Anti Iframe!?
Ik denk erover een iframe te gebruiken op mijn website, het kan jammer genoeg echt niet op een andere manier, maar nu is eerst mijn vraag aan jullie:
Waarom worden Iframes afgeraden? Overtuig me ff ;)
Ik heb al op een ander forum gevonden dat 'een zich zelf respecterende webbrowser' de mogelijkheid tot frames al niet eens meer ondersteund maar aangezien ik dan blijkbaar alleen maar browsers (IE, Firefox, Oprah) op mn computer heb staan die zichzelf niet respecteren lijkt het me dat niet klopt :P
Hopsaa
Maar je hebt altijd last met opmaak enz...
En je kan een iframe naar een adere site toe laten gaan.
Tja....
Ik gebruik het gewoon niet zal niet weten waarom ;)
Han
Communicatie tussen je hoofdpagina en (i)frames is moeilijker, je bent al gauw aangewezen op javascript.
Wij gebruiken het op onze site bv tijdens toernooien om de informatie van de toernooiprogramma's eenvoudig in onze site op te nemen.
Een voorbeld:
http://www.vtv-tennis.nl/pag3opentoernooi/dagprogrammas/0710zondag.htm
Het scheelt heel wat typewerk en je hebt verder geen database nodig.
Willem
Maar toch mijdt ik frames wel!
http://www.w3schools.com:
The disadvantages of using frames are:
* The web developer must keep track of more HTML documents
* It is difficult to print the entire page
* The web developer must keep track of more HTML documents
* It is difficult to print the entire page
http://www.mijnhomepage.nl:
(...)
Voordat ik begin, zou ik je willen aanraden frames niet te gebruiken, tenzij het niet anders kan.
Er kleeft namelijk een aantal belangrijke nadelen aan het gebruiken van frames. Zo worden frames niet door oude browsers ondersteund (pas vanaf Netscape 2.0 en IE 3.0), ook hebben zoekmachines vaak moeite met het indexeren van frames- paginas, waardoor je bezoekers kunt mislopen.
Tenslotte kan het bookmarken van een framespagina problemen opleveren.
Veel dingen waarvoor men frames gebruikt, zijn ook te maken met tabellen, waarmee je deze nadelen niet hebt.
Toch zijn frames nu eenmaal onmisbaar wanneer je een pagina wilt maken met verschillende, onafhankelijk van elkaar werkende secties.
Voordat ik begin, zou ik je willen aanraden frames niet te gebruiken, tenzij het niet anders kan.
Er kleeft namelijk een aantal belangrijke nadelen aan het gebruiken van frames. Zo worden frames niet door oude browsers ondersteund (pas vanaf Netscape 2.0 en IE 3.0), ook hebben zoekmachines vaak moeite met het indexeren van frames- paginas, waardoor je bezoekers kunt mislopen.
Tenslotte kan het bookmarken van een framespagina problemen opleveren.
Veel dingen waarvoor men frames gebruikt, zijn ook te maken met tabellen, waarmee je deze nadelen niet hebt.
Toch zijn frames nu eenmaal onmisbaar wanneer je een pagina wilt maken met verschillende, onafhankelijk van elkaar werkende secties.
Net zoals met frames is er ooit iemand geweest die waarschijnlijk zo belangrijk was dat zijn uitspraken door iedereen gekopierd zijn....
Iframes hebben een slechte naam omdat deze vaak worden gebruikt voor reclame.
Webmakerij:
Selecht naam dat wist ik niet!Iframes hebben een slechte naam omdat deze vaak worden gebruikt voor reclame.
Maar reclame, ja, dat zie je overal in iframes ja
Maar ik hou het toch zonder frames
Quote:
Selecht naam dat wist ik niet!
Gelukkig zie je reclame vaak in iframes, dan worden ze tenminste apart van de site geladen.
dit bijvoorbeeld niet een oplossing?
Op die manier staat alles op 1 pagina (content en opmaak) wat op 1 adres te bekijken is. Voordeel: zoekmachine vindt het, deeplink is mogelijk. Alleen het afdrukken is nog niet alles...
Elwin
Ik zou niet weten waarom je enige oplossing een iframe is. Is Op die manier staat alles op 1 pagina (content en opmaak) wat op 1 adres te bekijken is. Voordeel: zoekmachine vindt het, deeplink is mogelijk. Alleen het afdrukken is nog niet alles...
Elwin
<style>
#frame {
width: 300px;
height: 100px;
overflow: auto;
}
</style>
Als je inhoud van zo'n div wilt aanpassen zonder pagerefresh gebruik je gewoon JavaScript
document.getElementById ('frame').innerHTML = 'blablabla';
Ja idd. Kan prima met een div.
De pagina waar ik Iframes in wil gebruiken zit namelijk achter mijn inlogsysteem. Geen zoekmachine die die pagina dus hoeft te indexeren ;)
Nog een nadeel van iframes: Je site wordt bij voorbaat al negatief beoordeeld...
Is dat zo?
Volgens hem wel.... Zal wel sitekeuringen geven ofzo...
Ik snap de post niet. Door wie wordt je site negatief beoordeeld?
tot dus ver begrijp ik dat ik om de iframe <div></div> moet zetten
<div><iframe></iframe></div> enz.
en in mijn style
<style>
#frame {
width: px;
height: px;
}
</style>
en thats it? of lig ik er weer ver naast :D
dus gewoon zo:
<div id="test">
Hier de inhoud wat normaal in je iframe stond
</div>
en in je stylesheet:
#test {
width: 100px;
height: 100px;
}
het ziet er dan precies hetzelfde uit als met een iframe. alleen ziet een zoekmachine het dan als een normale pagina :)
Gewijzigd op 21/11/2005 11:06:00 door Frisbee
Je kan dan alleen geen links meer verwijzen naar dat stukje Frisbee, denk dat ze daarom Iframe's gebruiken...