Apache, PHP, MySQL op MS Small Business Server

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robert

Robert

16/08/2006 12:17:00
Quote Anchor link
ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag.

Bij het bedrijf waar ik nu bezig ben staat een Microsoft Small Business Server met IIS en SQL Server 2000 geinstalleerd. Nou moet daar een PHP-applicatie op komen te draaien. Het lukt de systeembeheerder niet om de applicatie aan de gang te krijgen en hij heeft nauwelijks verstand van SQL Server (en ik nog minder).

Is het mogelijk en eenvoudig om bijvoorbeeld XAMPP naast IIS en SQL Server te installeren zodat de applicatie in gebruik genomen kan worden? Daar werkt het iig mee want daar is het ook mee ontwikkeld. Dan kan altijd later nog getest worden om het met IIS en SQL Server te laten werken.

Grtz!

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 19:24:13

Roy Bongers

Roy Bongers

16/08/2006 13:22:00
Quote Anchor link
Je kunt geen 2 http servers op een pc installeren op dezelfde poort. Dus je zal dan bijv IIS op poort 80 moeten zetten en apache op 8080 om maar wat te noemen.

't zelfde geld voor mysql.

Maar opzich moet 't best te doen zijn om php op IIS draaiend te krijgen. Met wat googlen zou je genoeg tutorials moeten kunnen vinden.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

16/08/2006 13:29:00
Quote Anchor link
Misschien handig om de volgende keer eerst zulke dingen te checken voordat je begint met programmeren. ... PHP onder IIS is niet zo moeilijk, en als het gaat om een applicatie (?) heb je toch voldoende aan de php-cgi.exe?

Voeg .php toe aan de application configuration, verwijs naar de php.exe en eigenlijk ben je er dan al wel.

Jasper

jasper

16/08/2006 13:48:00
Quote Anchor link
heb op mijn windows 2003 server, ook beide draaien. en php op een iis installeren is doodeenvoudig. Als je de wimdows installer download, doet hij zelfs al wat Arjan zegt vanzelf. installeren, IIS herstarten en klaar is kees. ik kan mi niet voorstellen dat die sytemadministrators dat niet klaar krijgen :s

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.