anti-letmegooglethatforyou
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Sandy Cohen
Dat betekent nog niet dat het goed is. Ik vind het zelf ook prettiger/netter om gewoon te vragen wat ze al gedaan hebben en ze op die manier te wijzen op het feit dat ze er zelf ook wat tijd in mogen steken.
Een beleid wat er op gericht is iets vriendelijker met elkaar om te gaan zie ik dus niet als een probleem.
link toch best duidelijk, en ook niet echt onvriendelijk. =þ
Het is gewoon zo dat er heel veel mensen dingen vragen, zonder ook maar naar www.google.com or what so ever zijn geweest.
Oftewel, doe je er zelf geen moeite voor, doen wij dat ook niet.
ik vind deze Het is gewoon zo dat er heel veel mensen dingen vragen, zonder ook maar naar www.google.com or what so ever zijn geweest.
Oftewel, doe je er zelf geen moeite voor, doen wij dat ook niet.
Wanneer je hier hulp vraagt kan die hulp in allerlei vormen gegeven worden. Een google link geven is daar een van. Wanneer je verwacht dat hier kant en klare oplossingen voor je probleem aangedragen worden ben je in vele gevallen aan het verkeerde adres.
Wanneer je de google link gebruikt hebt en het probleem is daarmee niet opgelost kun je dat daarna alsnog aangeven toch?
Er staan richtlijnen in de FAQ waaraan een topic moet voldoen. Wordt dit niet gedaan, dan kun je dergelijke reacties verwachten.
Zo denk ik tenminste.
Iemand kan dan zelf kijken en zoeken en zo precies hetgeen proberen te vinden wat hij/ zij wil. Een aantal nadelen van een "anwoord op maat" zijn bijvoorbeeld dat diegene er niets van leert, de juiste terminologie nog niet kent (en een volgende keer dus weer met zoiets zit) en ook dat 9 van de 10 keer het antwoord weer net niet is wat de Ts (Topicstarter) zoekt.
Jij struikeld erover omdat je het gevoel hebt dat ze je helemaal niet helpen, dat soort antwoorden, maar dat doen ze vaak wel. Helpt het helemaal niet, of heb je al op die term gezocht, dan kan je dat rustig aangeven en is niemand te beroerd om je op het juiste pad te zetten. Het ligt er ook aan hoe je er zelf mee om gaat. Ik geef ook heel vaak google of php.net antwoorden als reactie. Vooral omdat dat veel handiger is, omdat je daar meer informatie vind over het betreffende onderwerp uit het topic.
@Danny
Een forum bestaat niet om kant en klare antwoorden te geven, maar om iemand te helpen. Als dat is door een link naar Google te geven (met daarin meestal dus al de juiste zoekterm) dan kan dat prima als antwoord fungeren. Het lijkt misschien wat raar, zo'n kort antwoord, maar door dan zelf verder te zoeken leer je het meest.
Vragen kan je stellen, zodat anderen je kunnen helpen iets op te lossen, maar niet dat anderen iets voor je oplossen. We bieden hulp: Een zetje in de goede richting, niet een kant en klaar oplossing voor elk probleem.daarom en een forum is er om elke vraag te kunnen stellen dus moet je niet dom met Google aankomen.. hou dan je reactie voor je of help diegene!
Wat jij schetst van het anders benoemen: Dat is precies waarom vaak een linkje naar Google wordt gegeven -> in die link wordt de juiste zoekterm al meegegeven en voila, je hebt een lijst vol antwoorden op je vraag.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
Daarbij komt dat het geven van een antwoord in code ook altijd tegen problemen aan loopt omdat de een dit een goede oplossing vindt en de ander vindt dat juist helemaal geen goede oplossing. Iemand die leert om zelf zijn antwoord te vinden (via google of in de handleiding) leert imo ook om die afweging zelf te maken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bo az
Dat lets google it gebruikt Google Custom search dus ze verdienen geld aan iedere keer dat iemand dat stomme gedoe gebruikt, ik vind alleen daarom al dat het verboden moet worden.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pepijn
Pepijn schreef op 24.12.2008 20:52:
Ja tuurlijk. Maak dan ook maar gelijk een regel waarin staat dat kritiek verboden is. We kunnen wel aan de gang blijven zo. Omdat meneer zich ergens aan stoort.
omg dat slaat nergens op wat je nu zegt.
Je hebt gelijk, het is al weg
Pepijn schreef op 24.12.2008 21:00:
Je hebt gelijk, het is al weg
Gelukkig word je hier snel gequote!
Dit topic lijkt mij een goed voorbeeld van de kritiek die Sandy geeft. Het goede aan de reactie is dan wel weer dat er niet naar de resultatenset van Google wordt verwezen, maar direct naar een van de resultaten die volgens de poster relevant is. Want naast goeie zoektermen weten te vinden is het ook nog wel een kunst het goeie resultaat uit Google weten te kiezen. Jammer van het antwoord in dat topic is dan weer dat de link niet direct antwoord geeft.
Daarnaast lijkt het mij handiger om direct antwoord te geven, zeker bij dit soort vragen waar niet hele lappen tekst voor nodig zijn. Dat scheelt de vragende zoeken op de pagina waar hij naar doorverwezen wordt, maakt het voor andere lezers van het topic mogelijk om even gemakkelijk te scannen of het goeie antwoord al gegeven is, en ben je niet verloren wanneer de site waarnaar gelinkt wordt verdwijnt. (Daartegenover staat dan wel weer dat wanneer je naar Google resultaten verwijst, je antwoord automatisch "beter" wordt naarmate er betere webpagina's op internet verschijnen)
ja maar ipv google, kan je ook zeggen php.net/functie_hier, lijkt me veel handiger
Ik ben het eens, neerbuigende reacties is niemand bij gebaat, Je zal altijd hebben dat je veel meer wat dan iemand anders, bij phphulp zitten net beginners tot zeer gevorderden, en daar moeten we zeker met kerst ook rekening mee houden. Dat wil niet zeggen dat je even zelf moet kijken voor je een vraag stelt, immers, html, css en php zijn nog steeds dingen die je vooral door eigen initiatief kan ontdekken, het gebruik van google is hier een ideaal instrument in.