Anti Ddos
Ik wordt al sinds één week geddost door iemand die ik niet ken.
Hij doet het vooral 's avonds en dit is vrij lastig.
Is er een mogelijkheid om zijn ip te kennen, en hem misschien ook ff te ddossen?
En welk programma zou ik het best gebruiken? Het is NIET voor m'n website, maar voor m'n thuisinternet.
Alvast zeer erg bedankt
Mvg,
Diov
(terug ddossen lijkt me overigens niet de oplossing... het kan ook gewoon een bot/malware programma zijn die dat doet)
Anders zou het inderdaad makkelijk zijn.
Hoe weet je dan dat je geddost wordt?
Quote:
ik wordt al sinds één week geddost door iemand die ik niet ken.
Uhm, weet je überhaupt wel wat een Ddos is?
Als jij denkt dat dit 1 ipadres is wat je zo uit je verhaal niet eens weet, vraag ik me af of het eigenlijk wel een Ddos aanval is. Vooral omdat je erbij vertelt dat het hoofdzakelijk in de avonduren gebeurd.
Dit doe je niet met 1 computer en al zeker niet als een eenmansactie actie.
En niet om even in de avond uurtjes te vervelen.
Het doel van een Ddos is om een systeem geheel plat te gooien.
Dus zoiets doe je tot een dead end.
Geen enkel eigenschap daarvan lees ik terug in je vraagstelling.
Dus zou zeggen, doe eens een stapje terug, en ga eens wat logischer denken.
Enkele tips:
- Veel taken op een computer uitvoeren met een chronisch tekort aan geheugen? (Kappot misschien?)
- een overijverige virus scanner die een full scan uitvoert?
- Defragmenteren op een ongewenst moment?
- Schijfruimte tekort?
- Spyware draaien?
- Oververhitte processor?
- Te veel data over je netwerk?
- Een router die aan het eind van zijn latijn is?
- Slechte verbinding met het internet. (denk aan je modem)
- Toevallig bij Tele2 je internet zitten? En heb je een verkeerd kanaal ingesteld van je WIFI?
Zo kan ik er nog wel 1000 opnoemen..
Daar zou ik het eerst gaan zoeken alvorens je grote taal in de mond te nemen. ;)
Ik ken deze persoon half, heb hem leren kennen op internet door een spel.
Hij wilde dat ik mijn eigen team vermoorde, en kreeg daar een paysafecard voor.
In overleg met me team heb ik de psc aangenomen, maar ze niet vermoord.
(Vermoorden in spel he, niet in het echt :p)
Ik denk dat hij me ip gevonden heeft door skype, hij zij ook in het spel de eerste 3 letters van me ip.
Hij pingt me gewoon via cmd.
Wat zou ik best doen?
Ik weet , dit is niet echt een vorm van ddos. Ddos is op verschillende plaatsen een website proberen neer te halen door gegevenspakketjes te versturen zodat de server overlast denk ik.
Alvast bedankt voor de hulp
Diov
Quote:
Hij wilde dat ik mijn eigen team vermoorde, en kreeg daar een paysafecard voor.
Vind je het raar dat hij kwaad is? Ik weet niet hoeveel er op die paysafecard stond maar we hebben het wel over echt geld dus en niet wat virtueel geld in een spelletje. Zou het dan niet netjes zijn om zijn geld terug te geven?
Wij zijn ook gescamt aan 50 euro psc. Dusja, dan proberen we terug te verdienen.
Maar ik zou graag weten, of er geen programma er tegen is.
Heb al anti ddos guardian geprobeert, maar proefversie is verlopen.
Terug dossen brengt je gewoon in de problemen en is ronduit kinderachtig. Niet doen dus.
Maar in ieder geval. De persoon die jouw aan het dossen is zal wel niet dezelfde persoon zijn die jullie voor 50 euro heeft bedondert of wel? Het is niet zo dat als je bestolen wordt dat je dan een vrijpas krijgt om hetzelfde bij iemand anders te doen. Dus in andere woorden, praat het eens met hem uit. Op deze manier blijven jullie bezig.
Zou er geen programma zijn om dit te omzeilen?
Ik kan zelf ook wel pingen naar z'n ip als ik die had, maar die heb ik niet.
Als jij zelf in feite 10,- euro hebt gestolen, dan lijkt het mij een goede zaak om die 10,- euro weer terug te geven.
Verder aub ook niet meer gaan vragen hoe je een ip-adres moet achterhalen of hoe je moet dossen. Dit forum is niet het middel om een privé probleem wat je zelf veroorzaakt hebt op te lossen. Succes verder.
Gewijzigd op 30/01/2013 15:54:11 door Ozzie PHP
Als je wat logbestanden verzamelt (zeer handig), en deze naar abuse@zijnprivider.nl stuurt met een vermelding wat er gebeurt is, dan kan zijn provider even ingrijpen. Want wat onze scriptkiddie aan de andere kant van de lijn doet, is niets meer dan dan de algemene voorwaarden voor zijn internetverbinding te overtreden, en dat mag niet ;-)....
Gewijzigd op 30/01/2013 16:25:44 door - Ariën -
Denk maar aan een bank, hij leent 50 euro & krijgt die nooit terug.
Ik vraag niet voor illegale praktijken, ik zoek gewoon een programma hoe je maakt dat zijn ip geblokt wordt ofzo.
