Anti bot
Steff an
29/04/2006 15:29:00Hallo,
Ik wil graag een site van mij beveiligen tegen bots. Ik bedoel dan geen zoekmachine bots, maar bots die gegevens van een website van mij willen halen. Hoe kan ik dit het beste doen?
- Unieke urls/id gebruiken en hoe controleer ik dit? Misschien dat ik een soort serial systeem kan maken, met een speciaal 'algorithm'.
- ...
Steffan
Ik wil graag een site van mij beveiligen tegen bots. Ik bedoel dan geen zoekmachine bots, maar bots die gegevens van een website van mij willen halen. Hoe kan ik dit het beste doen?
- Unieke urls/id gebruiken en hoe controleer ik dit? Misschien dat ik een soort serial systeem kan maken, met een speciaal 'algorithm'.
- ...
Steffan
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Steff an
PHP hulp
21/11/2024 12:44:21Arjan Kapteijn
29/04/2006 15:41:00Word moeilijk... er zit namelijk weinig verschil tussen een normale bot en een bezoeker. Waarom zou je dat willen eigenlijk?
DaeDaluz
29/04/2006 15:56:00Als je bot dat 'wil' (de maker dus) dan kan hij alle headers mee sturen zoals FireFox die verstuurd en dan kan jij echt geen verschil ontdekken..
Jelmer -
29/04/2006 16:05:00Je zou kunnen zoeken in ontbrekende headers e.d. PHP stuurt via fopen() waarschijnlijk headers mee waaraan je kan zien dat het PHP is. Die zou je nog tegen kunnen houden. Maar via fsockopen kan je Firefox zoo ontzettend goed imiteren >:)
Steff an
29/04/2006 16:05:00Oke, dan anders alle bots blokken.
- Unieke urls/id gebruiken en hoe controleer ik dit? Misschien dat ik een soort serial systeem kan maken, met een speciaal 'algorithm'??
- Unieke urls/id gebruiken en hoe controleer ik dit? Misschien dat ik een soort serial systeem kan maken, met een speciaal 'algorithm'??