Android vragen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/10/2011 16:04:53
Quote Anchor link
De vaste koffiehoek lezers weten inmiddels wel dat ik voor het eerst een smartphone heb gekocht. Ik heb hier op het forum verschillende topics over lopen, maar het lijkt me handiger om alles in 1 topic te plaatsen. Ik heb een aantal vragen en wellicht kun JIJ er een of meer van beantwoorden. Dat zou ik erg fijn vinden. Je hoeft niet alle vragen te beantwoorden, maar mocht je toevallig het antwoord op een vraag weten dan hoor ik het graag :-)

1) Hoe kan ik het beste mijn contacten invoeren? Gewoon via de telefoon alles invoeren? Of bijvoorbeeld alle contacten in Gmail invoeren en die importeren in de telefoon?

2) Maak jij onderscheid tussen je "telefoon contacten" en je "mail contacten"? Of zet je alle contacten bij elkaar? (beetje lastig om uit te leggen wat ik bedoel, ik hoop dat iemand het begrijpt) Ik bedoel eigenlijk of jij alle contacten bij elkaar zet, of dat je sommige contacten alleen maar in je mailprogramma kunt terugvinden?

3) Gebruik je een programma om je batterijduur te verbeteren. Zo ja welke?

4) Gebruik je een programma om je belminuten, smsjes, dataverkeer bij te houden? Zo ja welke?

5) Ik zou graag een kalender willen gebruiken waarin ik makkelijk afspraken en verjaardagen kan zetten, maar deze kalender moet dan synchroniseren tussen mijn pc en mijn mobiel. Dus dat ik bijvoorbeeld een afspraak inplan via mijn pc en dat die dan automatisch ook in mijn telefoon staat en dat ik dan een kwartier voordat de afspraak plaatsvindt een melding krijg op mijn telefoon. Kan zoiets? En welk programma kan ik daar het beste voor gebruiken?

6) Welke (gratis) routeplanner is het handigst om met de auto van punt A naar B te rijden? En welke (gratis) routeplanner kun je gebruiken als je midden in een vreemde stad bent om te zien waar je bent? (mijn telefoon heeft GPS) En dat je dan een plattegrondje te zien krijgt met de straatnamen? Eventueel met winkels en restaurants erbij?

7) Welke app kan ik het beste gebruiken om het weer in mijn woonplaats te zien voor de komende dagen? Gewoon de standaard app die al op mijn telefoon zit, of zijn er nog andere / betere handige weer-apps?

8) Welke GRATIS spelletjes MOET ik zeker downloaden? :-)

9) Wat is jouw favoriete browser en mailprogramma?

10) Hoe kan ik zien welke programma's actief zijn? En hoe kan ik die afsluiten? Ik kreeg al eerder een tip dat ik dan in taakbeheer moet kijken, maar dat kon ik nergens vinden (mijn telefoon is overigens niet ge-root).

11) Deze vraag is een beetje technisch. Ik wil voorkomen dat ik in het buitenland internet data verbruik. Ik wil dan ook dat mijn internet direct uitschakelt zodra ik in het buitenland ben. Hoe doe ik dit? Ik heb een Telfort abonnement, maar de klantenservice geeft telkens maar geen duidelijk antwoord. Telfort maakt gebruik van het netwerk van KPN en daarom moet ik volgens Telfort data roaming inschakelen. Zij zeggen dat als ik over de grens ga ik handmatig internet moet uitschakelen, maar op hun eigen forum las ik een reactie van een van hun medewerkers dat je gewoon je netwerk handmatig moet instellen op KPN. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet geloven en ik wil niet ineens onverwachte kosten krijgen. Daarom moet die dataverbinding uitgeschakeld worden zodra ik in het buitenland ben. Iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?

12) Hoe bel jij iemand? Klik je op "telefoon" en gebruik je de smart dial functie... dus dat je een stukje van iemands naam intypt? Of ga je naar "contacten" en bel je vanuit daar de juiste persoon?

Hopelijk kan iemand een of meerdere vragen beantwoorden. Je hoeft ze dus niet allemaal te beantwoorden. Alvast hartelijk dank!
Gewijzigd op 11/10/2011 16:09:59 door Ozzie PHP

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 17:46:41

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/10/2011 16:41:59
Quote Anchor link
Als het om spellen gaat, zeg ik Angry Birds _O_

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/10/2011 19:51:15
Quote Anchor link
Dankjewel Aar, hopelijk volgen er nog meer reacties.

Vincent Huisman

Vincent Huisman

11/10/2011 20:31:32
Quote Anchor link
Ik heb standaard om de zoveel minuten een clocksync aan, en handmatig doe ik de advanced killer app

als spelletje doe ik vaak dragon fly

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/10/2011 20:55:39
Quote Anchor link
Vincent, dankjewel... wat doet die clocksync?

