Anti-bump idee
Vaak zie ik terecht op jullie site een melding als iemand zit te bumpen (2 posts direct na elkaar plaatsen).
Misschien een hele gekke gedachte van mij, maar met php en sql kan je er toch voor zorgen dat bij het plaatsen van een bump bericht deze geïntegreerd wordt in het eerste bericht.
Dus voordat je een insert doet, kan je toch checken of deze persoon al de laatste bericht heeft geplaatst.
Zo ja > integreer deze in het eerste bericht
Zo nee > voeg nieuw record toe
Dit scheelt voor jullie een hoop databaseruimte (en dus performance).
Misschien hebben jullie hier al over nagedacht, maar ben gewoon benieuwd.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Barman V
(Dit had in de modsectie moeten staan denk ik, maar goed)
SanThe schreef op 19.11.2008 21:12:
En valt daar nog iets zinnigs over te zeggen? Of komt die weer na de zomer?Hopelijk zit zoiets in de nieuwe phphulp-versie.
Geen flauw idee......
SanThe schreef op 19.11.2008 21:12:
Hopelijk zit zoiets in de nieuwe phphulp-versie. Het idee is reeds vaker besproken.
Edit: Verplaatst.
Edit: Verplaatst.
Bedankt voor de verplaatsing. Was op zoek naar waar ik dit kon plaatsen, deze plek zal ik de volgende keer in mijn achterhoofd houden :)
Het biedt nog een voordeel, misschien komen meer mensen dit tegen.
Als je nu je bericht edit, dan heb je geen zicht meer op de topic (dus je kan niet meer kijken wat iemand eerder gepost had), je ziet immers alleen je eigen bericht in de textbox.
In de nieuwe situatie zou je dan gewoon onderaan nog een bericht toe kunnen voegen, zodat je zicht op de topicberichten behouden blijft.
Maar ik begrijp dat deze laatste manier er eigenlijk niet voor bedoeld is, misschien gewoon een tip om als je een bericht wijzigt, je nog het overzicht behoudt van de topic.
Overigens ben ik uitermate tevreden met dit forum :)
Iemand al iets gezien van de nieuwe ?
Ben heel erg benieuwd :)
Maar dan hebben de mods geen werk meer, plaats dan een bad-word-filter & je kunt ze ontslaan.
Het antibump idee is inderdaad reeds vaker besproken. Je zou inderdaad kunnen checken wie de laatste post in een topic heeft gedaan. Als iemand een nieuwe post wil plaatsen check je dan of het wel 24 uur geleden is.
Zoiets is natuurlijk gemakkelijk te omzeilen. Je maakt gewoon een tweede account aan onder een andere nickname. Dan kun je uitloggen onder je oude account en inloggen met je nieuwe en rustig doorposten.
Jan Koehoorn schreef op 19.11.2008 22:13:
Zoiets is natuurlijk gemakkelijk te omzeilen. Je maakt gewoon een tweede account aan onder een andere nickname. Dan kun je uitloggen onder je oude account en inloggen met je nieuwe en rustig doorposten.
Tja het is de vraag of men hier de moeite voor doet. Is het niet zo dat mensen het vaak per ongeluk doen, of luiheid? Het lijkt mij erg triest om een tweede account te nemen om je berichten in de hottopic lijst te behouden. Dit zal dan toch niet vaak gebeuren?
Tevens is de kans dat men je doorheeft erg groot (of je moet jezelf erg goed kunnen helpen in je tweede bericht).
Jan Koehoorn schreef op 19.11.2008 22:13:
Zouden mensen zo opdringerig zijn?
Lijkt me wel leuk als je die tweede bump post dat je een melding krijgt dat je niet zo opdringerig moet zijn. Een pure 2e bump post niet per se te plaatsen als de 24 uur nog niet is verstreken, zo wel de laatste post gewoon een nieuwe post datum meegeven zodat hij weer bovenaan komt.
Guido schreef op 19.11.2008 22:23:
Zouden mensen zo opdringerig zijn?
Zeker weten. Ga maar eens na bij jezelf; wat zie je meer op dit forum: goede manieren of slechte manieren?
Hoe komt het eigenlijk dat jullie van PHPHulp geen forum als PHPBB, Invision, V-Bulletin of iets dergelijks gebruiken?
Van een PHPbB forum weet je niet alles, Bas weet alles van dit forum dat is dus makkelijker.
Daarvoor moet je bij Bas wezen. Die heeft dit forum gescript.
Je weet dan weliswaar alles van het forum, maar waarom zou dat zo'n groot voordeel zijn? De grote open-source fora hebben zich allang bewezen op gebieden als beveiliging en veelzijdigheid.
Marco schreef op 19.11.2008 22:38:
Je weet dan weliswaar alles van het forum, maar waarom zou dat zo'n groot voordeel zijn? De grote open-source fora hebben zich allang bewezen op gebieden als beveiliging en veelzijdigheid.
Klopt qua betrouwbaarheid, maar ik denk dat Bas dit forum gescript heeft toen deze opensource varianten nog niet bestonden of nog in de luiers waren :)
Om nu over te stappen van een voor jou bekend systeem naar een opensource systeem waar je in moet kruipen lijkt mij vrij lastig.
Bas weet precies wat en waar hij moet wezen als hij functionaliteiten in wil bouwen. Voor een opensource systeem kost dit wat meer tijd.
Maar volgens mij raken we off-topic.