apache onder linux

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Grizz

Grizz

03/02/2006 17:52:00
Quote Anchor link
weet iemand / of heeft iemand ergens een tutorial over hoe apache te instaleren op een linux server ? ik ben net over gestapt op linux en heb gemerkt dat het instaleren van een webserver iets wat ingewikkelder is dan op een windows computer...

duz als iemand wat weet of heeft zou ik daar heel erg blij mee zijn.

- weer overstappen op windows is geen optie...

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 04:46:51

Winston Smith

Winston Smith

03/02/2006 18:05:00
Quote Anchor link
Heb je een Linux OS gekocht of gedownload? Als je het koopt krijg je vaak documentatie erbij waarin o.a. staat uitgelegd hoe je Apache kan installeren.

Via een RPM is het makkelijkst, maar zelf compileren is ook niet ondoenlijk. Op de website van Apache vind je denk ik nog de beste info mbt compileren en installeren.

Grizz

Grizz

03/02/2006 18:07:00
Quote Anchor link
lamp werkt dat hetzelfde als wamp?

Jelmer -

Jelmer -

03/02/2006 18:11:00
Quote Anchor link
Ik zou apt-get gebruiken. Probeer maar eens 'man apt' en 'apt --help', en natuurlijk google.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

03/02/2006 18:22:00
Quote Anchor link
Er worden nu voorstellen gedaan die puur afhankelijk zijn van het distro wat gebruikt word... rpm is van redhat, apt-get is van debian.
Gewijzigd op 03/02/2006 18:28:00 door Arjan Kapteijn

Frank -

Frank -

03/02/2006 18:34:00
Quote Anchor link
De LAMP-combinatie (Linux, Apache, MySQL en PHP) is al enige jaren zo'n beetje de standaard webserver-configuratie. Het lijkt mij dat Google daar wel e.e.a. over kan vertellen.

Grizz

Grizz

04/02/2006 12:32:00
Quote Anchor link
kan iemand me helpen om de juiste download the vinden :$ ik kan php wel vinden.. maar als ik apche en mysql moet hebben it ik vast. omdat er zoveel verschillende versies zijn.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

04/02/2006 13:20:00
Quote Anchor link
Vertel eerst eens welke distro je draait...

Grizz

Grizz

04/02/2006 13:30:00
Quote Anchor link
linspire

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

04/02/2006 13:40:00
Quote Anchor link
Okay, allereerst zou ik linspire niet echt een server OS durven noemen, het is linux maar daar houd de vergelijking dan ook wel op. Komt nog eens bij dat het grafisch is en een shitload aan resources opslikt...

Maargoed. Laten we verder gaan met jou bedoeling:

In je console tik je in apt-get update, daarna apt-get install apache2. En na enkele seconden heb je een webserver draaien. Je bestanden kan je in de map /var/www/ gooien.

Grizz

Grizz

04/02/2006 13:44:00
Quote Anchor link
verder hoef ik niets te downloaden :S

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

04/02/2006 13:50:00
Quote Anchor link
nope, gaat vanzelf.

Grizz

Grizz

04/02/2006 13:53:00
Quote Anchor link
dankje.

David Festen

David Festen

04/02/2006 19:50:00
Quote Anchor link
Ok, ik ben dus n00b in alles van LAMP. Ik heb altijd met Windows gewerkt (ja ik heb een tijdje "ubuntu" als 2bd boot gehad, maar die heb ik maar 2x opgestart :p, Apache is voorzover ik weet serverprogie, en MySQL en PHP kan ik programeren, maar ook alleen programeren.

Ik zou graag thuis op een pc mn server willen draaien, iemand enige idee hoe je dit vanaf stap 1 (dat is dus een "lege" pc) doet?

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

04/02/2006 20:02:00
Quote Anchor link
Je wilt het draaien op je pc? Dus echt als dedicated server (dus pc niet kunnen uitzetten), of wil je er ook tegelijkertijd mee werken (desktop dus).

En als je geen linux ervaring hebt moet je absoluut niet zelf een server gaan draaien, tenzij je weet wat je doet of bereid bent er veel tijd in te investeren.

Apache is een webserver, php is een parser en mysql is een databaseserver.

David Festen

David Festen

04/02/2006 22:11:00
Quote Anchor link
ik heb alleen programeer ervaring, nee dus.

moet een dedicated 24/7 server worden en ik wilt wel gaan leren enz. maar is dat een goede combp (LAMP) ? en kan ik die dan gwn bij Ubuntu die "apt-get install" codes doen? ik zoek het zelf wel verder uit or ;), maar wil weten of het een goede combo is

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

04/02/2006 22:20:00
Quote Anchor link
ubuntu is op debian gebaseerd, dus je kunt idd apt-getten. Echter is ubuntu geen serverOS, ook bedoeld als desktop...

Kijk anders hier eens naar. Dan heb je geen kennis nodig. Een dedicated OS is prettiger, maar als je er geen kennis van heb is zo'n vmware op een goed geupdate winxp sp2 een stuk slimmer.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.