatsapp... is er één overkoepelende website waar alle apps op staan? Volgens mij heb je betaalde en gratis apps. Op welke manier moet je betalen voor een betaalde app? Wordt dat dan gewoon van je telefoonabonnement afgeschreven?
- Kun je met dit toestel in combinatie met een internet abonnement navigeren (zoals een Tom Tom)?

Wie kan me een beetje vooruit helpen? Ik ben er nog niet zo erg in thuis dus alle hulp en tips zijn welkom. Alvast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 15:30:27

Jordi Kroon

Jordi Kroon

01/09/2011 18:52:06
Quote Anchor link
android zelf vind ik heel fijn. Om apps te kunnen downloaden moet je naar de market. Daarvoor heb je een gmail account nodig. Je hebt ook blackmart alpha daar kan je zelf gratis betaalde apps downloaden (Is een applicatie alleen op google te vinden.

Je kan er mee navigeren. Ik zelf gebruik daar sygic voor. Je kan ook backups maken, Overclocken , boot animation wijzigen of custom roms downloaden (Link

Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/09/2011 19:31:30
Quote Anchor link
Bedankt voor je reactie Jordi. Wat is een custom ROM en waarvoor heb je die nodig? (de telefoon die ik wil kopen is trouwens niet de X10 maar de nieuwe versie.)

Ik weet niet of dat blackmart alpha zo heel slim is: lees

Ah... ik heb hier de gratis apps gevonden :-)

https://market.android.com/details?id=apps_topselling_free

Andere mensen ook nog tips of leuke wetenswaardigheden wat betreft Android???

TJVB tvb

TJVB tvb

01/09/2011 19:32:20
Quote Anchor link
De android market bevat zeer veel applicaties.
Daarnaast kun je soms applicaties downloaden.

Voor navigatie gebruik ik google maps, dat werkt echt ideaal. Zolang je met de map en niet met de satelliet beelden gaat werken is het telefoonnetwerk snel genoeg om de informatie te laden.
Tom Tom is bezig met een android versie, als de extra opties (live file info, flitsers etc) daar goed in werken wil ik er wel voor betalen (het wordt waarschijnlijk een soort abonnement i.p.v. eenmalige aanschaf)

Die blackmarket gebruik ik niet op mijn telefoon juist om te voorkomen dat je er problemen mee krijgt. Veder haal ik via evernote en dropbox veel documenten (pdf maar ook epub etc) naar mijn telefoon om te lezen. Evernote is ook handig om snel notities mee te maken en die dan op je pc uit te werken.

Verder een greep aan applicaties die ik handig vindt
ReadItLater (urls opslaan voor als je meer tijd hebt of toch een groter scherm hebt dan je telefoon)
Teamviewer, remote desktop, ssh client voor snelle hulp op afstand
Buienrader
TuneIn radio (radio streams)
Wifi Analyzer (de sterkte van de wifi signalen in je omgeving)
De app van je bank
Swiss Army knife (waterpas, zaklamp, kompas, stopwatch, timer, liniaal in 1)
Skype, google talk, whatsapp, tweetdeck voor communicatie
nu, tweakers,tv gids voor nieuws

En daarnaast natuurlijk de standaard dingen van mijn telefoon zoals spraak herkenning, mediaplayer, camera etc.
Gewijzigd op 01/09/2011 19:45:12 door TJVB tvb

Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/09/2011 20:09:46
Quote Anchor link
Ah oke, thanks.... als ik het zo lees dan ben jij best een "zware" gebruiker. Hoeveel mb gebruik je per maand? Hoe werkt navigatie via Google Maps? Zegt ie dan ook welke kant je op moet enzo?

Jordi Kroon

Jordi Kroon

01/09/2011 20:26:31
Quote Anchor link
Een custom rom is een zelfgemaakt systeem die extra dingen bevat en bijv andere themas heeft ikzelf gebruik cyanogenmod 7 omdat die sneller is als htc sense. Ook is de software versie 2.3.4 ipv 2.2 Je zou hier kunnen kijken wat er voor extra's bij zitten :http://www.cyanogenmod.com/about
Je kan ook op theunlockr.com kijken welke er voor jou zijn.
blackmart kan je wel gebruiken je moet alleen goed oppassen met wat je download. Als je onbekende apps gaat downloaden dan zit je verkeerd. Ook moet je goed de status lezen.

TJVB tvb

TJVB tvb

01/09/2011 20:33:00
Quote Anchor link
De hoeveelheid data via het telefoonnetwerk valt wel mee. Ik heb eigenlijk alleen onderweg geen wifi (zeg maar 2 uur per dag)
En sommige programma's (zoals Evernote) syncen niet als je geen wifi hebt (kun je wel aanzetten).
Via maps is het net een soort Tom Tom op je telefoon, hij laat zien waar je naartoe moet en wat je volgende afslag is. Als je aankomt geeft die indien beschikbaar ook nog een streetview weergave van het pand

Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/09/2011 20:59:01
Quote Anchor link
@jordi: ik denk dat ik voorlopig maar even bij de standaard toepasasingen blijf...

@TJVB: ik heb helemaal geen wifi... dus zal alles vanuit m'n bundel doen. Ik ga dan voor een 1GB bundel. Hopelijk is dat genoeg, maar ik zou denken van wel.

Hoe zit het eigenlijk als je een betaalde app wil? Hoe gaat de betaling dan in z'n werk? Worden die kosten bij je abonnement opgeteld ofzo?