Nog andere mensen die een van mijn vragen kunnen beantwoorden?

Vincent Huisman

Vincent Huisman

11/10/2011 21:03:42
Quote Anchor link
nou, mijn klok loopt elke 15 seconden 1 seconde achter. Ik denk dat dit gewoon aan mijn mobiel ligt, maar die clocksync zet dan de tijd weer naar internet tijd om de zoveel minuten

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/10/2011 21:10:30
Quote Anchor link
Huh...? Hoe kan dat nu weer :-))) Dat is dus 4 seconden per minuut en per uur dus 240 seconden = 4 minuten. Tijd voor een nieuwe telefoon lijkt me :D

Weet jij het antwoord op (sommige van) mijn vragen in de beginpost?

Vincent Huisman

Vincent Huisman

11/10/2011 22:09:41
Quote Anchor link
klopt, maar op die telefoon hoort ook geen android :)

die taakbeheer kan dus ook met die advanced killer app

ik gebruik opera mini, simpelweg omdat ik die ook op mijn oude telefoon gebruikte die alleen java ondersteuning had en dus opera mini een goede oplossing

contacten doe ik gewoon via het contacten menu, en dan toevoegen

ik gebruik de standaard google agenda, heb die altijd in mijn browser open en op mijn mobiel is hij ook altijd aan

bellen doe ik niet vaak, maar als ik het doe doe ik het via contacten

als route planner heb ik gewoon google maps, alleen omdat die er al op stond en ik te lui was om een andere er op te zetten

Jordi Kroon

Jordi Kroon

11/10/2011 22:15:59
Quote Anchor link
1. Alle contacten in gmail voeren. Of alles handmatig maar opslaan op google voor syncing.

2. Nee wel onderscheid tussen de contacten van hyves en what'sapp
Android wil als je hem toestemming geeft nog wel eens die in je contacten lijst gooien. Handig als je 300 man in je contacten hebt.

3. Nee wat wel handig is is elixer. Voor alle gegevens van je mobiel.

4. Nee gewoon ouderwets bellen naar 1344 -> smsje met beltegoed info

5. dat weet ik niet ik geloof dat google dit standaart al heeft.

6. Sygic met crack erover = gratis navigeren door heel de wereld.

7. Standaart HTC app is het fijnste.

8. Ik heb geen game phone (of hoe je het ook zegt) maar angry birds / cut the rope zijn the populairste

9. Dolphin mini browser

10. makkelijks app -> taskmanager

11. Je hebt er een app voor . Ik was alleen de naam kwijt. Maar hij bestaat wel

12. Beide mogelijk

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/10/2011 22:39:51
Quote Anchor link
@Vincent: als je iets invoert in de Google agenda, staat het dan ook meteen in je mobiel?

@Jordi: dankjewel en top dat je alle vragen hebt beantwoord!!! Wat bedoel je bij punt 1 met "opslaan op google voor syncing"? Wat betreft punt 10... wat bedoel je precies? Moet ik de app taskmanager downloaden? Wat betreft punt 6 graag meer info (even in priveberichtje)

Hopelijk zijn er nog meer die het net als jordi aandurven om alle vragen te beantwoorden....

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/10/2011 22:58:46
Quote Anchor link
* bumpje *

Welke held beantwoordt mijn vragen (zie bovenaan) even? Ik ben je erg dankbaar...

Roel -

Roel -

13/10/2011 18:24:13
Quote Anchor link
Offtopic, maar ga je ook ontwikkelen voor Android?

Jordi Kroon

Jordi Kroon

13/10/2011 18:27:29
Quote Anchor link
@ ozzie Zie PM
@Roel het is zijn eerste android dus dat denk ik (nog) niet

Vincent Huisman

Vincent Huisman

13/10/2011 21:27:43
Quote Anchor link
een web applicatie is niet zo moeilijk te maken hoor jordi

Jordi Kroon

Jordi Kroon

13/10/2011 22:47:21
Quote Anchor link
Nee dat klopt maar apps (apk's) vind ik self wel

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/10/2011 13:07:56
Quote Anchor link
Roel van de Water op 13/10/2011 18:24:13:
Offtopic, maar ga je ook ontwikkelen voor Android?

Nee, ik ga zelf geen apps maken (voorlopig in ieder geval niet). Wel wil ik ooit mobiele versies van websites gaan maken. Vanwaar de vraag?

Jordi kroon op 13/10/2011 18:27:29:
@ ozzie Zie PM

Thanks! :-)

Jordi Kroon

Jordi Kroon

14/10/2011 15:17:05
Quote Anchor link
@ozzie , webkit?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/10/2011 15:20:13
Quote Anchor link
Thanks, maar volgens mij is dit niet echt om websites te bouwen.... tenminste dat denk ik

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.