apache onder linux
duz als iemand wat weet of heeft zou ik daar heel erg blij mee zijn.
- weer overstappen op windows is geen optie...
Via een RPM is het makkelijkst, maar zelf compileren is ook niet ondoenlijk. Op de website van Apache vind je denk ik nog de beste info mbt compileren en installeren.
lamp werkt dat hetzelfde als wamp?
Ik zou apt-get gebruiken. Probeer maar eens 'man apt' en 'apt --help', en natuurlijk google.
Gewijzigd op 03/02/2006 18:28:00 door Arjan Kapteijn
De LAMP-combinatie (Linux, Apache, MySQL en PHP) is al enige jaren zo'n beetje de standaard webserver-configuratie. Het lijkt mij dat Google daar wel e.e.a. over kan vertellen.
kan iemand me helpen om de juiste download the vinden :$ ik kan php wel vinden.. maar als ik apche en mysql moet hebben it ik vast. omdat er zoveel verschillende versies zijn.
Vertel eerst eens welke distro je draait...
linspire
Maargoed. Laten we verder gaan met jou bedoeling:
In je console tik je in apt-get update, daarna apt-get install apache2. En na enkele seconden heb je een webserver draaien. Je bestanden kan je in de map /var/www/ gooien.
verder hoef ik niets te downloaden :S
nope, gaat vanzelf.
dankje.
Ik zou graag thuis op een pc mn server willen draaien, iemand enige idee hoe je dit vanaf stap 1 (dat is dus een "lege" pc) doet?
En als je geen linux ervaring hebt moet je absoluut niet zelf een server gaan draaien, tenzij je weet wat je doet of bereid bent er veel tijd in te investeren.
Apache is een webserver, php is een parser en mysql is een databaseserver.
moet een dedicated 24/7 server worden en ik wilt wel gaan leren enz. maar is dat een goede combp (LAMP) ? en kan ik die dan gwn bij Ubuntu die "apt-get install" codes doen? ik zoek het zelf wel verder uit or ;), maar wil weten of het een goede combo is
Kijk anders hier eens naar. Dan heb je geen kennis nodig. Een dedicated OS is prettiger, maar als je er geen kennis van heb is zo'n vmware op een goed geupdate winxp sp2 een stuk slimmer.