Jordi Kroon

Jordi Kroon

01/09/2011 21:01:03
Quote Anchor link
ik dacht met ideal . Paypal wouden ze maar hebben ze toch maar niet gedaan.
Je kan ook de free versie en dan mischien upgraden via die app met andere betaal middelen. Maar dat is maar bij weinigen

Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/09/2011 21:02:18
Quote Anchor link
Gewoon via ideal? Ah oke... op zich wel makkelijk lijkt me. Thanks!

Vincent Huisman

Vincent Huisman

01/09/2011 23:20:07
Quote Anchor link
http://osxdaily.com/2010/08/27/download-android-os-to-run-in-a-virtual-machine/

Ik heb ook al eens geprobeerd. Op een mobiel zal het natuurlijk wel anders zijn en zal er meer beschikbaar zijn maar ik denk dat dit wel een goed beeld zal geven

Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/09/2011 23:52:40
Quote Anchor link
Wat is Android eigenlijk? Net zoiets als Windows?

Jordi Kroon

Jordi Kroon

02/09/2011 10:39:49
Quote Anchor link
Android is hetzelfde als blackberry OS en IOS . Allebei zijn ze (vooral) bedoeld als firmware voor smartphones. Android is vooral in java geschreven .Linux is de basis van android. apps kan je ook alleen schrijven in java. Je hebt er wel een sdk van android voornodig maar de basis van java ook. Android kan je ook runnen op een laptop omdat linux erachter zit. Maar ik zal het persoonlijk niet doen omdat je dan het gevoel hebt dat je op een grote smartphone zit.

Afbeelding

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/09/2011 11:28:07
Quote Anchor link
Dankjewel voor de uitleg. Maar uiteindelijk is het dus wel een Operating System net als Windows eigenlijk? Alleen dan voor je telefoon?

Jordi Kroon

Jordi Kroon

02/09/2011 11:36:34
Quote Anchor link
ja precies

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/09/2011 11:39:11
Quote Anchor link
Oké dan snap ik 'm :-)

Jij schreef dat je sygic gebruikt voor navigatie? Wat is dat voor iets? En is dat beter dan Google Maps?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/09/2011 12:16:00
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 01/09/2011 23:52:40:
Wat is Android eigenlijk? Net zoiets als Windows?

Niet lullig bedoeld, maar dat antwoord kon je vast en zeker wel op Wikipedia of Google vinden ;-)

Android is een OS die op Linux draait (weet niet precies op welke distro deze gebaseerd is) welke op tablets en telefoons kan draaien.

Versie 2.x is gebaseerd op telefoons, en versie 3.x is gebaseerd op tablets. Versie 4.x zou als het goed is geschikt moeten zijn voor beiden.

En dan nu even mijn ervaringen met Android:
Ik heb nog geen telefoon met Android, maar wel thuis een tablet. De Asus Transformer, een geweldig apparaat. Hierop draait indmiddels Android 3.2 en dat draait als een tierelier. Het start lekker snel op, erg gebruiksvriendelijk en de gebruikersomgeving is helemaal aan je wensen aan te passen. Je hebt hierop 4 bureaubladen die je vol kan zetten met widgets (om het weer of de mail-notificaties e.d. te tonen) en pictogrammen van de applicaties.

De market is inderdaad een verrijking en barst van de vele applicaties die leuk, handig en informatie kunnen bieden. Zo kan ik mijn Logitech Squeezebox in mijn huiskamer met mijn tablet bedienen, en kan ik foto's van mijn centrale netwerk-opslag bekijken vanuit de huiskamer, slaapkamer, kelder, kruipruimte of waar dan ook :P.

En het draait rete stabiel...

Let op dit ik dit wel schrijf voor de tablet versie, maar deze features worden wel samengetrokken in de toekomstige 4.x versie.

Android... _O_ Een echt aanrader. Ik ben 'Symbian' op de Nokia echt nu zo zwaar beu....
Gewijzigd op 02/09/2011 12:24:26 door - Ariën -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/09/2011 12:22:07
Quote Anchor link
"Niet lullig bedoeld, maar dat antwoord kon je vast en zeker wel op Wikipedia of Google vinden ;-)" Ongetwijfeld, maar als ik midden in een gesprek zit dan ga ik in de regel niet tijdens dit gesprek naar Google om een antwoord te vinden. ;)

Thanks voor de toelichting. Moet ik het dan zien als een normale Linux met daaroverheen een Android schil? Feitelijk is het dan dus gewoon Linux met wat optimalisatie voor een mobiele telefoon / tablet?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/09/2011 12:29:28
Quote Anchor link
Ja, als ik zo lees is het helemaal opnieuw geschreven bovenop de linux-kernel. Het is geen aftakking van een bestaande distributie van Linux. Android draait voornamelijk ook op JAVA.

En ja, het is inderdaad speciaal voor telefoon en tablets geschreven :-).
Gewijzigd op 02/09/2011 12:30:45 door - Ariën -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/09/2011 12:31:48
Quote Anchor link
Ah oké, dat is voor mij een totaal andere tak van sport. Geen idee hoe dat allemaal werkt. Maar als je die Android schil er dus vanaf plukt hou je Linux over :-)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/09/2011 15:01:13
Quote Anchor link
Toch nog even 2 vragen...

- Als Android een besturingssysteem is... moet je er dan geen virusscanner op zetten?

- Kun je op je mobieltje eigenlijk programma's zetten? Bijvoorbeeld een PHP editor?

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.