@Aar, ik heb jammer genoeg z'n ip adres niet.
Maar bedankt voor de handige link (ripe.net)
Bedankt voor de uitleg, ik zal anders eens contact opnemen met mijn provider. Die zou dit ook wel kunnen zien.
Quote:
Denk maar aan een bank, hij leent 50 euro & krijgt die nooit terug.
Dan krijg je zo'n aardige deurwaarder aan de deur.
Ik wil niet te hard van de toren blazen omdat ik het verhaal niet 100% compleet heb. Maar het lijkt me stug dat iemand je 10 Euro biedt als hij je van tevoren 50 Euro afhandig heeft gemaakt.
De vraag is je zowel direct als inderect al een paar keer gevraagd. Is de persoon van wie jij de 10 Euro hebt dezelfde die jouw / je team 50 Euro afhankelijk heeft gemaakt?
Als het iemand anders is dan hoef je hier dus niet de gebeten hond te spelen want dan heb je het aan jezelf te danken. Ja het is kinderachtig om iemand te gaan dossen maar je zit dan gewoon op je eigen blaren.
Als het dezelfde persoon is dan is mijn vraag waarom je geen aangifte hebt gedaan? Eerlijk is eerlijk, je krijgt je geld waarschijnlijk nooit terug. Maar je verlaagt je tenminste niet tot hetzelfde niveau van de persoon die je bestolen heeft. En je maakt geen nieuwe slachtoffers die er eigenlijk niets mee te doen hebben.
Tevens snap ik niet dat jullie paysafecards gebruiken voor zoiets? Heeft het spel geen ingame opties om anderen te betalen? Deze zijn namelijke traceerbaar en dan is het iets wat de beheerders van het spel voor je kunnen oplossen. Nu zullen ze je niet kunnen helpen en tevens riskeer je een ban want het is vaak niet toegestaan om echt geld te betalen aan anderen voor ingame items of wat dan ook. Tenzij het via hun eigen systeem gaat "Micro transacties".
- Diov - op 30/01/2013 16:52:51:
Bedankt voor de uitleg, ik zal anders eens contact opnemen met mijn provider. Die zou dit ook wel kunnen zien.
Jep, die hebben een hele grote monitor waarop ze alle data en requests kunnen zien die door hun netwerk gaat.....
Even serieus, hoe zou een provider met 1.5 mln klanten even weten dat Pietje een ddos doet naar jouw? Ze moeten toch echt een IP hebben om zulke zaken te kunnen uitzoeken.
Geld heb ik aangenomen en in de groep gestopt. En niet naar hun groep geweest.
Waarom aangifte doen? Ik zag dat geld toch nooit terug.
Is waar aar, zou je dit terug kunnen vinden via cmd commands? Heb nu altijd netstat aanstaan.
En is er geen programma om de ddossen te omzeilen?
waarom geef jij mij het gevoel dat je nog een heel jong piepkuikentje bent?
Je word niet geddosed.
Nogmaals ddossen is net zolang doorgaan tot het systeem plat ligt.
Het enige waar jij last van hebt is wat ping aanvragen die je wil negeren.
Dan is de firewall een oplossing.
Het ip van de request bij de modem al blokkeren en je bent klaar.
verder wat je moet gaan doen is opbiechten bij je ouders. Zullen waarschijnlijk je de les lezen maar daar heb ik geen medelijden mee.
- Zo'n heel klein piepkuikentje ben ik ook weer niet. Jouw gevoel kan je bedriegen he.
- Ik weet dat het niet ddossen is, maar eerder pingen via cmd.
- Ik ga op zoek naar een geschikte firewall voor dit, iemand een sugestie?
- Als ik het ip NIET heb, kan ik hem ook niet blokkeren.
- Je moet niet mij de les spellen, men ouders deden dit vroeger al genoeg :)
klopt, mijn gevoel kan me bedriegen.
Maar als je het topic zo leest als een buitenstaander dan komt dat zo wel over.
Laten we eerlijk zijn, als je al zo volwassen bent dan weet een ieder weldenkend persoon toch ook wel dat stelen van elkaar niet correct is.
Quote:
- Ik weet dat het niet ddossen is, maar eerder pingen via cmd.
Mooi! Dan weet je inmiddels wat het wel is.
Quote:
- Als ik het ip NIET heb, kan ik hem ook niet blokkeren.
Dan kan je dus ook niet met zekerheid zeggen dat de ander dus schuldig is.
Feitelijk valt er dus niets te blokkeren.
3 letters van je ipadres zegt me niet zoveel.
Is zo op te zoeken als je creatief bent.
Quote:
- Ik ga op zoek naar een geschikte firewall voor dit, iemand een sugestie?
Ja heel simpel, echter zonder ip word dat lastig.
Gewoon in je router een deny rule neerzetten.
Mik nou eens eerst alle rules van je poorten die je open hebt staan voor je spel dicht.
Kijk dan eens of het al verbetert.
Quote:
- Je moet niet mij de les spellen, men ouders deden dit vroeger al genoeg :)
dan heb je de les van andermans spullen afblijven niet mee gekregen, of ben je hem vergeten.
Ondanks dat je zelf bent opgelicht.
Dan moet je niet het heft in hand nemen, maar aangifte doen.
Het is niet eerlijk, maar dat zijn zoveel dingen in het leven.. :)